Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2010, 13:14
Saar5226
1. Welke 5 meeste voorkomende klachten worden genoemd die veroorzaakt worden door een slechte ergonomie ( denk aan computergebruik)?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Ik kan dit niet vinden : ( kan iemand mij helpen? "
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2010, 14:03
Em.
Em. is offline
"Worden genoemd" - dus het lijkt me dat er een tekst bij de vraag hoort en dat in die tekst 5 klachten genoemd worden?

Citaat:
Ergonomie
`Ergonomie` is de wetenschappelijke studie van de mens in relatie tot zijn omgeving. Dit kan een product, ruimte of werkplek zijn. Ergonomie zit vervat in ons dagelijks leven, maar is vooral gekend in arbeidssituaties. Het is immers afgeleid van de Griekse woorden ‘ergon’ (werk) en ‘nomos’ (wet) en moet ervoor zorgen dat de veiligheid en gezondheid '
Persoonlijk denk ik dat RSI wel één van die dingen zal zijn, maar verder heb ik niet echt een idee (in ieder geval niet waarvan ik weet dat het tot de top 5 behoort). Heb je er geen tekst oid bij?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 16:53
Verwijderd
klachten aan ogen zou me ook niet verbazen als dat erbij hoort
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 20:54
Verwijderd
Ogen weet ik zo net nog niet, misschien als je een soort van wordt gedwongen om dicht op het scherm te zitten. RSI denk ik wel, want dan kunnen er dingen aan de werkplek veranderd worden waardoor de klachten minder worden.

Volgens mij horen rugklachten er ook bij, onder andere door bijvoorbeeld slechte stoelen. (Of verkeerde instellingen van goede stoelen. Serieus, stoelen hebben instellingen.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten