Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2011, 19:01
Verwijderd
Hier een paar vragen van mij
voor JOU!<<<

Heeft iemand hier Final Fantasy xiv?

Is het een leuk spel?
Wat kan je allemaal doen?

xDD

thnxx<<<

Laatst gewijzigd op 24-01-2011 om 16:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2011, 19:06
Verwijderd
Ik geloof dat er tegenwoordig al rond de 20 verschillende final fantasy's zijn dus je moet iets specifieker zijn met je vragen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 19:10
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Hier een paar vragen van mij
voor JOU!<<<

Heeft iemand hier Final Fantasy?
>Maakt niet uit welke<
Is het een leuk spel?
Het is toch online of niet?
Wat kan je allemaal doen?
Is het virtueel? of zo

Ik wou het kopen maar is nog al duur!!! xDD

thnxx<<<
Volgens mij is elke game voor op de pc, xbox, ps3,wii, n64 etc virtueel.
Volgens mij is 'ie niet online. En inderdaad, er zijn heel veel spellen van.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 22:46
Verwijderd
Er zijn ook online final fantasy.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 22:21
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Er zijn ook online final fantasy.
Dat zijn er geloof ik maar 2: XI en XIV en dat zijn echte time sinks.

Square-Enix heeft de slechte kwaliteit van deel XIV erkend en de trial verlengd. Zodra de trial voorbij is, moet je nog 's $13/maand betalen om te mogen blijven spelen.

Persoonlijk ben ik na X afgehaakt en speel ik eigenlijk alleen nog maar de remakes van IV-VI. ;x
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 22:37
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Dat zijn er geloof ik maar 2: XI en XIV en dat zijn echte time sinks.

Square-Enix heeft de slechte kwaliteit van deel XIV erkend en de trial verlengd. Zodra de trial voorbij is, moet je nog 's $13/maand betalen om te mogen blijven spelen.

Persoonlijk ben ik na X afgehaakt en speel ik eigenlijk alleen nog maar de remakes van IV-VI. ;x
$13 per maand?! Holy shit da's duur! Ik ken dat spel niet, maar dat is echt duur. Zo weinig is de dollar toch niet waard vergeleken met de euro?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 23:48
Verwijderd
Dat is een vrij gemiddeld bedrag voor een mmo. Wel is het natuurlijk een slechte prijs-kwaliteit verhouding in het geval van FF.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 09:26
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
FF was leuk t/m deel 9. Daarna ging het gewoon bergafwaarts. Ik heb daarna geen FF meer gespeeld, want het trok me allemaal niet echt meer. Maar misschien ben ik er wel gewoon uit gegroeid, dat kan ook.

Dieptepunten waren wel dat ze besloten om X-2 te maken (lekkere discontinuïteit van de serie ineens), mislukte feature films, een online deel (FFXI) en duizenden actiegerichte spin-offs (Cerberus bv. ) die de serie geen eer aandoen.
De rereleases/remakes van de oude FF's (uitgekomen op de PSX en N-DS) zijn vast nog wel leuk, maar er gaat natuurlijk niets boven de originele.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 14:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
huhu, FFXIII-2 komt er an

overigens ben ik wel benieuwd naar FF13-Versus; dat lijkt nog de meest belovende van de hele 13-reeks.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 18:01
Gerben901
Avatar van Gerben901
Gerben901 is offline
Citaat:
Hier een paar vragen van mij
voor JOU!<<<

Heeft iemand hier Final Fantasy xiv?

Is het een leuk spel?
Wat kan je allemaal doen?

xDD

thnxx<<<
volgens mij is FFXIV alleen maar online te spelen maar dat heb ik op de site gelezen maar het is wel een leuk spel ik heb wat trailers bekeken en een vriend van mij heeft hem ook en die zegt dat het een leuk spel is.

Final fantasy spellen dan speel je meestal in het begin 1 figuur en dan komen er naarmate het spel verder doorgaat steeds meer mensen bij
en je moet dus sterker worden door beestjes te doden en je kan wapens kopen armour en het is ook dus enorm fantasy
ik heb final fantasy 8 10 10-2 12 en 13
en ik heb er geen spijt van dat ik die spellen heb gekocht waren allemaal me geld waard behalve 10-2 die viel tegen
maar het is dus gewoon een mmorpg dus het is een speltype zoals world of warcraft runescape behalve dus dat hier een verhaal inzit en dat je met meerdere mens komt te spelen en dat meeste delen offline zijn
wat ik leuk vind
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 18:12
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Ik heb Final Fantasy best wel vaak gespeeld ook heel veel versies.
FF 1 t/m 12 heb ik ongeveer gespeelt.
Maar het was echt wel slecht geworden nadat 9 was uitgekomen.
FF 7 en 8 waren toch echt de meest geniale versies en die heb ik daarom ook helemaal dood gespeelt.
Heb ook FF 1 en 2 de films daarvan gezien omdat ik het toch wel moest van mezelf.
Daar hadden ze eigenlijk ook bij 1 film moeten laten want FF2 is echt heel langdradig!

Maar FF is leuk en FF8 is toch echt wel de beste met Zell my favourite character!=D
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 17:01
Akhlys
Avatar van Akhlys
Akhlys is offline
Hmm, bedoel je elke deel NA FF9 of FF9 erbij, want ik vond FF9 echt geniaal. Voornamelijk omdat ze weer gebruik gingen maken van "mythische" figuren, zoals Zidane of Vivi.
__________________
"Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen" / "Een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft, is nooit grappig"
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 09:00
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Het verhaal begon wel oke, al sloeg het al nergens op dat ze daar op die school de leerlingen zo aan gevaren onderwierpen. "Oh, we gaan examen doen, kijk uit dat je niet doodgaat, ok?"
En dat hele gedoe met dat het gebruik van GF's je vergeetachtig maken, dus dat ze helemaal waren vergeten dat ze ooit met hun allen (toevallig!) in een weeshuis hebben gewoond waarvan Edea de oppas was. En dat zij en Cid een relatie hadden. En ineens kwam Ultimecia om de hoek. Het werd gewoon steeds minder geloofwaardig.
Die verhaalstructuur wordt al sinds, in ieder geval, FFIV gebruikt en houdt het in ieder geval vol tot en met FFX: er is een bad guy, je gaat die achterna, maar dan blijkt er een manipulateur te zijn die de daadwerkelijke bad guy is.
FFIV: Golbez -> Zemus
FFV: Kapotgaande kristallen -> Ex-Death (is misschien de enige uitzondering, want je weet vanaf het begin al dat je achter Ex-Death aan zit)
FFVI: Empire Gestahl -> Kefka
FFVII: Sephiroth -> Jenova
FFVIII: Edea -> Ultimecia
FFIX: Brahne -> Kuja
FFX: Sin -> Yu Yevon

Citaat:
Junction-systeem was wel makkelijk, maar het maakte de personages zo onpersoonlijk. Iedereen kon andermans GF overnemen, en alle abilities overerven.
Draw-Magic was niet handig, alleen maar omslachtig. Je moest telkens weer je voorraad aanvullen, en drawen duurde te lang. Soms zat je wel 100 keer achter elkaar te drawen om maar 100 van die ene magic te bemachtigen Tergend slaapverwekkend.
Het Junction-systeem maakte de gameplay echt belachelijk simpel. Je weet dat er iets niet goed aan is wanneer je voor je überhaupt Timber hebt bereikt al 4000 HP kunt hebben op al je characters dankzij basis skills als refine en HP-Junction.
Magie gebruikte ik amper omdat anders mijn stats achteruit gingen en, net zoals in alle andere FFs, wordt magie naarmate je verder komt alleen maar nuttelozer omdat je andere aanvallen net zoveel damage doen.
Natuurlijk kon je draw-casten om het verlies van stats te voorkomen, maar dan moest je nog maar net het geluk hebben dat je vijand(en) die spells bij zich hadden.

FFVIII maakte het overnemen van jobs/classes wel erg makkelijk, ja. Het is hét voorbeeld van een game waar elke karakter alles kan zijn, net zoals FFVII.

Het Limit-break systeem was ook veel te makkelijk te manipuleren. Quistis + 1/8e health + net zolang beurt skippen tot ze Limit-Break had + instant-death naar enemy party = smooth sailing.

Citaat:
De cardgame was wel oke, maar sommige spelregels waren vervelend.
Random, anyone? :') Je moest tegen het einde echt moeilijk doen om bepaalde regels weer weg te werken met behulp van die Card Queen.

Al met al was VIII wel leuk, hoor.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Hier een paar vragen van mij
voor JOU!<<<

Heeft iemand hier Final Fantasy xiv?

Is het een leuk spel?
Wat kan je allemaal doen?

xDD

thnxx<<<
Ik zou het niet doen, Bekende sites zoals IGN en kotaku zeggen dat XIV Waardeloos is.
slechte servers, saaie gameplay enzovoort
en als je meer dan 1 character wilt hebben moet je meer betalen
Niet je geld waard imo.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 00:00
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Die verhaalstructuur wordt al sinds, in ieder geval, FFIV gebruikt en houdt het in ieder geval vol tot en met FFX: er is een bad guy, je gaat die achterna, maar dan blijkt er een manipulateur te zijn die de daadwerkelijke bad guy is.
FFIV: Golbez -> Zemus
FFV: Kapotgaande kristallen -> Ex-Death (is misschien de enige uitzondering, want je weet vanaf het begin al dat je achter Ex-Death aan zit)
FFVI: Empire Gestahl -> Kefka
FFVII: Sephiroth -> Jenova
FFVIII: Edea -> Ultimecia
FFIX: Brahne -> Kuja
FFX: Sin -> Yu Yevon
Ja, nu je het zegt. Maar alleen bij 8 en 9 vond ik dat irritant, bij de overige delen vond ik het niet storend, want daarin was het wel goed verwerkt. Bij 4 kan ik me niet eens meer herinneren dat Zemus de eindbaas was, bij 5 zat je al de hele tijd achter Ex aan idd, bij 6 was Kefka ook al vrij vroeg DE badguy en bij 7 was Sephi meer de antagonist dan Jenova.

Citaat:
Random, anyone? :') Je moest tegen het einde echt moeilijk doen om bepaalde regels weer weg te werken met behulp van die Card Queen.

Al met al was VIII wel leuk, hoor.
Haha, ja. Random was precies de regel die ik bedoelde Schijtirritant.

Ja, ik heb FFVIII wel een stuk of 3 keer gespeeld, maar echt genoten zoals bij 6 en 7 heb ik niet. Maar het zou best kunnen dat als ik 8 eerder had gespeeld, dat ik daar dan verliefd op was geworden

Nu terugkijkend op de hele serie vind ik het eigenlijk maar extreem cheesy. Oppervlakkige verhalen, stereotype characters. Ik zag net het eindfilmpje van FFVII-Crisis Core en ergerde me aan de cheesy dialogen, popliedjes en gladde afwerking met mooiboys als hoofdpersonages. Tenenkrommend slecht. Ik ben er te oud voor geworden
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 00:19
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Final Fantasy? More like, Final Failtasy, amirite?

Ik vond die oude SNES-games nog wel grappig, maar na deel 4 werd het toch wel strontje.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 10:45
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ik zou het niet doen, Bekende sites zoals IGN en kotaku zeggen dat XIV Waardeloos is.
slechte servers, saaie gameplay enzovoort
en als je meer dan 1 character wilt hebben moet je meer betalen
Niet je geld waard imo.
Hmm was 't niet zodanig slecht dat SE het gratis heeft gemaakt (behalve dat je 't spel zelf moet kopen).

Anyway; 't schijnt idd. waardeloos te zijn. Gemaakt door chinezen die overijverig copy-paste hebben lopen doen door 't hele spel heen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 09:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
FF8 heeft me nooit wat kunnen doen, na 6 en 7 vond ik het eigenlijk behoorlijk tegenvallen met name door de vervelende en niet boeiende karakters, en ik had nooit het gevoel dat het 'ergens om ging' (zo ver dat natuurlijk gaat).

Desalnietemin ben ik erg benieuwd naar Versus; gezien er weer een worldmap in komt, en zowaar een airship.

"The game will feature large open fields in the world map which allow players to walk through almost anything on the field apart from the mountains. Nomura has also mentioned that the fields are truly vast and that it was very far to traverse from one end to another;[14] thus, to facilitate easy navigation, the game will feature the return of vehicles such as an airship[15] as well as a car, allowing players to easily traverse the large fields.[14] Players can ride cars, aircraft and Chocobos, they can also steal tanks and only tanks as they have high moral standards and are unwilling to steal common vehicles.[11][16]"

huhu, dat laatste Gekke Japanners.

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games RPG en Anime liefhebbers?
RPGAnime.nl
37 24-12-2001 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.