Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2011, 14:31
Cuyper
Cuyper is offline
Hallo!

Ik ben Karel Decuypere, laatstejaarsstudent in de Communicatiewetenschappen aan de Universiteit Gent. Naar aanleiding van mijn thesis had ik graag op je medewerking gerekend bij mijn onderzoek. Mijn thesis handelt over het actuele thema "gehoorschade bij jongeren door recreatieve activiteiten" (vb. fuiven, concerten, festivals, ... maar ook MP3 gebruik). De respondenten van deze enquête moeten wel tussen de 14 en 25 jaar oud zijn.

Het duurt een tiental minuutjes om ze in te vullen. Alle gegevens worden uiteraard anoniem verwerkt.

De link naar de enquete is: http://www.thesistools.com/web/index.php?id=170888

Alvast bedankt, en forwarden naar vrienden mag altijd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2011, 14:45
Breakdown
Breakdown is offline
Jezus ben ermee bezig maar hij is lang-.-
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 14:50
Breakdown
Breakdown is offline
Gedaan, maar wat een stellingen zeg..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 15:46
DAH
DAH is offline
Bij de stellingen zijn veel vragen hetelfde, maar anders geformuleerd.
Oud 17-01-2011, 17:00
mepsteen
mepsteen is offline
Ik raad aan om die enquete eens aan te passen, een hoop dingen die gevraagd worden zijn nogal zinloos.
Oud 17-01-2011, 17:53
Cuyper
Cuyper is offline
Bedank voor de moeite, maar dat zijn gevalideerde wetenschappelijke schalen, die zo gemaakt zijn om fouten in antwoorden te ontdekken zodat de resultaten geldig zijn.. Het kan zijn dat die stellingen veel op elkaar lijken, maar daar is een goede reden voor dus..

En niets is zinloos in deze enquête
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 18:12
mepsteen
mepsteen is offline
Ik bedoel het anders als dat jij het opvat.

Wat ik bedoel is dat een hoop mogelijke factoren buiten beschouwing worden gelaten, waardoor het mij niet mogelijk lijkt om een nauwkeurig beeld te schetsen van de situatie.
Oud 17-01-2011, 18:28
Minth
Minth is offline
pff laaang en rare stellingen
Oud 17-01-2011, 18:39
AzN
AzN is offline
Done!
Oud 18-01-2011, 00:41
Cuyper
Cuyper is offline
Citaat:
Ik bedoel het anders als dat jij het opvat.

Wat ik bedoel is dat een hoop mogelijke factoren buiten beschouwing worden gelaten, waardoor het mij niet mogelijk lijkt om een nauwkeurig beeld te schetsen van de situatie.
Bijvoorbeeld? Want ik vat niet echt wat je bedoelt.

En voorts kan ik zeggen dat ik dit onderzoek op men eentje moet doen als student, indien ik nog meer factoren zou includeren, zou dat nog een hoop meer werk kosten, en het is nu al niet mals want we spreken over 500 respondenten.

Ik heb ondertussen nog van iemand een paar vragen gehoord die ook zeer nuttig waren geweest, maar de realiteit is dat ik na twee maand gewerkt heb aan een enquête als student, geen onderzoeksbureau.

Maar ik besef wel dat deze vragenlijst niet alles dekt natuurlijk. Daarvoor is de tijdspanne om in te werken te kort.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 09:38
Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
pff laaang en rare stellingen
Inderdaad had niet eens zoveel zin om dat hele ding verder nog serieus in te vullen...

@Cuyper:

Ik denk dat je dan niet echt een heel beeld kan schetsen, want ik werd er door geirriteerd en had zoiets van het zal wel en heb hier en daar maar gewoon wat aangeklikt..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 11:40
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Wel alles ingevuld, maar ik werd een er een beetje gek van dat ik steeds antwoorden moest herhalen, ik heb wel 4x geantwoord dat ik gehoorbescherming gebruik of dat lawaai mijn gehoor kan schaden bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 18:56
Mobius
Mobius is offline
Ik mis nog een aantal vragen/stellingen over wat ik vind van het lawaai dat wordt geproduceerd door mensen zelf. Ik woon in het centrum, en de grootste bron van ergernis zijn dronken, schreeuwende kampers onder m'n raam, midden in de nacht. Als geluidsoverlast van een café of discotheek "ernstig" is, is lawaai veroorzaakt door dronken boeren "The Apocalypse".
Oud 18-01-2011, 22:54
luchtloper
luchtloper is offline
done

idd irritante herhalende vragen, maar wel goeie variatie in het herkennen van waar de problemen zich bevinden
Oud 18-01-2011, 23:15
Cuyper
Cuyper is offline
Citaat:
Ik mis nog een aantal vragen/stellingen over wat ik vind van het lawaai dat wordt geproduceerd door mensen zelf. Ik woon in het centrum, en de grootste bron van ergernis zijn dronken, schreeuwende kampers onder m'n raam, midden in de nacht. Als geluidsoverlast van een café of discotheek "ernstig" is, is lawaai veroorzaakt door dronken boeren "The Apocalypse".
Dat kan goed zijn, maar daar draait mijn thesis(onderzoek) niet rond. Geluidsoverlast door mensen zelf leiden niet tot ernstige gehoorschade (in uw geval de dronken boeren), ze verstoren gewoon uw bioritme
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 09:15
TedEdFred
TedEdFred is offline
Ingevuld. En ik vind het een goede enquête, herhaling van vragen maar dan in andere woorden is juist nuttig.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:55
Cuyper
Cuyper is offline
Citaat:
Ingevuld. En ik vind het een goede enquête, herhaling van vragen maar dan in andere woorden is juist nuttig.
Ik ben blij om dit te lezen

Dit was eigenlijk het enige forum waar er redelijk wat kritiek op gekomen is
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:19
Breakdown
Breakdown is offline
Achja hier zijn we misschien met zen alle een stuk kritischer xD
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 13:38
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Achja hier zijn we misschien met zen alle een stuk kritischer xD
Geboren zeiknesten, dat zeker. Maar ik zie echt niet hoe het herhalen van vragen, binnen eenzelfde antwoordstructuur ook, extra informatie op kan leveren.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:05
Cuyper
Cuyper is offline
Citaat:
Geboren zeiknesten, dat zeker. Maar ik zie echt niet hoe het herhalen van vragen, binnen eenzelfde antwoordstructuur ook, extra informatie op kan leveren.
Bij die stellingen die terugkomen (die op elkaar lijken maar toch net niet hetzelfde zijn) is het ook niet de bedoeling om extra info bijeen te halen.

Het is de bedoeling om wildinvullers op te merken. Zodat het onderzoek geldiger is. Snap je?

Klein voorbeeld: alsge bij een stelling oneens zijt, en dan volledig eens bij een daar op gelijkende stelling, dan klopt er iets niet he. En dan wordt die enquete verwijderd uit de data omdat ze het beeld aan het vertekenen is.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 11:46
Verwijderd
Citaat:
slecht ingevulde enquetes er uit filteren als iemand bij 2 vragen, die nét iets anders zijn, een compleet ander antwoord invult, kan dat betekenen dat diegene ofwel de vraag niet goed gelezen of begrepen heeft, ofwel de enquete niet serieus ingevuld heeft.
Betrouwbaarste resultaten komen dan van mensen die de vragen goed lezen en consistent antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 16:39
Cuyper
Cuyper is offline
Citaat:
slecht ingevulde enquetes er uit filteren als iemand bij 2 vragen, die nét iets anders zijn, een compleet ander antwoord invult, kan dat betekenen dat diegene ofwel de vraag niet goed gelezen of begrepen heeft, ofwel de enquete niet serieus ingevuld heeft.
Betrouwbaarste resultaten komen dan van mensen die de vragen goed lezen en consistent antwoorden.
10 op 10
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 16:42
Verwijderd
Citaat:
10 op 10
goed dat je er rekening mee houdt ik heb zelf gelukkig ook oordopjes voor op festivals.

interessant onderwerp, kun je me de resultaten mailen als je die hebt?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 18:00
Thinus
Thinus is offline
ik ben afgehaakt bij vraag 21, sorry.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 01:04
Cuyper
Cuyper is offline
Ik wil iedereen bedanken voor de medewerking, ik heb 500 respondenten behaald.. Waarschijnlijk zouden daar nog een paar bij kunnen komen, maar ik kan helaas niet over de 500 gaan (begindoel was 300). Laat het analyseren beginnen!

Cuyper

ps: discussieer gerust voort in dit topic, ik ga het zeker opvolgen. Hoe meer invalshoeken, hoe beter. Misschien gebruik ik er zelf wat in mijn thesis zelf!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2011, 18:53
Verwijderd
Misschien dat je hier iets aan hebt:

Onderzoekje naar het nieuwe wetsvoorstel om onder de 100 DB te blijven op festivals en optredens.
Oh België that is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten