Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2010, 16:06
jerryboy
jerryboy is offline
Hallo,

ik ga verhuizen naar een stad dat naast de stad ligt waar ik nu woon. Ik ben daar naar een school gegaan maar ben niet aangenomen op de 3 havo. De reden snap ik niet zo, want ik heb 4 onvoldoende punten maar op die school is dat gewoon een overgangsrapport die man zei het zelf maar hij zeg dat mijn cijfers te lagen zijn voor iemand die in eerdere jaren al is blijven zitten.
Hij zei tegen me ik zal het met je school bespreken hij belt me mentor en mijn mentor zei alleen maar van: ik weet niet of hij het wel aankan of niet dus de school heeft me geweigerd.
nu heb ik 1 onvoldoende bijna weggewerkt dat is een 5.425 maar die is binnenkort al weer weg.
Ik heb een 3.7 voor frans maar ik mag het cijfer herkansen waardoor ik zo laag sta en maandag een belangrijke so waarmee ik het op kan halen maar mij vraag is nu als ik voor de kerstvakantie terug ga met 1 onvoldoende punt( de laatste onvoldoende kan ik niet ophalen helaas) kan die school dan nog steeds zeggen ons antwoord was nee?

trouwens met de fiets naar me oude school gaan is niet echt een optie, want dan zou ik met de waterbus moeten gaan en daarna met de bus en dan zou ik ook nog elke dag een veel te vroeg of veel te laat op school moeten zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2010, 16:11
Em.
Em. is offline
Hier mag je hooguit twee onvoldoendes staan, geloof ik, en bovendien moet je gemiddeld een 6 staan. En dan telt een 4 als 2 onvoldoendes en een 5 als één. Misschien is dat op die school ook wel zo, en dan is 4 onvoldoendes te veel. Maar als je daar nu één van weet te maken, zou ik het inderdaad nog eens proberen. En bovendien toon je dan ook nog een stukje inzet.

En is er verder geen andere school daar in de buurt? Want in de meeste steden is wel meer dan één school.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 16:16
jerryboy
jerryboy is offline
ja dat weet ik maar kijk ik had een gesprek met hem en hij zag mijn 1e rapport en hij zei het is een overgangsrapport. Het staat ook in een brief die ik van hun kreeg hooguit 4 onvoldoende punten. En ja er is nog een school maar die neemt me niet aan omdat het te vol is kreeg niet eens een kans voor een gesprek

Ja dat ophalen naar 1 onvoldoende punt lukt zoiezo wel want dat zijn gewoon leertoetsen ik sta zo laag voor frans door een luistertoets.

Maar die school doet net alsof het niet meer kan ookal kom ik terug met 0 onvoldoendes en 7.5 gemiddeld. daarom wil ik wel weten of het kan want ze kunnen als reden toch niet zeggen je cijfers zijn te laag als ik met 1 onvoldoende terug kom?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 18:01
Scholier
Scholier is offline
Bij ons op school kun je met 1 onvoldoende voor een vak al blijven 'zitten' of afstromen.
Met 0 onvoldoendes ga je over.
Met 1/2 onvoldoende(s) ben je een bespreekgeval en kun je overgaan.
Met 3 onvoldoendes of meer ga je niet over.

Dat is bij ons op school (Middelbare school) zo.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 00:48
Batave
Batave is offline
Als je al bent blijven zitten en je hebt een aantal onvoldoendes is het niet een kwestie van mag je aangenomen worden, maar dan beslist de school of je het aankan, het niveau dat je doet.
Oud 11-12-2010, 11:34
jerryboy
jerryboy is offline
Citaat:
Als je al bent blijven zitten en je hebt een aantal onvoldoendes is het niet een kwestie van mag je aangenomen worden, maar dan beslist de school of je het aankan, het niveau dat je doet.
Ja, maar ik ben in de 2e blijven zitten en zit nu in de derde. Ik mag een cijfer herkansen en een onvoldoende punt is al weg dus voor de kerstvakantie heb ik nog maar 1 onvoldoende punt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten