Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2011, 11:02
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Ik ging gisteren lekker om 1:00 slapen. Ik had al vanaf de middag last van misselijkheid en een drukkend gevoel in mijn maag. Ik sliep slecht, en vanaf 4:00 ben ik continu wakker geworden van de pijn, ik had pijn in mijn darmen, buik, maag (en ik ben ook nog eens ongesteld). Ik ben vanaf die tijd tig keren naar de wc gegaan maar d'r kwam niks uit.
Dus de hele tijd kramp, tot ongeveer 9:00, toen heb ik mijn hele maaginhoud eruit gegooid.
Het ging gelijk beter.
Maar nu vraag ik me dus af hoe dat nou zo ineens kan.
Dingen die ik gisteren heb gegeten:
- croissant met boter, bruin broodje met 4 aardbeien.
- snoep (een paar van die cadillacs, die overigens niet te eten waren)
- een halve kindersuikerspin
- 5 asperges
- halve kaassoufflé
- stuk of 10 aardbeien.

Ik verdacht na het examineren van mijn maaginhoud gelijk de aardbeien, aangezien ik die twee dagen eerder op de markt had gekocht, en ze toen ik ze kocht zelfs al zacht waren en heel wat vieze plekjes hadden.
Maar kan je van aarbeien voedselvergiftiging krijgen? Of ben ik allergisch ofzo?
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 11:24
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Van elk verrot product kun je voedselvergiftiging krijgen. Houd het even in de gaten dat je intake voldoende blijft en je geen koorts krijgt.

Het kan ook gewoon een virale ontsteking zijn, even vervelend, maar doorgaans snel over zonder problemen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 12:19
Verwijderd
Het kan idd zijn dat je iets verkeerds hebt gegeten, maar het kan ook zijn dat je maag bijvoorbeeld al geïrriteerd was door een virusje en dat je eten daarom niet goed viel. Vandaag gewoon rustig aan doen, niet meteen te zwaar gaan eten, maar gewoon wat makkelijk verteerbare dingen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 12:49
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Waar jij last van hebt klinkt als wat ik vroeger altijd had als in ongesteld was. Misschien ligt het daar aan. Gewoon rustig aan doen en goed blijven drinken.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Waar jij last van hebt klinkt als wat ik vroeger altijd had als in ongesteld was. Misschien ligt het daar aan. Gewoon rustig aan doen en goed blijven drinken.
Dat kan idd ook nog, had ik vroeger ook wel eens (vaker echt darmkrampen, maar soms ook flink misselijk met overgeven).
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Van elk verrot product kun je voedselvergiftiging krijgen. Houd het even in de gaten dat je intake voldoende blijft en je geen koorts krijgt.

Het kan ook gewoon een virale ontsteking zijn, even vervelend, maar doorgaans snel over zonder problemen.
Voedselvergiftiging krijg je naar mijn weten van bacteriën op je eten; rotting heeft daar niet zo veel mee te maken (iig bij plantaardige dingen).
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 01:02
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Bedankt voor de reacties

Het was dus waarschijnlijk gewoon griep... De hele dag nog last van gehad.
Moe, rillerig, spierpijn, hoesten etc.

Haha nu maar hopen dat het snel overgaat
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 05:35
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
Voedselvergiftiging krijg je naar mijn weten van bacteriën op je eten; rotting heeft daar niet zo veel mee te maken (iig bij plantaardige dingen).
Verrotting is juist het proces van afbraak door onder andere bacterien, ook bij groenten en fruit.
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Verrotting is juist het proces van afbraak door onder andere bacterien, ook bij groenten en fruit.
Ik doelde op een paar ziekteverwekkende bacteriën als salmonella. Maar je hebt natuurlijk gelijk, er zitten veel meer bacteriën op. De meeste doen alleen niks.

Citaat:
Bacteriële voedselvergiftiging

Bij een bacteriële voedselvergiftiging worden de verschijnselen niet veroorzaakt door de bacterie zelf, maar door door de bacteriën geproduceerde gifstoffen (toxines). Deze kunnen nog in het voedsel aanwezig zijn, ook al zijn de bacteriën zelf gedood (bijvoorbeeld door koken). Indien de verschijnselen door de bacteriën zelf worden veroorzaakt, spreekt men van een voedselinfectie. Voorbeelden van bacteriële voedselvergiftiging zijn :

botulisme, veroorzaakt door een eiwit gevormd door de bacterie Clostridium botulinum
diarree veroorzaakt door toxines gevormd door Bacillus cereus in opgewarmde rijst of pasta
braken door toxines gevormd door Staphylococcus aureus. (Vooral bacteriën als Salmonella en Escherichia coli veroorzaken voedselinfecties.)

In de meeste gevallen staat een bacteriële voedselvergiftiging los van bederf, het product ziet er nog gewoon uit en ruikt normaal.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Eten & Drinken Voedselvergiftiging?
Phoenix-123
5 05-07-2005 17:57
Lichaam & Gezondheid overgeven
blauwpotlood
7 18-02-2005 10:35
Lichaam & Gezondheid voedselvergiftiging -> hoe lang
shampooflesje
19 25-04-2004 14:05
Lichaam & Gezondheid Voedselvergiftiging?
KiMZz
4 13-05-2003 16:37
Lichaam & Gezondheid Je hoort wel eens van mensen... [hitte en ziek worden]
Desp
8 22-08-2002 13:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.