Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2011, 16:22
ManUnited15
ManUnited15 is offline
Hallo mensen, ik had een vraagje. Ik doe havo 4 en wou weten of ik er goed voor sta, wat vinden jullie?

MA 9
NL 6.7 Alleen debat SE, had een 7 daarop
Eco 6.1 Wel Se
Filosofie 7.1 Wel Se sommige.
Geschiedenis 6.6 Wel Se sommige.
Duits 6 Geen SE
AK 5.6 Wel SE
Engels 6.1 Geen SE

En.. ik twijfel of ik over ga..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2011, 17:27
Verwijderd
Als je deze lijst zo houdt, waarom zou je dan niet over gaan?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 17:32
ManUnited15
ManUnited15 is offline
Citaat:
Als je deze lijst zo houdt, waarom zou je dan niet over gaan?
Zelf vind ik op de één of ander manier dat ik er slecht voor sta, aangezien ik op Mavo 4 echt alleen maar 7`s haalde. Nu haal ik wat lage cijfers vind ik zelf.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 18:19
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Citaat:
En.. ik twijfel of ik over ga..
Aangezien het allemaal voldoendes zijn, ga je sowieso wel over.
Oud 22-01-2011, 08:13
Silvano08
Silvano08 is offline
Je moet niet alleen kijken als je cijfers goed zijn, je moet ook gewoon kijken naar hoe gemotiveerd je bent.
Je gaat sowieso over, want je hebt geen onvoldoendes, dus daar hoe je niet aan te twijfelen.
Ik zit ook in de 4e (Gymnasium) en doe gewoon goed mijn best, maar het lukt gewoon niet zo vaak meer om een 9 of een 8 te scoren (vooral voor wiskunde en nederlands[ik haat tekstbegrip]).
En jij hebt al een overstap gemaakt naar een wat hoger niveau, dus je hoeft dan ook niet te verwachten dat je allemaal nog 8'ens en 9'ens gaat halen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Zelf vind ik op de één of ander manier dat ik er slecht voor sta, aangezien ik op Mavo 4 echt alleen maar 7`s haalde. Nu haal ik wat lage cijfers vind ik zelf.
Je zit ook een niveau hoger, dus dat lijkt me niet zo heel raar?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 11:11
ManUnited15
ManUnited15 is offline
Citaat:
Je zit ook een niveau hoger, dus dat lijkt me niet zo heel raar?
Ik zit op een hoger niveau, maar leer echt veel meer dan op de Mavo, en dan krijg ik soms een 6-6.5 terug.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 11:21
_Sytzz_
_Sytzz_ is offline
Havo is toch een stuk moeilijker dan het vmbo, maar je kan het wel, want je hebt allemaal voldoendes. Misschien moet je anders gaan leren, bij sommigen gaan hun cijferrs er dan stukken mee omhoog
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 11:26
ManUnited15
ManUnited15 is offline
Ja op dit moment haal ik het, maar havo 5? Dat is zeker lastiger..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 22:37
Verwijderd
Wat wil je nu precies horen? Je zegt zelf: Sta ik er goed voor. Het antwoord is: Ja, want je zou met deze cijfers overgaan. Dat jij ze laag vindt is een compleet ander verhaal. Als je ze zelf te laag vind, moet je naar je leraren gaan om te vragen of zij misschien bij een toets kunnen uitleggen wat er nu precies fout gaat, zodat je daar eens op kan focussen. Als je ze zelf prima vindt, dan is er geen reden meer voor het topic.

Havo 5 is volgens mij niet per se lastiger dan Havo 4. Sterker nog, Ath. 5 wordt vaak als moeilijker ervaren als Ath. 6. Je moet stoppen met je zorgen maken, en gewoon eens concentreren op nu. Als je je nu al zorgen gaat maken of je 5 Havo wel aankan ben je verkeerd bezig. Zorg eerst maar eens dat je je SE's goed maakt, en bekijk volgend jaar eens of het je gaat lukken. Dat zie je dan wel weer.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 07:49
Verwijderd
Soms helpt een andere manier van leren inderdaad. HAVO is toch anders dan VMBO, sowieso qua niveau, maar ook meer toepassen ipv stampen. Er wordt dus soms iets anders van je gevraagd.

Je cijfers zijn voldoende. Tuurlijk is havo 5 wat moeilijker, al is het ook heel veel herhaling, maar je leert nu toch ook dingen? Die kun je dus in havo 5 gebruiken en daar borduur je weer op voort, waardoor het allemaal wel mee zal vallen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 17:01
the economist
the economist is offline
Als je cijfers voldoende zijn, is dat genoeg om over te gaan naar havo 5
en als je naar havo 5 kunt, zeggen de docenten daarmee dat je op mag voor het examen.
En als je deze cijfers behoudt (het mag nog iets zakken zelfs) dan slaag je gewoon. Je staat zelfs nergens onvoldoende !

Het is logisch dat als je hard voor iets leert, je teleurgesteld bent met maar een 6-6.5. Soms moeten mensen ook even wennen aan het nieuwe niveau en de nieuwe manier van vragen. Dat kan bij jouw ook zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 14:20
Verwijderd
Je bent niet voor niks naar het vmbo gegaan, dus dan zal havo inderdaad iets pittiger zijn. Op havo 4 gingen mensen onderuit op de cijfers (die zijn bij jou nog prima in orde), op havo 5 hadden wij veel deadlines. Veel boeken lezen, veel verslagen maken, zulke dingen. De cijfers kwamen altijd wel goed. En bijna iedereen slaagde.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 23:39
Verwijderd
Ik heb ook havo gedaan en bij ons was het ook zo dat havo 4 het moeilijkste jaar was. Het tempo lag toen hoog en je had veel stof te leren(vooral als je niet bij bleef met huiswerk zoals ik deed) Maar havo 4 was wel te doen
In havo 5 krijg je vooral herhaling, waar natuurlijk ook wel nieuwe dingen in krijgt. Maar de grote basis heb je al uit havo 4, is ook aan jou cijfers te zien.

Dus maak je geen zorgen, want veel mensen die instromen van het vmbo doen het veel slechter en dat jou lijst er zo goed uitziet laat zien dat jij het zeker weten kan
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 12:25
ManUnited15
ManUnited15 is offline
Thnkx allemaal. Hopelijk haal ik het.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 19:15
mattens
mattens is offline
zelf zit ik in gym2 en op het begin v h jaar stond ik 2 5en en een 4. nu heb ik de 5en opgehaalt en de 4 is een 5.49 geworden (naai:$).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten