Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2011, 20:13
men123
men123 is offline
Hey, ik heb soms ( bijna elke dag 1 x ) een steek in mijn hart, ik heb geen idee wat het is, het doet niet echt pijn maar ik ga er automatisch met mijn handen naar toe, dan haal ik diep adem, en krijg ik nog een steek en dan is het weg, ik heb geen idee wat het is? Moet ik hiervoor naar de dokter..? want ik heb niet echt zoveel zin om naar de dokter te gaan voor elk ding.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 21:37
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Hey, ik heb soms ( bijna elke dag 1 x ) een steek in mijn hart, ik heb geen idee wat het is, het doet niet echt pijn maar ik ga er automatisch met mijn handen naar toe, dan haal ik diep adem, en krijg ik nog een steek en dan is het weg, ik heb geen idee wat het is? Moet ik hiervoor naar de dokter..? want ik heb niet echt zoveel zin om naar de dokter te gaan voor elk ding.
9 van de 10 mensen bij de dokter komt voor iets onbenulligs, maar het gaat om die 1 uit de 10 die er niet voor iets onbenulligs komt.

Maar de kans dat er iets echt ergs is, is niet zo groot. (Gok dat je nog niet zo oud bent, gezien je op dit forum zit). Zelfs als hartkwalen in je familie zit is kans dat die op jonge leeftijd opspelen vrij klein.

Bezoekje aan huisarts kan trouwens niet echt kwaad, het is immers wel je hart.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 01:58
Verwijderd
Citaat:
Hmm de dokter krijgt er toch voor betaald.. wat maakt hem het nou uit waarvoor je komt

Maar ik zou zeker naar de dokter gaan
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 06:02
Verwijderd
Een steek in je hart voel je volgens mij niet, ik denk dat je een soort kramp in je tussenribspieren hebt. Dat kan komen door bv oppervlakkig ademhalen (dat doe je soms onbewust als je bv verkouden bent), maar ook door flinke ademhaling bijvoorbeeld tijdens en na sporten. Je kan er best een tijd last van hebben, dus misschien ben je nu niet meer verkouden maar was je dat wel? Of heb je pas geleden een keer intensief gesport waarbij je zwaar ademde?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 06:19
Silvano08
Silvano08 is offline
Dit heb ik ook ooit gehad, en het is inderdaad een verekking/kramp in je tussenribspieren. Ik had het zo ongeveer een maand, en toen ging het weg. Ik had er altijd last van tijdens inspanning/sport, toen voelde ik ook een steek op die plaats als ik snel ademde. Je denkt inderdaad dat het eerst je hart, maar het bleken dus verrekte tussenribspieren te zijn.

Je kan er volgensmij niet echt veel aan doen, behalve wachten tot 't vanzelf overgaat.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 11:26
men123
men123 is offline
Ik heb het tijdens sport, maar ook tijdens eten, als ik diep ademhaal krijg ik nog een steek en dan is het weg..?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 11:28
Imaginairy
Imaginairy is offline
Inderdaad, het zijn naar alle waarschijnlijkheid je tussenribspieren. Is niet ernstig en het gaat vanzelf over. Maar mocht je je toch zorgen maken, dan kun je altijd nog naar de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 14:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb het tijdens sport, maar ook tijdens eten, als ik diep ademhaal krijg ik nog een steek en dan is het weg..?
Ik had datzelfde, en die tussenribspieren werden door de huisarts toen ook als oorzaak genoemd. Alleen meende hij dat daar een bepaalde zenuw zit, die soms tussen twee spieren terecht kan komen en dan ingedrukt wordt, en dat voelde ik dan volgens hem.

Dat is in ieder geval onschuldig en gaat vanzelf over.
Oud 18-05-2011, 20:22
chiara_
chiara_ is offline
Klinkt idd meer als een spier probleem dan iets met je hart. Het zou miss. ook iets met je slokdarm kunnen zijn; ik had daar een tijd lang last van en dat voel je ook als (scherpe) steken op je borst.
Maar ik ben geen arts Dus als je je er erg ongerust over maakt, kun je altijd langs je huisarts gaan natuurlijk. Beter dat je een keer voor niets gaat dan dat je niet gaat en er blijkt wel iets aan de hand te zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 22:11
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Klinkt idd meer als een spier probleem dan iets met je hart.
Je hart is ook een spier..
Oud 20-05-2011, 05:40
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Je hart is ook een spier..
Mierenneuker?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 14:55
Nienna*
Nienna* is offline
Wat Andijvie zegt! Hartklachten presenteren zich toch meestal anders, dit klinkt zeer typisch voor iets met je tussenribspieren . Bezoekje aan de huisarts kan in principe "nooit" kwaad!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 21:36
Vinck
Vinck is offline
Wat ook heel vaak voorkomt, is het afgeven van prikkels door zenuwen in je pericardium (je hartzakje). Dit gebeurt vaak zonder reden en is volkomen onschuldig. Soms kunnen die zenuwuiteinden lichtjes geprikkeld worden door stress of hyperventilatie ofzo...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2011, 22:22
CityKing
CityKing is offline
Citaat:
Hier heb ik ook last van. Als je dan gaat hyperventileren, met je handen over je mond als een kommetje, klinkt stom maar tog werkt het, krijg je meer CO² in je longen.
Als je die steek hebt heb je waarschijnlijk last van een kort moment waar je longen meer dan 20-21% zuurstof binnen hebt gekregen, dat doet natuurlijk ontzettend zeer. Heb ik zelf altijd dus ook last van met eten, sporten en soms gewoon midden in de les. Dus heb je met die extra CO² op dat moment minder dan 20-21% zuurstof en gaat de steek weg, hou het aan tot je denkt dat je gewoon kunt ademen.

Voor dat probleem ook keer bij de dokter geweest, Misschien heb je het zelfde..

Wat Vinck net ook zegt, hyperventilatie kan dus al het probleem zijn... (Een soort tegenovergesteld iets?)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten