Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2011, 14:48
Verwijderd
Hoe ga jij naar festivals? Hou je van luxe, een 5persoonstent en een bankstel om in te hangen, of is het back to basics en slaap je waar je neervalt?

Vroeger, toen ik naar Rock Werchter ging, gingen we altijd met een groep van 20-30 man. We vertrokken woensdagavond in colonne om 's nachts als eerste achteraan camping A1 te staan, zodat we een mooie plek konden uitkiezen en ruimte claimen. Die hadden we wel nodig ook, want er gingen hele bankstellen, aanhangers met disco-uitrusting, agregaten, kratten bier en stapels vlees voor de barbecue mee. Het eerste jaar hadden we een koelwagen bij.
Ik sliep toen met mijn toenmalige vriend in een busje (die toen nog tussen de tenten mochten staan) en ik nam een krat vol verschillende sterke dranken mee omdat ik de keuze wou hebben. In principe heel luxe dus. (ëén jaar hebben ze zelfs een Dixie geclaimd door er een slot op te hangen ). Daarentegen ging ik in zo'n weekend niet onder de douche, te veel gedoe.

Tegenwoordig ga ik naar Pukkelpop en dan rij ik met de auto naar een parking in de stad en neem dan de bus naar het terrein. Camping heb ik eigenlijk geen zin meer in, met 2 personen. Sowieso heb ik een 5persoonstent en is dat nogal een gesleep.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2011, 16:25
Verwijderd
Toen ik nog naar festivals ging sliep ik altijd lekker in mijn eigen tentje die net groot genoeg was om één of twee bitches erin te stoppen mocht het nodig zijn. Verder nam ik alleen kleding, douchespullen en drugs mee. Ik was nooit van de tafeltjes en de tentjes enzo. Ik was toch altijd óf in de tent, óf op het festivalterrein.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 12:41
*oma*
*oma* is offline
Tegenwoordig pas me niet heel erg aan op festivals, ik trek alleen oude schoenen aan. Verder douche ik altijd 's middags, want dan is het lekker rustig .
Oud 09-07-2011, 01:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik neem altijd een 3-persoonstent mee, helemaal voor mezelf, want ik wil wel wat ruimte en privacy om te kunnen slapen.

deze mooierd:

Daarin gaat dan een 2-persoonsluchtbed dat bijna net zo groot is als de tent zelf en een slaapzak dat lijkt op een 4-seizoenen dekbed. Het is wat veel en zwaar, maar ik slaap altijd ZO lekker.

Verder neem ik altijd m'n koffer-gasstelletje mee en een tas met boodschappen en dan hebben we elke dag gebakken eieren met spek voor het ontbijt. Een heel goed begin van de dag en stukken goedkoper dan dat festivalvoer. Voorverpakte burgers en knakworstjes doen het ook altijd goed.

Aan kleren neem ik meestal niks bijzonders mee. Lange broek, korte broek, stel shirtjes en wat ondergoed. En als de weersvoorspelling kut zijn natuurlijk de kaplaarzen (3 dagen met natte sokken lopen is écht niet fijn).
Douchen doe ik liefst zo min mogelijk, want ik wil niet vroeg m'n nest uit, uren in de rij staan of 's middags bandjes missen. Meestal gebruik ik van die wegwerp washandjes en daarna heel veel deo. Voor vies haar gebruik ik spuitbussen met droogshampoo. Werkt prima!

Dus eigenlijk neemt mijn slaapgear de meeste ruimte in. Voor dingen als luchtbed-pompen of andere handige dingen klop ik meestal bij m'n vrienden of tentburen aan. Naar mijn ervaring willen mensen erg graag helpen als je ze beloont met bier.
Oud 09-07-2011, 09:10
Verwijderd
Ik slaap meestal in een twee/driepersoons pubtentje met vriendje/vrienden, net wat er mee gaat. Ik heb eigenlijk nog nooit alleen in zo'n tentje gelegen, bedenk ik me nu
Ik neem weinig kleren mee, want uiteindelijk loop ik toch drie/vier dagen in dezelfde broek met alleen wisseling van shirt. Douchen doe ik niet, om redenen die Trimm noemt. Lang leve wegwerpwashandjes en verfrisdoekjes enzo! Haar wassen doe ik ook niet, een keer onder de kraan gedaan, maar het duurt zo tyfuslang voor het droog is en ik heb geen producten bij me waardoor het kut zit. Dus de eerste twee dagen een goeode coupe, voor de rest doe ik een petje op of een hele brede haarband in. Maar ik bedenkt me nu dat ik het ook wel eens gewoon in zou kunnen vlechten, net zoals wanneer ik kamp ga. Goed idee
Ik neem sandalen/converse/wandelschoenen mee. Sandalen voor als het heel erg heet is, converse omdat ze lekker lopen maar neit zo zwaar zijn, wandelschoenen omdat ik daar alle kanten mee op kan/het geen reet boeit wat ik doe. Wat schoenen betreft ben ik wel een zeikerd, want moeilijke voeten en geen zin om de hele last te hebben van mijn voeten.
Ik vind met de auto gaan wel relaxter, maar met het ov heeft ook wel iets. Ik weet niet wat ik fijner vind.
Ik slaapw el op een luchtbed. Dit jaar gaat vriendje mee en die heeft een tweepersoonsluchtbed, eerder heb ik geslapen op zo'n zelfopblaasbaar matje maar die vind ik kut en daar slaap ik echt neit. Twee jaar geleden schoven toenmaligvriendje en ik twee luchtbedden tegen elkaar aan en sliepen in twee aan elkaar geritste slaapzakken. Maar dat was neit fijn, ik werd om de haverklap wakker omdat ik tussen die luchtbedden lag. Dus dat doe ik maar niet meer. iK heb zo'n vierseizoenenslaapzak van de Xenos. Vijftien euro en gegarandeerd, je hebt nergens last van. Ik heb het echt nog nooit koud gehad in dat ding. Maar ik ben dan ook geen koukleum.'

Goed topic trouwens Ik vind het altijd leukom te lezen hoe anderen dat doen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 17:00
*oma*
*oma* is offline
Qua slaapspullen had ik de laatste jaren een tweepersoonsluchtbed mee. Ook neem ik een kussen mee, toch wel chill om gewoon lekker te kunnen slapen. Vorig jaar heb ik een stoeltje gekocht bij de hema op Lowlands en dat was echt dikke prima!
Reageren

Regels voor berichten