Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2011, 20:07
Verwijderd
Kijk jij het liefst films in 3D of vind je dat overrated en hou je vast aan 2D?

Persoonlijk hou ik niet van 3D. Ik vind het al irritant dat ik een bril op moet, maar ik vind de beeldkwaliteit en kleuren ook nog veel slechter. Daarnaast zijn de ondertitelingen moeilijker te lezen (en het is fout, maar ik leef op ondertiteling). Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk dat bij de nieuwste films geen keuze meer is, maar dat alles gedwongen 3D moet. Ik hoef dat helemaal niet, geef mij maar gewoon een platte film.
Zo zou ik dus ook nooit een 3D tv thuis willen, Maar ja, als het zo doorgaat, hebben we over 10 jaar niet meer te kiezen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2011, 21:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Not to. Zeker weten. Op dit moment voegt 3d absoluut te weinig toe.
Oud 06-07-2011, 21:08
Verwijderd
zowiezo een keer meemaken maar 2d blijft vertrouwd~_~
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 21:29
Verwijderd
Ik ben wel een paar keer naar een 3d film geweest in de bioscoop, en ik vind het vooral tegenvallen. 3d-tv's zijn ook schijtirritant omdat de brillen niet over een gewone bril heen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 21:58
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik vind het onzin, Tenzij het Avatar niveau is voegt het weinig toe op de prijs na.
Oud 06-07-2011, 23:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ach, het is op zich wel geinig, zelfs als het zo'n gemakzuchtige conversie betreft. Maar het voegt natuurlijk verdomd weinig toe.
Oud 07-07-2011, 00:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Niet. want ik denk dat ik ervan ga kotsen en dat is me geen 12,50 waard
Oud 07-07-2011, 04:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar ja, als het zo doorgaat, hebben we over 10 jaar niet meer te kiezen...
3D is op zijn retour, hoor. De 2D-versies van On Stranger Tides en Kung Fu Panda 2 worden beter bezocht dan de 3D-versies.

3D is een irritante gimmick. Bij films die voortdurend troep in je gezicht gooien is het storend en haalt het je uit de film. Bij films waarbij dat niet het geval is merk je het nauwelijks, op het 30% kleurverlies en eventuele hoofdpijn na. Bij veel huidige 3D-films geniet je meer als je voor het merendeel van de tijd je bril aflaat.
Oud 07-07-2011, 08:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Niet boeiend. Kleurverlies, te donker, te wazig. Ondertiteling moeilijker leesbaar. Bij Avatar was het wel oke, maar ik ga niet meer naar een 3D voorstelling.

Eens in de zoveel jaar komt dat hele 3D-gebeuren terug, en dan wordt het flink gehypet. Maar het blijft een beperkte gimmick die snel zijn glans verliest.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 10:56
Rob
Rob is offline
Citaat:
3D is op zijn retour, hoor. De 2D-versies van On Stranger Tides en Kung Fu Panda 2 worden beter bezocht dan de 3D-versies.
Volgens mij is dat vooral in de VS. Uit een iets ouder nieuwsbericht (9-6-2011):

Citaat:
De 3D-moeheid beperkt zich vooralsnog tot de VS. In de rest van de wereld beleefde Pirates 4 het beste openingsweekend ooit, waarvan 66 procent op conto van de 3D-voorstellingen staat. In Nederland haalde de film het afgelopen weekend de hoogste opbrengst. Daarnaast lijkt het waarschijnlijk dat bij nieuwere filmmarkten als China en Rusland de 3D-moeheid nog even op zich laat wachten.
http://www.nu.nl/film/2536584/biosco...d-moeheid.html

Misschien is dat ondertussen weer veranderd, I dunno.

Anyway, verder vind ik het helemaal níets toevoegen.

Ik ben het wel eens met de opvatting van Christopher Nolan:

Citaat:
"I think it's a misnomer to call it 3D versus 2D. The whole point of cinematic imagery is it's three dimensional... You know 95% of our depth cues come from occlusion, resolution, color and so forth, so the idea of calling a 2D movie a '2D movie' is a little misleading.
Echt 3D? Holodeck!
Oud 07-07-2011, 11:15
Verwijderd
Als het goed gedaan is is het wel cool. Helaas is het tot noch toe alleen bij avatar goed gedaan.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 16:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Geef mij maar een goeie ééndimensionale film.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 00:02
Martiño
Martiño is offline
Bij sommige films voegt 3D iets toe, mits het technisch goed is uitgevoerd. Bij de meeste films niet.
Oud 08-07-2011, 00:03
MiBe
MiBe is offline
Ik vind het effect ook maar matig, buiten dat krijg ik er keiharde koppijn van als ik er meer dan 30 min naar kijk.
Oud 08-07-2011, 02:40
Verwijderd
Heb er niet echt een mening over, want ik heb nog maar één bioscoopfilm in 3D gezien, en dat was Avatar, waar het overigens heel goed werkte, vond ik.

Ik vind, doe 3D als het werkelijk iets toevoegt aan de film, zoals bij Avatar, of een film met echt veel visueel 'spektakel'.
Of in attractieparken, waarbij je er optimaal gebruik van kan maken, met dingen die naar je toegegooid worden en dergelijke.

Bij een normale film vind ik het nogal overbodig. Een film zou goed en boeiend genoeg moeten zijn zonder 3D.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 07:19
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
als ze echt in 3D gefilmd zijn is het wel gaaf,
anders krijg je zo'n gephotoshopt effect van veel mindere kwaliteit en dat vind ik persoonlijk vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 10:37
Martiño
Martiño is offline
Bij Avatar en Toy Story vond ik het wel wat toevoegen ja. Maar sowieso was Avatar een film die vooral de nadruk legde op de visuele aspecten. 3D toevoegen omdat het nu eenmaal kan vind ik stom, er moet een reden voor zijn. Die flauwe effecten die je in pretparken ziet vind ik niet thuishoren in de bioscoop.
Oud 08-07-2011, 11:46
MiBe
MiBe is offline
Ik kijk er redelijk van op dat iedereen zo positief over Avatar in 3D is. Ik heb die film ook in 3D gezien en zo bijzonder vond ik het nu ook weer niet. An sich niet slecht gedaan, maar na 5 minuten had ik dat effect ook wel weer gezien en had hij van mij terug naar 2D gemogen.
Oud 08-07-2011, 12:31
*oma*
*oma* is offline
Ja inderdaad, na 5 minuten zie je niets meer van de 3d effecten. Bij avatar vond ik het wel mooi (maar dat was ook één van de eerste films die ik in 3d zag en toen vond ik het nog allemaal nieuw en spannend) en drive angry had ook toffe 3d momenten, maar beter laten ze dat 3d gedoe achterwege .
Oud 08-07-2011, 12:41
KIET
KIET is offline
Ik heb alleen Pirates 4 in 3D gezien, erg boeiend vond ik het niet en de bril vond ik vrij irritant. 2D is prima, wat mij betreft
Oud 08-07-2011, 13:09
Chevy
Chevy is offline
Als het even kan, vermijd ik het. Ik krijg er geen hoofdpijn van maar het voegt zo weinig toe. Wel rot dat we hier bij de nieuwe films vaak geen keuze hebben, dan draait de gewone versie gewoon niet.
Oud 09-07-2011, 19:11
Rivka
Rivka is offline
Doe mij maar 2D. Wat de mensen hierboven zeggen
Oud 10-07-2011, 11:14
Balance
Balance is offline
Ik vind 3D op zich wel leuk (denk aan de pandadroom in de Efteling ) alleen de film die ik tot nu toe gezien heb in 3D (Alice in Wonderland) had daar niks van weg. De effecten waren echt niet goed. Dan mag het van mij net zo goed 2D zijn.
Oud 10-07-2011, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Als het even kan, vermijd ik het. Ik krijg er geen hoofdpijn van maar het voegt zo weinig toe. Wel rot dat we hier bij de nieuwe films vaak geen keuze hebben, dan draait de gewone versie gewoon niet.
Daar krijg ik dus ook het schijt van, het wordt gewoon opgedrongen, waarschijnlijk omdat ze extra geld kunnen vragen omdat het 3D is en de huur van de bril en dat soort onzin. Maar ik wil het gewoon niet, dus ik probeer het ook te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 17:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind 3D op zich wel leuk (denk aan de pandadroom in de Efteling ) alleen de film die ik tot nu toe gezien heb in 3D (Alice in Wonderland) had daar niks van weg. De effecten waren echt niet goed. Dan mag het van mij net zo goed 2D zijn.
Dat komt omdat Alice in Wonderland niet met een 3D camera is opgenomen, maar achteraf is bewerkt. Heel veel films hebben dat, die hebben niet het geld om de dure 3D camera's te kunnen gebruiken maar willen wel profiteren van de 3D trend.
Oud 11-07-2011, 10:52
Chevy
Chevy is offline
Citaat:
Daar krijg ik dus ook het schijt van, het wordt gewoon opgedrongen, waarschijnlijk omdat ze extra geld kunnen vragen omdat het 3D is en de huur van de bril en dat soort onzin. Maar ik wil het gewoon niet, dus ik probeer het ook te vermijden.
Precies! Ik heb wel zo'n Pathe Unlimited-pas, dan kost het je wat minder. Maar dan nog Dat opdringerige kan ik slecht hebben idd.
Oud 11-07-2011, 11:02
Uice
Uice is offline
Als er alleen een 2D-versie draait, kun je zelf een bril maken met twee linker- of rechterglazen uit twee 3D-brillen, en dan gewoon 3D-films in 2D zien.
Oud 26-07-2011, 00:45
Xagneto
Xagneto is offline
Liever 2D, 3D is nu al spijtig normaal bij een film
Oud 13-08-2011, 16:39
Dreams_
Dreams_ is offline
Doe maar 2D, heb een keer 3D gaan kijken. ik moest die bril over mijn bril zetten, wat het dus zeer ambetant is (:
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 20:17
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Doe maar 2D, heb een keer 3D gaan kijken. ik moest die bril over mijn bril zetten, wat het dus zeer ambetant is (:
Ik heb eergisteren voor het eerst een film in 3D bekeken en vond het probleem met een 3D-bril over een bril heen wel meevallen. Echter voegde het 3D-effect vrijwel niets toe aan de totaalervaring, van mij hoeft het niet .
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 17:49
Upset Donkey
Upset Donkey is offline
vooral vond ik dat de kwaliteit achteruit ging. ik vind het beeld nogal flikkeren. waar ik wel over te spreken ben is de 3d van de nintendo 3ds. als top films zo ook worden ben ik tevreden.

maar uiteindelijk voegt het toch niet veel toe. je komt toch voor de actie de humor, drama, dialoog, verhaal, special effects en niet voor 3d.
je moet het wel een keer gezien hebben vind ik.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 21:21
Verwijderd
Ik heb de laatste Harry Potter in 3D gezien, maar ik vond het eigenlijk helemaal niet zo erg.
Ik vond het zelfs best wel leuk en mooi, tijdens sommige scenes. Een spektakelfim als deze kon het eigenlijk best wel hebben.

Laatst gewijzigd op 29-08-2011 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 00:05
Verwijderd
Ik ervaar nauwelijks verschil. Als ik in een 3d film over het brilletje heenkijk en dan weer erdoor zie ik natuurlijk wel verschil, maar als ik bij een 2d film in de bioscoop een beetje mooi in het midden zit heb ik eigenlijk ook wel een 3d ervaring. Het meeste van het driedimensionaal zien komt toch door perspectief en doordat dingen voor elkaar langs bewegen, en niet door stereopsis.
Dus dan vind ik het meestal niet de extra 3 euro plus het ongemak van het brilletje waard.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 00:28
Verwijderd
Ik hoor dat vaker ja, maar ik heb eigenlijk totaal geen ongemak van dat brilletje ervaren?
Sterker nog, ik droeg hem boven mijn normale bril, en zelfs dat ging prima.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor dat vaker ja, maar ik heb eigenlijk totaal geen ongemak van dat brilletje ervaren?
Sterker nog, ik droeg hem boven mijn normale bril, en zelfs dat ging prima.
Nouja, het is meer ongemak dan geen brilletje. Je moet zorgen dat je 'm niet kwijtraakt in de pauze enzo.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 03:08
Verwijderd
Oh ik maak nooit pauzes mee eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 13:12
justine1997
justine1997 is offline
bij films als avatar is de 3D zeer belangerijk...
ook is het cool bij films als final destination of transformers
maar inderdaad, het is echt ongemakkelijk da ik een bril moet opzetten + diene 3D bril...
dat we niet te kiezen hebben is zo stom...
da van de ondertiteling heb ik eigenlijk geen last...

maar goed, 3D is cool, maar is ni altijd nodig
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 16:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
bij films als avatar is de 3D zeer belangerijk...
Hoezo?
Oud 30-08-2011, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Hoezo?
omdat het zonder 3D nog een saaiere film was
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 22:04
Verwijderd
Ik vind 2D veel fijner. Mijn ogen worden van 3D zo snel vermoeid.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Hoezo?
Omdat zonder die 3D mensen moeite hadden met wakker blijven/de film wellicht zouden verwarren met pocahontas.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 11:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mensen die moeite hebben met wakker blijven tijdens een film (goed of slecht) moeten óf een beter slaapritme zien te krijgen, óf gewoon even naar de huisarts gaan.
Oud 31-08-2011, 11:24
Verwijderd
Ik vind het geen moeite om in slaap te vallen tijdens kutfilms.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 11:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou, dat is toch best zorgelijk.
Oud 31-08-2011, 11:27
Verwijderd
Alleen voor mensen die zich snel druk maken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 20:19
Lente
Lente is offline
ik vind films in 3D eigenlijk wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 00:47
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mensen die moeite hebben met wakker blijven tijdens een film (goed of slecht) moeten óf een beter slaapritme zien te krijgen, óf gewoon even naar de huisarts gaan.
Het is anders best vermoeiend om 2 uur lang je aandacht te houden bij een saaie film. Zeker in een bioscoop waar verder niks te doen is.

Naar mijn mening wordt het met 3D ook al snel een attractie zoals de pandadroom. Tenminste, als ze van die standaard effectjes zoals dingen die op je afkomen, maar dat heeft helemaal geen toegevoegde waarde bij een film. En zonder die effecten is 3D sowieso al een nutteloze toevoeging.
Oud 01-09-2011, 19:21
Zeepje
Zeepje is offline
Het hangt sterk van de film al of 3d wat toevoegt. Bij Tron zat je echt midden in de actie, maar bij de laatste Piratesfilm voegde het niks toe. Die was grotendeels 2d met hier en daar een overdreven 3d-effect.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 21:57
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Ik vind het niks. Ook in Avatar vond ik het weinig toevoegen. Overhypte film met overhypte special effects.
Oud 02-09-2011, 16:32
Verwijderd
3D is leuk. Als het op een fatsoenlijke manier gedaan wordt en het écht iets toe te voegen heeft aan de film =) Voor dat "extra effect" als er iets op je af komt of what so ever.. Maar verder..
Mijn eerste '3D ervaring' was in de Pandadroom \m/ Dat was baas
En daarna Alice in Wonderland..Dat suckte dan weer wel.

Maargoed.. Sommige films (met name fantasy) zie ik liever in 3D, de beetje 'enge' / 'vieze' films in 2D. xD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten