Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2011, 07:40
Balpen
Balpen is offline
Ik ben al lang met mijn vriendin samen. In het begin waren het enkel kusjes, maar naarmate de relatie vorderde werd het meer en meer. Ze is nog niet klaar voor seks, wat ik helemaal respecteer.
Maar nu zit ik met iets...waar zij altijd vage antwoorden op geeft: Vroeger trok ze me geregeld af (enkele keren per maand)..maar sinds het nieuwe jaar is begonnen, heeft ze het NIET meer gedaan... Ik vraag haar waarom en soms zegt ze dat ze het moeilijk vindt om zolang te trekken voordat ik klaarkom...(heeft ze overigens maar 1 keer gezegd). Voor de rest zegt ze altijd 'ik weet het niet" of vage antwoorden die niet concreet zijn.

Hoe pak ik dit aan? want EERST EN VOORAL wil ik BEGRIJPEN hoe het ineens komt...terwijl zij dan soms wel verlangt dat ik dat bij haar doe..
ah ja misschien en detail, maar het heeft blijkbaar ook niets met mn uiterlijk te maken..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 07:44
Verwijderd
Als je zegt: vanaf het nieuwe jaar, dan denk ik gelijk 'oh ze heeft zich voorgenomen zoiets niet meer te doen'.

Praat er in elk geval een keer over als jullie niet bezig zijn, want wellicht voelt ze druk van jou dat jij het zo graag wil en kan ze er niet zo goed over praten. Het kan ook waar zijn dat ze het niet weet, dat het gewoon niet prettig voelt en ze het daarom niet zo graag doet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 07:47
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Als je zegt: vanaf het nieuwe jaar, dan denk ik gelijk 'oh ze heeft zich voorgenomen zoiets niet meer te doen'.

Praat er in elk geval een keer over als jullie niet bezig zijn, want wellicht voelt ze druk van jou dat jij het zo graag wil en kan ze er niet zo goed over praten. Het kan ook waar zijn dat ze het niet weet, dat het gewoon niet prettig voelt en ze het daarom niet zo graag doet.
Het is niet dat ik er altijd over praat hoor...sinds januari heb ik er maar 2-3 keer over gepraat..
Maar ik snap gewoon niet waarom ze dan vroeger wel wou..en nu ineens niet meer.. en dan stuurde ze mij onlangs een sms "ik zal dat waarschijnlijk nog eens doen"... ligt het aan mij of klinkt dit bizar?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Het is niet dat ik er altijd over praat hoor...sinds januari heb ik er maar 2-3 keer over gepraat..
Maar ik snap gewoon niet waarom ze dan vroeger wel wou..en nu ineens niet meer.. en dan stuurde ze mij onlangs een sms "ik zal dat waarschijnlijk nog eens doen"... ligt het aan mij of klinkt dit bizar?
Maar die 2-3 keer was waarschijnlijk terwilj je daar een beetje hitsig lag te zijn. En in ruim vier maanden maar 2-3 keer erover praten geeft wel aan hoe open jullie hierover zijn.

Ze belooft het je, neemt het zich voor, maar heeft er volgens mij weinig zin in. Kan een lichamelijke oorzaak hebben, er kan iets gebeurd zijn waardoor ze het niet meer prettig vindt, het kan een principekwestie zijn geworden (dat met dat voornemen), enz. Praat er een keer heel rustig over. Zonder afleiding en zonder voor de rest te frunniken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 08:37
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Maar die 2-3 keer was waarschijnlijk terwilj je daar een beetje hitsig lag te zijn. En in ruim vier maanden maar 2-3 keer erover praten geeft wel aan hoe open jullie hierover zijn.

Ze belooft het je, neemt het zich voor, maar heeft er volgens mij weinig zin in. Kan een lichamelijke oorzaak hebben, er kan iets gebeurd zijn waardoor ze het niet meer prettig vindt, het kan een principekwestie zijn geworden (dat met dat voornemen), enz. Praat er een keer heel rustig over. Zonder afleiding en zonder voor de rest te frunniken.
Maar die 2-3 keer is gewoon weinig omdat ik haar ook niet wil pushen... (bedoelde je nu dat we open zijn of bedoelde je het sarcastisch?..)
Ik zou zelfs al blij zijn mocht ze me gewoon de echte reden geven waarom ze dit niet meer doet...ook al onderneemt ze een maand erna ofzo nog niets...het is gewoon het feit dat ik haar wil begrijpen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 08:48
Verwijderd
Haar pushen is het er op de verkeerde momenten het erover hebben en wellicht onbedoeld aan haar vragen. Dat zal ze vervelend vindne. Maar vroeg of laat moet je hier toch gewóón over praten. Misschien een deze dagen als jullie gewoon in het gras zitten en niet als je al aan het zoenen bent.

En ik bedoel dat jullie helemaal niet open zijn (maar sarcastisch was het dan ook weer niet )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 13:18
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Haar pushen is het er op de verkeerde momenten het erover hebben en wellicht onbedoeld aan haar vragen. Dat zal ze vervelend vindne. Maar vroeg of laat moet je hier toch gewóón over praten. Misschien een deze dagen als jullie gewoon in het gras zitten en niet als je al aan het zoenen bent.

En ik bedoel dat jullie helemaal niet open zijn (maar sarcastisch was het dan ook weer niet )
Nu vroeg ik het deze ochtend via sms als ze naar school ging..
Normaal praat ik hier over als ik haar zie..en idd als ik 'zin' heb..

Ik wil er wel over praten met haar, maar met pushen bedoelde ik 'niet altijd over hetzelfde praten dat ze niet denkt dat ik de relatie daarvoor wil'
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 14:10
Imaginairy
Imaginairy is offline
Ik zou hier niet over de sms over praten. Verder sluit ik me aan bij Lusi
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 14:12
DmCraanen
DmCraanen is offline
via sms is zinloos....valt me uberhaupt op dat mensen vaak niet weten dat ze beter iets niet-digitaal kunnen benaderen maargoed....als ze bij je is gewoon even heel erg open stellen en er rustig over praten wat haar dwars zit.
Oud 09-05-2011, 15:41
DoubleG
DoubleG is offline
Nou eigenlijk is alles al gezegd wat er gezegd kan worden.

1 Idd niet over de SMS. Dit kan een beeld geven dat je niet direct geconfronteerd wil/durft te worden met persoonlijke questies.
2 Dat je de plotselinge verandering vreemd vindt en wil achterhalen is begrijpelijk. Hou er wel rekening mee dat het antwoord misschien niet altijd beschikbaar is.
3 Je zegt steeds dat je haar niet wilt pushen, maar blijkbaar ben je wel erg gemotiveerd om erachter te komen waarom. Kan óók pushy overkomen hé. Misschien wilt ze het gewoon niet, en wilt ze een keer andersom?

You never know. Dus inderdaad gewoon praten, gewoon onder vier ogen en laat het even rusten.

Regels voor berichten