Ok, dit wordt even een denkbeelding en inlevingsvermogen vereisend verhaal.
Maar kijk eens om je heen. Denk even aan zoveel mogelijk mensen, en dan vooral de wat 'sociaal lagere' mensen. Zijn daar mensen bij die jij raar vindt? En zoja, wat vind je dan raar aan ze? En zijn er ook dingen die niet raar aan ze zijn?
En dan nog even de slotvraag: maakt het je ook maar iets uit dat ze 'raar' zijn, anders dan anders? Zelfs al heb je een vreselijk autistisch meisje in de klas dat altijd heel raar op je reageert, maakt je dat wat uit?
Mijn antwoord op die laatste vraag is in ieder geval: NEE. Ik heb een hele rare jongen in de klas die wiskundefreak is en altijd flauwe grapjes maakt en een vreemde gezichtsuitdrukking heeft, en ik vind hem ergens wel raar maar tegelijkertijd maakt me dat niet uit. Hij is gewoon zoals hij is, elk mens heeft wel wat. Dat hij grapjes maakt waar ik me aan erger is eigenlijk mijn schuld, ik erger me daar aan en DURF er een mening over te vormen. En als het jóu, de meningvormende, niet uitmaakt dat die persoon raar is, wat zou die persoon er dan zelf om geven?
Oftewel; al ben je raar, dan maakt dat toch niet uit want je doet er niemand kwaad mee. Er is niks verkeerds aan raar zijn, en andere mensen kunnen dat wel van je vinden maar wat maakt hun mening je uit? Je gaat er niet dood aan en zij ook niet. Het enige wat dat 'ik ben raar' gevoel-besef doet is jezelf naar beneden drukken.
De enige die je met die uitspraak 'anderen vinden me raar' hebt, is jezelf. Blijf lekker jezelf. Je bent een puber, je gaat de komende 3-4 jaar nog veel aan jezelf twijfelen en na een tijdje kom je er bovenop. En je zult sowieso anders zijn als je volwassen bent. Wat maakt het dan uit wie je nu bent. Blijf aan jezelf bouwen en je zult nooit raar zijn. Alleen al het feit dat je zult willen veranderen maakt dat je een goed karakter hebt

Eén ding nog: vergelijk jezelf NOOIT met andere mensen. Jij zult nooit precies zo worden als die ene populaire jongen uit de klas, dat moet je eigenlijk geeneens proberen. HIJ is niet de maat voor 'normaalheid' of 'zoals mensen moeten zijn'. Je zult je eigen persoonlijkheid nog wel vinden.
Oke hopelijk snappen mensen dit xD