Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2011, 19:43
PieterdeBeer
PieterdeBeer is offline
Yo! Aangezien ik binnenkort ga studeren wil ik binnenkort een studentenrekening afsluiten. Zit nu zelf bij de ABN maar weet nog niet of ik daar m'n studentenrekening ga afsluiten....Wie heeft waarvoor gekozen en waarom?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2011, 19:49
Verwijderd
Ik heb mijn rekening bij de ABN Amro gewoon aangehouden, en laten omzetten. Ik vind de ABN prima werken, en zie niet echt in waarom ik lekker alles om zou gooien. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me er totaal niet in verdiept heb. Ik zit ondertussen al 12 jaar bij de ABN, dus vanwege het gemak heb ik het eigenlijk gekozen denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 20:57
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Bij mij hetzelfde, ik had al abn, en heb dat gewoon om laten zetten.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 15:14
PieterdeBeer
PieterdeBeer is offline
ja true....moet ff kijken naar de extra's die je krijgt bij het afsluiten bij elke rekening + hoeveel je rood mag staan lijkt me geen overbodige luxe komende jaren
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 15:15
Verwijderd
Ik zit bij de rabobank en ik heb er bewust voor gekozen om niet rood te staan
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 16:31
Verwijderd
Ik heb er ook bewust voor gekozen om niet rood te kunnen staan. Als ik het niet red bel ik mijn ouders of ik bij hen tijdelijk kan lenen, en dan ga ik wel over naar ib groep. Rood staan is echt kut, en wordt volgens mij snel een gewoonte, terwijl het wel duur is .
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 20:17
PieterdeBeer
PieterdeBeer is offline
heb beetje gekeken en denk dat ik idd blijf bij de abn net ff siteje bekeken http://www.stufix.nl/info/786/studentenrekening.html en daarin de verschillen bekeken tussen de banken. Bij sommige krijg je nog geen eens iets extra's, bij ABN toch 40 eurootjes er gratis bij En hoef ik niet moeilijk te doen met overstappen.....

Bij ABN kan je ook paar duizend euro rood staan maar lijkt me zeker niet zo'n goed plan, ook omdat de rente hoog zal zijn denk ik. Iemand idee hoeveel het rood staan je kost, kan dat nergens vinden?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 20:44
Verwijderd
Volgens ABN Site:

Citaat:
Studentenlimiet voor studenten
Studenten kunnen bij ABN AMRO voordelig
rood staan. Want je hebt wel iets beters te
doen dan je af te vragen of je nog wel kunt pinnen.

Kredietlimiet Debetrentevoet/Jaarlijks kostenpercentage*
€ 1.000,- t/m € 5.000,- 8,6%
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 20:45
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
heb beetje gekeken en denk dat ik idd blijf bij de abn net ff siteje bekeken http://www.stufix.nl/info/786/studentenrekening.html en daarin de verschillen bekeken tussen de banken. Bij sommige krijg je nog geen eens iets extra's, bij ABN toch 40 eurootjes er gratis bij En hoef ik niet moeilijk te doen met overstappen.....

Bij ABN kan je ook paar duizend euro rood staan maar lijkt me zeker niet zo'n goed plan, ook omdat de rente hoog zal zijn denk ik. Iemand idee hoeveel het rood staan je kost, kan dat nergens vinden?
Hoe kom je aan die 40 extra euro's?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 20:51
Verwijderd
ABN Amro heeft een actie, als je nu een studentenrekening bij hen opent, dan krijg je 40 euro:

http://www.abnamro.nl/nl/prive/pakke...aanvragen.html
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 21:31
honestsmile
honestsmile is offline
Ooh ik was zo eigenwijs niet over te laten zetten en gewoon een gewone rekening te openen. Nu ga ik denk ik even als een gek die omzetten naar een studentenrekening .

Maar de rente die ik nu krijg is wel 2,1 procent over het geld dat er een kwartaal op staat geloof ik...

Geen idee wat voordeliger is, maar 40 eurootjes is makkelijk verdiend haha.*echte Nederlanders ook*
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 21:44
Verwijderd
Ik kreeg geen 40 euro . Ik kreeg een broodrooster
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 21:48
honestsmile
honestsmile is offline
Huh, vreemd?

Veranderen je rekeningnummers dan ook weer? Want ik heb al een lopende en een spaarrekening, dus die rekeningnummers zou ik graag behouden... Anders moet ik dat bij studielink en dergelijk weer allemaal veranderen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Huh, vreemd?

Veranderen je rekeningnummers dan ook weer? Want ik heb al een lopende en een spaarrekening, dus die rekeningnummers zou ik graag behouden... Anders moet ik dat bij studielink en dergelijk weer allemaal veranderen.
Toen er voor het eerst stufi binnenkwam op mijn lopende rekening, werd dat automatisch een studentenrekening, dus met hetzelfde rekeningnummer. Geen idee of dat nu ook nog zo gaat, maar dat staat vast wel ergens op de site
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 21:56
honestsmile
honestsmile is offline
Ja dat klopt, alleen mijn verjaardag was dus zo irritant getimed dat ik toen ik nog 17 was al een nieuwe rekening moest openen, omdat ik anders de zorgtoeslag te laat aan vroeg. En dan had ik met die instellingen dat gehannes van dat er bij hun een verkeerd rekeningnummer ingeschreven stond. De bank deed daar dus ontiegelijk moeilijk over, want ik was nog geen 18, maar nu moet ik het dan dus alsnog om gooien.

Daarom ben ik benieuwd of je niet hetzelfde rekeningnummer behouden kan.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 02:09
Verwijderd
Maar, als je van de ene bank gaat naar de andere verandert je rekeningnummer toch sowieso . Ze doen geen overstapservice met bankrekeningnummers volgens mij hoor .
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Maar, als je van de ene bank gaat naar de andere verandert je rekeningnummer toch sowieso . Ze doen geen overstapservice met bankrekeningnummers volgens mij hoor .
Klopt ja, volgens mij willen ze dat wel in gaan voeren, maar kan 't nu nog niet.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 11:11
honestsmile
honestsmile is offline
Nee dat weet ik, maar ik zit al bij de ABN Amro
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 13:17
Verwijderd
Oke, dan kan het gewoon. Ten minste, bij mij werd het omgezet zodra ik 18 werd, dat kon ook niet anders. Want op het moment dat je 18 wordt kan je niet meer een kinderrekening houden, en anders betaal je voor je rekening.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 17:56
PieterdeBeer
PieterdeBeer is offline
volgens mij word je rekening wel omgezet met dezelfde rekeningnummer, als je binnen dezelfde bank blijft....

ben benieuwd of ik die 40e wel gewoon krijg, voor die broodrooster pas ik interglot
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 19:39
Verwijderd
Was toenertijd zo'n actie, alhoewel ik eigenlijk buiten de actieperiode viel. Zo'n groene bank, of een broodrooster of wat dan ook. Nog een aantal dingen .

Bij alle omzettingen naar een studentenrekening krijg je die 40 euro volgens mij. En anders laat je je oude rekening opheffen, en open je een nieuwe studentenrekening .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten