![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat vinden jullie? Is het een goed plan om het verschil tussen zomer- en wintertijd af te schaffen? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jouw voorstel zou betekenen dat iedere breedtegraad weer een eigen tijdszone moet krijgen. (Als de zon om 12.00 in Oost-Groningen precies in het zuiden staat, staat 'ie daar niet vanuit West-Zeeland bezien.) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een werkdag is van 9 tot 5, het gemiddelde tijdstip daarvan is precies één uur. Het is dus veel logischer om het "midden" van de dag om één uur te hebben, want dat sluit goed aan bij de manier waarop onze samenleving is ingericht.
Maar eerlijk gezegd boeit het me weinig, als Nederland dit maar niet op eigen houtje gaat doen, want dat levert dan weer veel verwarring op voor toeristen en buitenlandse reizigers. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het zelf wel fijn. En bovendien is het inderdaad besparend, daarvoor hebben ze het ingevoerd als het goed is. Ik weet niet precies waarom de PVV dit nou weer wil afschaffen, maar het lijkt nu een beetje aandachttrekkerij. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat het heel nuttig of praktisch is om als enige in Europa van tijdzone te veranderen en daarna de zomertijd af te schaffen. Want daar zou het op neer komen; het begrip wintertijd bestaat bij de gratie van zomertijd.
Wat gegevens: op de zomertijd gaat het van 7 november t/m 16 januari om 18:00 de zon onder; op de wintertijd is dit van 9 oktober t/m 18 februari het geval. Van 9 oktober tot het laatste weekend van oktober zitten we sowieso nog op zomertijd. Dus het probleem dat mensen in het donker thuiskomen terwijl ze dit op zomertijd niet zouden doen, speelt alleen tussen het laatste weekend van oktober en 7 november en tussen 16 januari en 18 februari, zeven weken per jaar dus. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() "wintertijd afschaffen" komt neer op: zomertijd afschaffen en van tijdzone veranderen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Chocosaai taarten #1543 Macrador | 500 | 01-11-2011 10:54 | |
De Kantine |
v-lid saais #1188 Verwijderd | 500 | 29-10-2010 16:10 | |