Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2010, 01:38
Lasagna
Lasagna is offline
Ik weet dat hier nu vast niemand is maar ik plaats het toch maar...
Ik heb namelijk een heel vreemd probleem!
Daarstraks ben ik naar de wc geweest voor ik naar bed ging, mijn urine was gewoon lichtgeel en ik kon goed uitplassen, nergens last van.
Toen ik al even op bed lag moest ik plots weer.
Maar toen kwam het... er blééf maar urine komen! Steeds in kleine schokjes, eigenlijk. Dan dacht ik uitgeplast te zijn en kwam er weer zo'n gevoel van, ik moet weer (een paar seconden later) en als ik dan druk zette kwam er wéér urine.Dit heeft zeker 3 kwartier geduurd. Toen heb ik wat in een urinecontainer geplast om het te kunnen inspecteren (ja ik weet het, misschien vreemd, maar ik heb jaren geleden vaak blaasontsteking gehad en had die dingen dus nog liggen), en de urine was geheel doorzichtig en kleurloos! Het was gewoon net water! Toen besloot ik maar geen druk meer te zetten en ben weer in bed gaan liggen. Echter het gevoel kwam weer boven en toen ik terug naar de wc ging, kwam er wéér urine... Het lijkt wel eindeloos! Waar komt dit vandaan? Toen ik eerder gewoon naar de wc ging, heb ik echt goed uitgeplast en daarna niets meer gedronken. Het lijkt wel of ik leeg loop ofzo...

Wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 01:55
Verwijderd
Wat heb je gedronken? Misschien veel thee gehad terwijl je normaal geen thee drinkt? Of koffie, cola, zoiets? Alcohol?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 07:47
Lasagna
Lasagna is offline
nee, ik heb eigenlijk niets vreemds/anders gedronken. gewoon een glas siroop maar dat was zeker al een uur geleden toen ik naar bed ging. bij het avondeten een glas water. ik drink nooit koffie of cola eigenlijk, en ik heb medicijnen waar ik beter geen alcohol bij drink.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 08:05
Volk
Volk is offline
Hmm... Wat raar. Met kleurloze urine is in ieder geval niks mis.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 09:55
Verwijderd
Ik zeg maar wat, maar heb je minder zout gegeten? Volgens mij is dat voor je lichaam ongeveer hetzelfde als meer water drinken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 10:08
Verwijderd
Dat minder zout eten zou best eens kunnen kloppen, want je lichaam wil dan meer water kwijt, om het niveau hetzelfde te houden. Kleurloze urine is voornamelijk veel water volgens mij.

Edit: Kleurloze urine is over het algemeen helemaal niet erg. Bovendien kan de kleur van urine ook veranderen als je medicijnen slikt . Ik zou me geen zorgen maken, tenzij het pijn gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 10:22
Verwijderd
Ik heb ook wel eens dat ik ineens vaak achter elkaar echt veel moet plassen, maar dat relateert zich dan meestal aan thee (ook al plas ik dan meer dan dat ik thee gedronken heb, voor mijn gevoel iig). Hmm, zolang het niet blijft, zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 13:21
Verwijderd
Als je dit één keer hebt, is het raar, maar niet meteen iets om je zorgen over te maken.

Als je het vaker hebt, kan het komen door suikerziekte of soms 'diabetes insipidus', dat is een tekort aan een nier-remmend hormoon. Dus als het niet meteen vanzelf overgaat, moet je er mee naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Als je dit één keer hebt, is het raar, maar niet meteen iets om je zorgen over te maken.

Als je het vaker hebt, kan het komen door suikerziekte of soms 'diabetes insipidus', dat is een tekort aan een nier-remmend hormoon. Dus als het niet meteen vanzelf overgaat, moet je er mee naar de huisarts.
Maar is er bij die twee niet ook altijd sprake van heel erg veel drinken? Ik las iets van dat mensen dan ook echt 5 tot 15 liter drinken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Maar is er bij die twee niet ook altijd sprake van heel erg veel drinken? Ik las iets van dat mensen dan ook echt 5 tot 15 liter drinken.
Ze drinken wel veel, maar dat is alleen een gevolg van uitdroging door het vele plassen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Ze drinken wel veel, maar dat is alleen een gevolg van uitdroging door het vele plassen.
Ah ja, dat vroeg ik me idd af
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 10:31
Lasagna
Lasagna is offline
ah, oke. het is inmiddels al over gelukkig maar wat ik zo vreemd vond is dat het steeds leek of ik uitgeplast was en dat er dan wéér opeens toch nog wat zat. net alsof er een lek zat ofzo...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 10:45
Verwijderd
Citaat:
ah, oke. het is inmiddels al over gelukkig maar wat ik zo vreemd vond is dat het steeds leek of ik uitgeplast was en dat er dan wéér opeens toch nog wat zat. net alsof er een lek zat ofzo...
Als je blaas heel vol zit dan kan hij zogezegd wat scheef gaan liggen, waardoor hij wel op je plasbuis drukt als je staat maar niet als je zit daar komt dat door.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten