Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2011, 18:30
shahin122
shahin122 is offline
hoi allemaal, ik had een vraagje ik doe nu vmbo-basis ik ben 1ste jaars maar na enkele maanden ben ik er achter gekomen dat vmbo-basis gewoon te makkelijk en te laag is.soms krijg ik dingen geleerd wat ik eigenlijk al op de basisschool kreeg,en mijn cijfers zijn tot nu toe alleen maar 7 en 8.mijn vraag is kan ik als ik basis heb gedaan meteen doorstromen naar de gemengde leerweg?of moet ik toch nog kader doen?

met vriendelijke groet,

shahin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2011, 18:39
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Het lijkt mij dat je eerst kader moet gaan doen, omdat ze je niet zomaar 2 niveaus hoger gaan plaatsen.
Oud 06-01-2011, 18:41
Verwijderd
Als nu al blijkt dat basis te makkelijk is, kun je dan niet samen met school kijken of je nu al een niveau hoger kunt gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 00:25
flower1989
flower1989 is offline
Het kan wel
Maar, het ligt aan je cijfers ( en inzet etc).
Als de cijfers hoog genoeg zijn, en de leraren er ook van overtuigd zijn dat je de gemengde leerweg aan kunt.
Dan is het geen probleem.
Dus gewoon een gesprek aanvragen op school, dan hoor je het vanzelf wat er mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 08:29
Verwijderd
Je hebt denk ik best veel kans dat het mogelijk is, bij mij in de klas (3vmbo tg) zit ook een jongen die op vmbo basis is begonnen, na halfjaar brugklas zat ie in kader en vanaf de 2de op tg.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 08:59
Verwijderd
Na basis meteen doorstromen naar gemengd is lastig, maar je zit pas in de brugklas, dus waarschijnlijk kun je gewoon nu nog overstappen! Ik zou zeggen, stap maandag naar je mentor en kijk wat die ervan denkt
Het is nergens voor nodig om je vier jaar te vervelen en dan nóg een jaar naar school te moeten, als je nu ook al weet dat je meer kan dan dit.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 10:14
Verwijderd
Ik ben het helemaal met Sarah eens en daar komt nog bij dat het vanaf mbo niveau 4 veel gemakkelijker is om door te gaan naar het hbo of mss zelfs de uni en die doorstroommogelijkheden zijn met vmbo basis minder.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 18:31
shahin122
shahin122 is offline
oh oke dankjewel ik ga morgen een gesprek aanvragen bij mijn mentor,misschien dat hij me een kans geeft
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 17:16
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Je moet door VMBO-KB gaan, je kunt geen niveau overslaan.
Ik zelf heb ook BB gedaan ik heb nu KB ik wil ook graag naar GL maar dan moet je 7,5 gemiddeld voor staan.
Meestal als je voor de Kerstvakantie een 7,5 staat dan mag je na de kerstvakantie een hoger niveau dat is zo op ons school zo.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 18:07
iesje95
iesje95 is offline
Ik weet niet of je bedoelt of je in de 2e dit niveau wilt gaan doen, of dat je bedoelt dat je na de vmbo-b dit wilt gaan doen. Als ik jou was ookal heb je het al heel makkelijk, nog harder leren. Dan maak je nog kans dat je naar vmbo-k gaat in de 2e en als je dan nog even je best doet in de 2e en voor de kerst vakantie minimaal een 7 staat vragen of je naar vmbo-g mag.. Dat lijkt mij het beste.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 18:09
iesje95
iesje95 is offline
Oh en voor ik het vergeet, met een goede instelling in de klas kom je vaak ook wat verder. De keuze of een leerling een niveau hoger mag wordt met ALLE docenten besproken. Dan kan je deze docenten beter tot vriend houden dan dat ze je haten. Dan maak je natuurlijk ook nog een grotere kans.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten