Advertentie | |
|
![]() |
|
Zoals het nu in je openingspost staat was het niet eens je vriendin dus uhhh???
+ je kan haar niet dwingen verliefd op je te worden ofzo. Als ze geen gevoelens voor je heeft is dat pech gehad (beetje lullig, maar waar) en is het enige advies wat ik kan geven: geef het op, verbreek contact, ga leuke dingen doen met andere mensen. succes! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
@Batave
ik weet dat dat gewoon werkt bij mij ook hoor ![]() maar bekijk het van zijn kant hij heeft haar gevraagt en ze zij dat ze niks voelde en dan nog haar proberen te qinnen... ik ben een optimist maar ik zie hier niet een geod eind in ![]()
||
Citaat:
![]() oh en ik beat iedereen hier, want ik heb een contact van een half jaar volgehouden zonder haar te zien (waarvan maar heel kort echt 'officieel', maar nadat het officieel was veranderde er niks ofzo. eigenlijk waren we al zo goed als een half jaar samen, maar ik vond de dag dat ik haar vroeg wel mooi dus had ik het toch maar gedaan (niet dat ze nog niet wist dat we een relatie hadden maargoed ![]() Nadat ik haar gezien had was alles in het echt toch wel weer wat anders dan via msn/mail enzo. Ze reageerde op dingen qua woorden wel hetzelfde als via msn/mail, maar haar lichaamstaal kwam niet meer overeen met wat ik me herrinerde + ik moest weer een half jaar wachten om haar weer te kunnen zien. na een maand na de ontmoeting dus de hele relatie maar afgekapt, want het was niet (meer) zoals ik het in mijn gedachte had (voor mij). voor haar wel, maarja daar schiet ik niet echt iets mee op en het moet natuurlijk van beide kanten komen. oh en mijn tip is nog steeds opgeven ![]() |
![]() |
|
ik ken 2 mensen die het in deze situatie hierboven gewoon heel goed gaan
![]() (ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt, jij spreekt natuurlijk uit persoonlijke ervaring.) maar het is wel mogelijk maar goed dat is het punt niet... je vergeetiemand niet alleen door diegene niet te zien (tenminste niet aan het begin) je hebt afleiding nodig en nog wat dingen.... ik blijf erbij dat het niets zal worden veel geluk
|
Ik heb haar nu al 5 dagen niet gesproken. Ik kan haar niet compleet vergeten, maar ik heb afleiding gevonden, ik zit nu 2/3 uur per dag achter me drumstel. Maar dat is een ander verhaal
![]() Het grote probleem is nu, zal ik weer contact opnemen, maar dit keer vriendschappelijk? Voor zover ik het weet vind zij het moeilijk mij te spreken (normaal praatte zij altijd "willekeurig" tegen mij, waarbij nu niet meer). Het probleem is dat contact nogal moeilijk is, omdat als ik tegen haar praat (1x geprobeerd), maar dat ging tot nu toe niet erg goed, ik begon gelijk weer mijn excuses aan te bieden, en heb niks teruggekregen. Ik vind achteraf dat het een kutstreek van haar was, maar dat gevoel zal wel weer overgaan. Ik ben ook bang dat ik weer gevoelens voor haar zal krijgen. Do of don't? |
![]() |
|
Niet zo gek dat ze nu wat afstandelijker doet hoor. In mijn optiek zijn 'leuk vinden' en 'houden van' termen die gevoelens vrij sterk uitdrukken, waardoor ze afschrikkend kunnen werken als je ze te snel gebruikt. Je hebt haar op internet gesproken en een keer gezien, en daarna gelijk gezegd dat je haar leuk vindt. Hiermee heb je een ongemakkelijke situatie voor haar gecreeerd, aangezien ze jou gewoon wel aardig vindt. Nu moet ze gelijk 'kiezen' of ze jou ook leuk vindt of niet. Stel je jezelf maar eens voor in haar situatie.
In mijn ervaring kun je het wat dat betreft beter wat rustiger aan doen, wat vaker afspreken, eerder hinten dat je haar leuk vindt dan het letterlijk te zeggen, tot er een wat solidere basis is, ze misschien een vermoeden heeft en het minder uit de lucht komt vallen.
||
Citaat:
Dus ik denk dat jij haar wel compleet gaat vergeten. Ik vergeet mensen alleen compleet binnen vijf dagen als ze geen indruk op me maakten. En jij hebt het nu al niet meer over doorgejankte kussens en andere drama (zelfs over 'weer gevoelens krijgen' ![]() Afleiding zoeken is trouwens prima, weer contact zoeken is wat minder. Dat kan het beste als ze geheel uit je hoofd is, en het zal voor haar ook 'makkelijker' zijn als ze niet het idee heeft 'o jee ik praat met iemand die ik net heb afgewezen'. Ik zou dus even een pauze inlassen in jullie contact, tot we-zien-wel-weer. Tenzij je wel voor haar wilt gaan, ook al lijkt het er op dat je haar momenteel meer hebt afgeschrokken dan hebt aangetrokken. |
![]() |
|
@Em. Dankjewel, ik heb zoals je dat zegt nogsteeds wel het gevoel dat als ik haar weer zie dat zij ook van mij houdt en gaan knuffelen, zoenen etc. (nogsteeds wel ontkenning). Met weer gevoelens krijgen heb ik het over gevoelens waar afleiding gewoon niet bij helpt. Ik vind het zelf moeilijk om mijn gevoelens te noemen eigenlijk. Ik ben niet het type wat veel huilt (doorgejankte kussens) maar heb dat wel 2x gedaan, nadat zij dat zei en nog ergens er tussen. Gelukkig heb ik een heel erg goede vriendin en kan ik daar alles bij kwijt
![]() @TopDrop Laat ik het er op houden dat mijn sociale vaardigheden bijna nul zijn, dus hinten hiernaar is nogal moeilijk. Ik wil erg graag weer voor haar gaan, ik kan alleen niet echt aanvoelen hoelang ik hiervoor moet wachten. Tips hoe ik kan aanvoelen wanneer ik weer moet gaan en hoe ik haar voor mij kan laten vallen? En nog even voor iedereen die heeft geantwoord, dankjewel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ken dit meisje natuurlijk niet, dus het kan bij haar anders zijn, maar als ik jou was zou ik haar gewoon een tijdje met rust laten. Ze komt vanzelf wel met jou praten als ze zich daar fijn bij voelt (en ga dan alsjeblieft niet meteen denken dat ze jou ook leuk vindt, tenzij ze dat zelf aangeeft natuurlijk). |
![]() |
|
@Syori Ik ben bang dat ze compleet niet meer tegen me zal praten, verliefd zal worden op iemand anders, terwijl ik steeds het gevoel heb dat ik het nogmaals tegen haar zeg, af ga spreken, ga zoenen lang en gelukkig leven etc. Ik wil niet dat ze mij vergeet, dat het contact zal slijten na de tijd.
Het is onmogelijk om haar te vergeten. Is er echt geen kortere weg ofwat? Ik kom dan misschien ongeduldig over, maar ik kan het moeilijk langer aan, zeker icm school in tussenuren (ik heb een afwijkend pakket, zit ik vaak in mijn eentje tussenuur te vieren) zit ik aan haar te denken en daarna juist te denken dat ik dat niet mag. Ideeën hoe ik dit kan voorkomen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat jij je moet realiseren dat dit soort dingen niet af te dwingen zijn. De hoeveelheid tijd die je aan haar besteedt en wat je allemaal tegen haar gaat zeggen, gaat haar gevoel voor jou niet veranderen (of in ieder geval: het hoeft niet). Als voorbeeld: Er zijn mannen die ik al ken sinds de eerste klas van het VWO en daar heb ik nog steeds geen gevoelens voor, no matter hoeveel tijd ik met ze heb doorgebracht of wat ze allemaal hebben gezegd. Het gevoel is er of is er niet.
Hierbij moet ik wel zeggen dat er genoeg gevallen zijn van mensen die al jaren vrienden waren en er toen opeens achterkwamen dat ze wel degelijk gevoelens voor elkaar hebben, maar in de meeste gevallen gebeurt dit niet. Wat hier ook meespeelt is dat jullie (voor zover ik uit jouw verhaal kan aflezen) niet eens echt een vriendschap hadden voordat jij haar duidelijk maakte dat je haar leuk vindt - en ook nog eens helemaal uit het niets en totaal niet subtiel, waardoor je haar hebt afgeschrikt. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om op korte termijn weer een normale relatie (als in: vriendschappelijk) met haar op te bouwen, omdat zij altijd in haar achterhoofd zal houden dat jij meer van haar wil. Laat staan dat je haar op één of andere manier kunt 'overtuigen' om jou leuk te vinden. Dit soort dingen zijn niet onderhevig aan logica of argumenten; dit gaat om gevoel. Als zij dat gevoel (nog) niet voor jou heeft, kun je dat niet afdwingen. Daarmee zal jullie relatie alleen maar verslechteren. Ik snap dat je ongeduldig bent. Ik denk dat iedereen die verliefd is op iemand bij wie dat (nog) niet wederzijds is het liefst op een ochtend wakker wordt in een wereld waar alles perfect is en zij nog lang en gelukkig leven, maar de werkelijkheid is heel anders. Jouw gevoelens zijn jouw probleem. Dit klinkt heel lullig, maar zo is het wel. En door haar 'lastig te vallen' met jouw gevoelens zul je het probleem niet oplossen, maar alleen vergroten. Ik blijf erbij: laat haar op z'n minst een tijdje met rust. Wie weet neemt ze zelf contact met je op. Zo niet, dan kun je het na een tijdje zelf weer proberen. |
![]() |
|
@Syori Zij was echt een hele goede vriendin van me, je begrijpt me verkeerd.
Ik heb maar besloten dat ik beter niet tegen haar kan gaan praten. Zij is mijn alles voor mij, ik voel me nu makkelijk vervangbaar en daar voel ik me niet comfortabel bij, maar zoals je dat zo goed formuleert, dat is mijn probleem. Ik denk dat ik mezelf een maandje tegenover haar stil kan houden. Dan zal ik het weer proberen, en zoja, dan niet. Nu alleen nog proberen om haar enigszins uit me hoofd te zetten. Het is namelijk moeilijk: ik doe aan een concentratiesport waar ik volle concentratie nodig heb, maar ik kon eigenlijk alleen maar aan haar denken. Ik heb te horen gekregen dat ik een mindere indruk gaf afgelopen week aan meerdere mensen. Maar ach, ik moet er mee leren leven ![]() Dankjewel voor jullie advies. Ik zal maar proberen om haar op mijn achtergrond te zetten en meer aan andere dingen te denken (voor zover dat lukt). Laatst gewijzigd op 13-02-2011 om 18:57. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe krijg ik de band weer terug? Different | 11 | 01-12-2013 17:52 | |
Liefde & Relatie |
ik vond hem leuk, en nu ineens niet meer. HELP! lastige situatie! OnlytoFly | 22 | 04-11-2011 07:27 | |
Liefde & Relatie |
Hoe eindig ik mijn relatie? Pekke | 20 | 29-09-2010 04:38 | |
Werk, Geld & Recht |
hoe krijg ik het terug? ~*kar*~ | 20 | 22-06-2006 15:10 | |
Psychologie |
brief aan mijn mentrix light fighter | 25 | 30-01-2004 15:58 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 |