Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 15:17
Le0nneke
Avatar van Le0nneke
Le0nneke is offline
Mmm, ik vind dit wel een beetje gek om te vertellen.. ik vind 't zelf ook wel een beetje raar klinken, maar ik heb dus last van steken in m'n hart. Als ik dan inadem voel ik een steek in m'n hart en dat doet echt heel erg zeer .
Weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand hier ook last van? Ik hoor 't graag!

XX
__________________
Dat was het. Punt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 15:28
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Volgens mij heeft mijn broertje hetzelfde gehad als jou. Ik weet natuurlijk niet precies waar je die pijn precies hebt en wat voor pijn het precies is, maar hij had last van hele erge steken in de buurt van zijn hart. Soms had hij het een hele tijd niet, soms elke dag wel een paar keer. Hij is ermee naar de dokter geweest, maar die kon niks vinden. Geleidelijk aan is het gestopt en heeft hij er nooit meer last van gehad.

Toevallig zijn wij pas bezig geweest met het hart (ik studeer Geneeskunde) en in een van onze boeken stond een stukje over pijn/steken in de buurt van je hart, wat dat eventueel kon zijn. Ik weet niet precies meer wat er stond (als je wilt kan ik het wel even nazoeken ), maar er stond sowieso dat er veel mensen last hadden van die steken zoals jij ze beschrijft. Omdat het vanuit hun hart lijkt te komen, denken ze dat daar iets mis mee is (mijn broertje dacht meteen aan een hartaanval, maar hij is dan wel heel extreem ) maar heel vaak is het gewoon een soort van spierpijn. Rondom en in je hart bevinden zich veel spieren, het zou goed kunnen dat je daar gewoon 'spierpijn' hebt en dit voelt als steken. Ik kan me ook nog herinneren dat er stond dat je, als je last had van zo'n steek, vooral NIET heel diep in en uit moest gaan ademen, maar gewoon normaal moest ademen, recht op moest blijven zitten en rustig moest blijven, dan zou het na een paar seconden/een minuut over zijn.

Waarschijnlijk maak je je zorgen om niks en gaat het na een tijdje weer over, maar als je wilt kan ik dus wel even nazoeken wat er precies stond. Laat het dan maar even horen
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 15:39
Le0nneke
Avatar van Le0nneke
Le0nneke is offline
Bedankt! Hier heb ik wel wat aan! Ik vind 't wel fijn, zeg maar, om te horen dat meer mensen hier last van hebben! Ik vind ook 't heel lief dat je 't helemaal precies voor me op wil zoeken, maar ik wil je niet met nog meer werk opzadelen als 't om iets gaat wat absoluut niet erg/gevaarlijk is! Ik zal je tips opvolgenen en dan hoop ik dat 't snel overgaat! Dank je he!

XX
__________________
Dat was het. Punt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 23:10
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Het zijn waarschijnlijk je tussenribspieren. Ik ben hier ook mee naar de dokter geweest omdat het niet weg ging en die vertelde dat.

Overigens hielp het bij mij om een keer 'door de pijn' heen te ademen en een keer heel diep in te ademen. Dan is de steek weg (doet heel zeer ).

Als je het niet vertrouwt: toch naar de dokter gaan.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 11:01
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
ik heb hetzelfde en ben er vandaag mee bij de cardioloog geweest, die kon niets vinden het heeft waarschijnlijk met je ribben te maken. Ik zou me er niet te druk om maken, en als je er last van hebt goed op je ademhaling letten want daar kan het ook mee te maken hebben
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 11:34
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Dat herken ik, ik heb het zelfs soms ook wel eens. Een keer per maand ofzo, maar voor een paar seconden. Het steekt en dat voel je als je ademhaalt. Blij dat ik nu hoor dat het niks ernstigs is.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 12:18
Sadistik_Fukk
Avatar van Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Citaat:
Le0nneke schreef op 17-02-2004 @ 16:17:
Mmm, ik vind dit wel een beetje gek om te vertellen.. ik vind 't zelf ook wel een beetje raar klinken, maar ik heb dus last van steken in m'n hart. Als ik dan inadem voel ik een steek in m'n hart en dat doet echt heel erg zeer .
Weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand hier ook last van? Ik hoor 't graag!

XX
utfs,

Hier heb ik ook al een topic over gestart, lotgenoot
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 14:59
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hier zijn al best veel topics over geopend.

Dus als je even de zoekfunctie gebruikt, krijg je nog meer mogelijkheden.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 10:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Zorg voor een goede zithouding, zodat de overige spieren in hartstreek iig niet overbelast raken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 00:16
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Ik heb het een keer gehad. Tijdens veel stress (lang werken na weinig slapen bijvoorbeeld) kreeg ik het een keer in een hele zware vorm, en deed ik een half uur over 500 meter lopen naar huis. Later hoorde ik van iemand dat zij dat ook wel eens had, en dat het hyperventilatie was. Je kan dan bijvoorbeeld steken krijgen op een bepaalde plaats in je lichaam, dat voor jouw lichaam een soort van zwakke plek is. Maar het gaat dan iig gepaard met ademhalingsmoeilijkheden. Hyperventilatie is te voorkomen door een tijdje in een zak in en uit te ademen (laag zuurstof gehalte in je longen)
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 00:23
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 18-02-2004 @ 00:10:
(...)

Overigens hielp het bij mij om een keer 'door de pijn' heen te ademen en een keer heel diep in te ademen. Dan is de steek weg (doet heel zeer ).

(...)
Zo ervaar ik dat ook.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 02:32
Prudentulo
Prudentulo is offline
Hier heb ik ook om de zoveel tijd last van gehad.. In het begin was het van; fuck nu zul je het hebben, een hartaanval op mijn leeftijd
Ben er een keer mee naar de dokter gegaan omdat ik er soms niet van kon slapen maar die kwam met een weird verhaal dat ze me daar niet voor gingen 'open maken' en dat het wel vaker voorkwam maar dat hij niet wist waar het precies door kwam..
Buitengewoon irritant iig. Bij mij is het gewoon overgegaan en 'voorzichtig' ademhalen hielp. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:58
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
oneMen schreef op 20-02-2004 @ 01:16:
Ik heb het een keer gehad. Tijdens veel stress (lang werken na weinig slapen bijvoorbeeld) kreeg ik het een keer in een hele zware vorm, en deed ik een half uur over 500 meter lopen naar huis. Later hoorde ik van iemand dat zij dat ook wel eens had, en dat het hyperventilatie was. Je kan dan bijvoorbeeld steken krijgen op een bepaalde plaats in je lichaam, dat voor jouw lichaam een soort van zwakke plek is. Maar het gaat dan iig gepaard met ademhalingsmoeilijkheden. Hyperventilatie is te voorkomen door een tijdje in een zak in en uit te ademen (laag zuurstof gehalte in je longen)
Volgens mij is dat wat LeOnneke bedoelt geen hyperventilatie. Hyperventilatie krijg je door idd stress/angst, hoofdwonden en nog een paar moeilijke latijnse woorden waarvan ik niet precies wat ze betekenen. Volgens mij komen die steken zoals zij ze beschrijft niet door een zuurstoftekort en dus evt. hyperventilatie.

LeOnneke, als je er nog steeds (veel) last van hebt, zal ik het volgende week even opzoeken. Zoveel werk is het niet, dus dat heb ik zo voor elkaar. Ik heb mn moeder voor de zekerheid nog even gevraagd wat de dokter precies tegen mijn broertje zei over zijn steken. Hij had gezegd dat het niks was, waarschijnlijk een spiertje verrekt ofzo. Dus no worries
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 16:25
Daevrem
Daevrem is offline
Volgens mij zijn steken in het hart vaak eigenlijk steken in de borstspier of in de longen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:18
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
heb ik ook last van gehad. Het is waarschijnlijk groeipijn. Ik had er vooral rond m'n 16e enorm last van, maar nu ben ik bijna achtien en nu heb ik het al een paar maanden niet meer gehad
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
bij mij hielp at doorademen ook trouwens. dan ademnde ik in en stopte als ik een steek voelde. Daarna ademde ik verder in (niet uitademen) en stopte weer als ik iets volde. netzolang tot er echt geen luht meer bijkon. Dan ademde ik uit en was het weg
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 12:40
The0
The0 is offline
Wat ik ooit gehoord heb is dat als je zelf denk dat het steken uit je hart zijn ze het niet zijn. Je schijnt het ECHT wel te merken als het je hart is.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 13:24
Avondel
Avondel is offline
Ah dat lijkt op wat ik ook heb.

Ik kreeg ook steken. Soms zelfs zo erg dat ik niet verder door kon ademen, anders deed het super pijn. Ik had het gevoel dat ik een hartstilstand kreeg of zo.
Ik ben toen naar de dokter geweest en die stelde me wel gerust.
Hij vertelde dat mijn ribben te dicht op elkaar zitten en als ik dan een beetje een kromme houding aanneem, knel ik mijn longen af. Mijn ribben zitten dan te dicht!
Toen hij dat verteld had ging ik erop letten en idd in de winter als ik wat krommer loop en vaak ingedoken in de klas zit krijg ik hier heel last van.
Moet je maar eens op letten of je vaak krom zit/ staat. Wat je dan meot doen is gewoon je schouders naar achter en een mooie houding aannemen.
Misschien kun je het ook wel voelen. MOet je bij iemand anders voelen de ribben (de plaats die er tussen zit) en bij jezelf!

Misschien heb je er wat aan... succes
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 15:28
DopeBean
DopeBean is offline
Citaat:
ekki schreef op 18-02-2004 @ 00:10:
Het zijn waarschijnlijk je tussenribspieren. Ik ben hier ook mee naar de dokter geweest omdat het niet weg ging en die vertelde dat.

Overigens hielp het bij mij om een keer 'door de pijn' heen te ademen en een keer heel diep in te ademen. Dan is de steek weg (doet heel zeer ).

Als je het niet vertrouwt: toch naar de dokter gaan.
jupz doe ik ook altijd ff op je tande bijte en inademen daarna is gelijk weg
__________________
http://I-TuneFM.tk
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:18
Le0nneke
Avatar van Le0nneke
Le0nneke is offline
Citaat:
ekki schreef op 18-02-2004 @ 00:10:
Overigens hielp het bij mij om een keer 'door de pijn' heen te ademen en een keer heel diep in te ademen. Dan is de steek weg (doet heel zeer ).
Heb ik ook een paar keer gedaan, doet inderdaad heel zeer !

Citaat:
Lynn schreef op 20-02-2004 @ 13:58:
LeOnneke, als je er nog steeds (veel) last van hebt, zal ik het volgende week even opzoeken. Zoveel werk is het niet, dus dat heb ik zo voor elkaar. Ik heb mn moeder voor de zekerheid nog even gevraagd wat de dokter precies tegen mijn broertje zei over zijn steken. Hij had gezegd dat het niks was, waarschijnlijk een spiertje verrekt ofzo. Dus no worries
Ik heb er nog steeds last van, in ieder geval elke dag wel 'n keer. Dus als je 't op wil zoeken

Citaat:
Avondel schreef op 21-02-2004 @ 14:24:
Ik ben toen naar de dokter geweest en die stelde me wel gerust.
Hij vertelde dat mijn ribben te dicht op elkaar zitten en als ik dan een beetje een kromme houding aanneem, knel ik mijn longen af. Mijn ribben zitten dan te dicht!
Toen hij dat verteld had ging ik erop letten en idd in de winter als ik wat krommer loop en vaak ingedoken in de klas zit krijg ik hier heel last van.
Moet je maar eens op letten of je vaak krom zit/ staat. Wat je dan meot doen is gewoon je schouders naar achter en een mooie houding aannemen.
Ik zit/sta inderdaad best vaak krom, ga daar ook voor naar de fysiotherapeut.. misschien dat dat 't dan is. 'k Ga heel erg me best doen met recht zitten/staan, misschien dat 't dan over gaat
__________________
Dat was het. Punt.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 23:03
Avondel
Avondel is offline
Goed van je...
Maar dan lijkt het me ook niet verstandig om eens flink door te ademen zoals de anderen zeggen.
Ik moest namelijk snel die houding aannemen van de dokter anders zouden mijn longen nog beschadigd kunnen raken.
Nou ja hopelijk helpt het rechtop lopen een beetje
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 00:52
zaza2
zaza2 is offline
ik weet wat het is...
Ik heb dat soms ook...en dan kan jeecht niet verder in of uitademen...doet heel veer zeer.
Wel, ik d8 ook eerst aan hartproblemen, ben dus naar de dokter geweest en die zei me zoiets : ( is al lang geleden )
Dat er rond je longen een vlies zit en dat er soms lucht kan ontsnappen uit je longblaasjes, en tussen dat vlies en je je longen/ribben geraken...Dat veroorzaakt die pijn, omdat dat vlies zeer gevoelig is...
voila
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 09:11
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Dit is echt 100 keer geweest het zelfde met hoe kom je aan in gewicht ook 100 keer geweest.
Er bestaat iets als zoekfuntie, typ hartsteek en je vind het.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 10:22
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ESCO schreef op 23-02-2004 @ 10:11:
Dit is echt 100 keer geweest het zelfde met hoe kom je aan in gewicht ook 100 keer geweest.
Er bestaat iets als zoekfuntie, typ hartsteek en je vind het.
Nagenoeg alles is al een keer geweest, al voer je dat beleid is het forum sneller dood dan het nu al is.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 21:41
vivelafete!
Avatar van vivelafete!
vivelafete! is offline
wat een opluchting ik heb het heel af en toe ook wel eens.. en ik dacht dat het iets engs was maar toen ging het weer over en toen was het weer.. maar nu weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken bedankt!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 23:28
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
groeipijn inderdaad

heb ik (nog steeds wel is) ook last van gehad
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Steken in hart
men123
13 03-06-2011 22:22
Lichaam & Gezondheid muggenbulten + steek in borstkas
niche
2 03-09-2006 16:32
Psychologie Steken in borst, hartkloppingen, trillen...
Verwijderd
6 02-10-2004 20:37
Lichaam & Gezondheid Steken in de hartstreek
Sweetsurrender
5 30-08-2004 22:03
Psychologie iedereen die gevoelens uit in gedichtvorm en dit met de rest wil delen...
Fantôme
360 13-08-2003 12:54
Lichaam & Gezondheid steken rondom hart
Kupu
7 10-04-2002 14:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.