Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik spreek (als ik even arrogant mag zijn) perfect engels, heb geen engelse roots (al zou je denken van wel) en ik heb niet in een natief engels land gewoond.
Hoe heb ik het dan geleerd? Tsja, ik heb heel veel engelse tv gekeken, ik kijk al bbc sinds ik mn 6e levensjaar, ik kijk films alleen in het engels (evt. Met engelse subtitles) Probeer in het engels te denken, ga engelse artikelen/boek lezen. Als je ooit hulp nodig hebt met het engels, je kan alles vragen ^^ |
![]() |
||
Je kan je ook abonneren op een BBC-podcast van een radioprogramma met een onderwerp dat je interessant vindt, via: http://www.bbc.co.uk/podcasts
Bijvoorbeeld: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je Engelse films wilt kijken om je Engels te oefenen, kun je inderdaad de ondertiteling uitzetten, maar het is misschien fijner om de Engelse ondertiteling er bij aan te zetten.
|
![]() |
Ik ben inmiddels een paar dagen verder en merk dat de basiswoordenlijst effect heeft op het beter begrijpen van examens. Wel merk is als ik een moeilijkere tekst heb dat ik snel naar het woordenboek grijp, omdat ik het anders echt niet begrijp.
Ook verzuim ik af en toe om me aan de planning te houden. Heeft iemand voor een van beide problemen tips? Ze zijn zeer zeer welkom |
![]() |
|
Hey stefano!
Goed dat de woordenlijst helpt ![]() Voor het eerste heb ik de volgende tip: kijk naar het zinsverband, vertaal de zin in de volgorde: persoonsvorm,onderwerp,het gezegde (werkwoordelijk of naamwoordelijk), de rest, kijk of je dan we weten kan komen wat het woord betekent, als je er dan nog niet achter bent kan je altijd nog gezond verstand gebruiken: kijk naar het onderwerp en evt. de titel van de alinea. And when everything else fails kan je altijd nog meer geadvanceerde woordenlijsten bestuderen of natuurlijk gewoon een woordenboek pakken, dat woord in je hoofd branden en het nooit meer vergeten. Voor dat 2e probleem: ik heb hetzelfde man ![]() Ik zou kijken of je evt. een beloningssysteem voor jezelf kan opstellen, een dagje uit als je je een hele week aan de planning houdt ofzo(: Succes! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |