![]() |
|
Je ziet het wel. Het is alsof de benen er zo bij zijn geplakt, het past niet goed bij elkaar. Ik vind het gewoon wat mooier als het een beetje in verhouding is.
Aan vet kan ik er nog wel wat aflopen (het grootste deel van mijn lichaamsvet lijkt zich in mijn bovenbenen en heupen op te hopen), maar dan blijf ik dus gespierde benen houden? Centrale vraag: Worden van duurlopen je benen dunner? Aangezien je dan een ander type spiervezels ontwikkelt.
|
niets, echte vrouwen hebben een paar stevige poten onder hun lijf.
marathonlopers hebben doorgaans dunnere benen dus bij trainen zou ik inderdaad voor duurloop en niet voor sprint gaan
|
Dat is wel erg makkelijk te zeggen, maar het is toch prima om af te vallen?
Ik denk dat in de genen hooguit een aanleg ligt voor vrouwen om vet op te slaan rond de heupen en benen, en misschien ook stevigere benen, maar als ze voor je gevoel te dik zijn is het helemaal niet ongezond om ten eerste al het vetpercentage te verminderen door sport. (zelfs beter, hiervoor deed ik niks aan sport) Mijn vetpercentage is ongeveer 20%, daar kan ik er zeker nog wel 5% van af halen zonder dat het ongezond word. Ik vraag nu alleen hoe het zit met verschillende manieren van trainen en de opbouw van je spieren, niet hoe ik mezelf nou kan accepteren. Ik vind mezelf prima, maar als het beter kan is het altijd fijn, en vind ik het ook leuk om aan te werken ![]()
||
Citaat:
Mensen zullen dan ook vooral reageren vanuit bezorgdheid daarover. Je moet echt behoorlijk veel overgewicht hebben voordat zelfs maar de kans loopt dat je benen negatief opvallen. Wees blij, als iets afstotelijk is dan is het ongezond dun zijn. Van die spillebeentjes, ingevallen wangen, geen heupen... Het is dat geaardheid is aangeboren, maar anders zou je spontaan homoseksueel worden van die zogenaamde 'topmodellen look'.
||
Citaat:
Edit: Ik vind een vetpercentage van 15 voor een vrouw die niet een echte sporter is toch wel erg laag hoor. 20 is al aan de lage kan voor een normale vrouw. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Desalniettemin zien strakke stevige benen er wel altijd beter uit dan flobberige stevige benen, dus het kan nooit kwaad om lekker te gaan hardlopen. Zolang je maar oppast dat je jezelf niet overbelast, want dat overkomt de meeste hardlopers die ik ken (inclusief mezelf en ik ben nog maar een neppe ![]() Bij dit soort topics wil ik altijd graag foto's zien, om te weten of iemands beeld misplaatst is of niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En er is niets met een vrouw met een beetje stevige benen. Dat liever dan dunne benen.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar ja, duursporten dus in jouw geval, je kan je verhouding ook veranderen door brede schouders te kweken met zwemmen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast vind ik dat velen voor mij gelijk hebben: stevige gespierde benen zijn niet lelijk! Nederlandse vrouwen worden aanbeden vanwege hun mooie benen die ze van het fietsen krijgen. Het zijn meestal geen stokjes, maar dat is juist mooi! En als het om de mannen gaat: ik weet niet hoe uit je bent, maar jongens van onder de 20 geven nog wel eens de voorkeur aan spillebeentjes en sprietjes, maar na de 20 vinden ze het vooral lekker als ze iets vast te houden hebben. Dat moet niet té veel zijn, maar alleen maar botten willen ze niet hoor ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik weet niet hoe oud je bent, maar een vetpercentage van 20% is absoluut niet veel, het is zelfs aan de lage kant (voor een volwassen vrouw in ieder geval). 15% is te laag, veel te laag. Dan loop je risico op het uitblijven van je menstruatie, osteoporose en andere ondergewicht-klachten.
Je bouw kun je niet veranderen. Met het volwassen worden krijg je meer vet op je heupen, benen. Het is wennen als je je kinderfiguur kwijt raakt, maar dat is het enige dat je kunt doen. Een vetpercentage van 15% nastreven is abnormaal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beknopte uitleg voor mensen die van uitleg houden: Pilates Pilates is een sport waarbij je staand of op een matje op de grond spieroefeningen doet, die meestal rustig zijn en die je wat langer vol moet houden, waarbij je je eigen lichaamsdelen als gewicht gebruikt. Met name populair bij vrouwen van 30-50 jaar. Veel pilatesoefeningen lijken erg op fysiotherapie-oefeningen. De kans op blessures is laag. Spiertonus opbouwen zonder dikkere spieren te krijgen Je hebt 2 soorten spierweefsel: rood spierweefsel en wit spierweefsel. Rood spierweefsel zorgt voor snelle, explosieve kracht. Je traint het dus ook door relatief snelle, zware bewegingen (zoals situps tegen een weerstand). Als je het traint, neemt het snel toe in volume, waardoor je dikkere spieren krijgt. Wit spierweefsel zorgt voor langzame, langdurige kracht. Je traint het dus door relatief lichte, lang volgehouden bewegingen (zoals halverwege een situp tien seconden blijven hangen). Als je het traint, neemt het nauwelijks toe in volume, waardoor je spieren ongeveer hetzelfde formaat blijven. Spiertonus is de basisspanning van een spier. Het zorgt er bijvoorbeeld voor dat je rechtop kunt staan zonder moe te worden. Niet echt plaatselijk kunnen afvallen Als je lichaam geen suiker meer op voorraad heeft, gaat het dat maken uit vet. Dat gebeurt in de lever. Het vet wordt naar de lever gevoerd door bloedcellen en dan omgezet in een ander soort suiker (glycogeen), dat daarna door het bloed weer wordt vervoerd naar de plek waar het nodig is. In principe wordt uit elke vetcel ongeveer even veel vet weggehaald. Je kunt dus niet plaatselijk vet weghalen door de spier onder het vet te trainen. Minder cellulite door betere spiertonus Cellulite ontstaat als er níet uit elke vetcel even veel vet wordt weggehaald. Dit komt doordat bloedvaten niet bij elke vetcel kunnen komen, doordat de bloedvaten worden afgekneld (bv. als je zit) of gewoon doordat de vetcellen zo vol zitten (als je dik bent). Als een spier een hogere tonus heeft, heeft hij daar meer energie voor nodig, in de vorm van suiker wat dus wordt aangevoerd door het bloed. Daardoor gaat de doorbloeding omhoog. De doorbloeding van de vetlaag over de spier gaat daarbij ook wat omhoog, waardoor het vetgebruik per cel beter verdeeld wordt en de vetlaag egaler en gladder wordt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
20-25% is juist perfect normaal. 12-18% is waar modellen en ballerina's naar streven en juist tot eetstoornissen en andere narigheid leidt. Naast wat iedereen zegt (jezelf en je bouw accepteren etc.) heb ik nog wel een vraag/tip: Kleed je je misschien onbewust zo dat je benen dikker lijken? In make-overprogramma's zoals How To Look Good Naked of die van Trinny en Susannah (als dat je iets zegt, anders moet je maar eens kijken) zitten altijd doodnormale vrouwen: dik, mager, plat, meloenen, geen heupen, enorme heupen etc. In die programma's worden de vrouwen naar hun lichaamsvorm aangekleed en zodra ze die outfit aanhebben vallen alle slechte kenmerken weg doordat ze zo goed gekleed zijn. Kijk maar eens op deze site:http://bodyshapestyle.com/2011/03/11...dy-shape-am-i/. Met die quiz kan je je lichaamsvorm vinden en zo checken welke kleren bij je passen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je benen erg gespierd zijn, zul je ze nooit dun krijgen, ik heb dat zelf namelijk ook door paardrijden maar dan denk ik dat het vet is maar dan voel je; alleen maar spier. In zulke situaties zul je jezelf moeten accepteren hoe je bent, vaak heeft het namelijk ook nog eens met je bouw te maken.
|
![]() |
|
![]() |
Vreemdgenoeg zijn er een groot aantal hardlopers die dunne benen hebben... Vraag me niet hoe.... (lange afstanden, dus 10km of langer)
Ik weeg zelf 60kg, ben 1,83 en heb ook nogal dikke benen. Weet niet hoe de rest erover denkt, maar zo lelijk is dat toch niet? (of moeten we ons er iets anders bij voorstellen?) Om eerlijk te zijn denk ik niet dat je het op gaat lossen door af te vallen. Je zal hooguit 2 kg kwijt kunnen raken schat ik zo in. Bovendien kan het ook zijn dat het gewoon je bouw is. |
![]() |
|
Bedankt voor alle reacties!
Mijn gewicht schommelt inderdaad altijd al tussen de 59 en 63 kg. Ik heb zonder te sporten een vet percentage van ca. 21. Na een tijd sporten en dieten heb ik het ooit terug gebracht tot 18%, maar lager is nooit gelukt. Ik ben trouwens 18 jaar, en zo goed als sorry voor de late reply.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-04-2012 om 02:43. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben ook 1m74 en ik week 10 kg meer dan jij. Ik heb ooit 62 kilo gewogen en toen was ik voor mijn doen echt heel dun. Ik zou zeker niet gaan afvallen. Ik vind de manier waarop je met je benen bezig bent ook niet gezond. Mijn benen en onderlijf zijn ook niet helemaal in verhouding maar ik heb er vrede mee. Je bent meer dan alleen je benen. Ik zou daar wat aan doen ipv zo met je lijf bezig zijn.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ook groenten moeten gesaaid worden #1392 Noedelhap | 500 | 28-05-2011 11:32 | |
De Kantine |
Saaintal wil ook aandacht! #1158 Verwijderd | 500 | 11-10-2010 00:13 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #105 Miracle | 496 | 20-08-2007 22:02 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Psychologie |
Body Dismorphic Disorder nar_cyste | 6 | 30-12-2002 11:54 |