Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2011, 16:45
Verwijderd
Hulp en tips gevraagd!
Het 'probleem': Ik vind een jongen van 17 leuk en ben zelf 14. Een vriendin van mij heeft gehoord van een vriend van die jongen dat hij mij ook wel ziet zitten. Het probleem is alleen dat die jongen (en zn vriend eigenlijk ook) nogal twijfelt over het leeftijdsverschil, ook weet ik niet of die jongen al weet dat ik hem ook zie zitten. We zitten allemaal op de zelfde sportclub en kunnen het sowieso goed met elkaar vinden. We hadden al een paar weken 'intensief contact', maar dat is nu (tijdelijk) over. Moet ik ervoor gaan of kan ik het beter laten? Ik kan en wil het namelijk eigenlijk niet laten doodbloeden. Maar weet niet of hij er ook echt voor wil gaan.What to do?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2011, 16:51
bierkoning
bierkoning is offline
Praat met hem, dan weet je waar je aan toe bent....
iets leeftijdsverschil kan opzich best, maar misschien is hij al wat meer met sex etc bezig, en ben jij er nog niet aan toe. Je bent natuurlijk wel wat jonger
Oud 25-08-2011, 16:51
honkballertje
honkballertje is offline
Probeer het zou ik zeggen. Als het verschil later te groot blijkt kan je er altijd nog mee stoppen
Oud 25-08-2011, 20:54
Verwijderd
Communicatie is het antwoord
Ga eens praten met hem.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 23:05
Verwijderd
tussen 'ook wel zien zitten' en verliefd zit een wereld van verschil en het lijkt erop dat hij zn interesse verloren heeft...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 09:50
Verwijderd
Citaat:
tussen 'ook wel zien zitten' en verliefd zit een wereld van verschil en het lijkt erop dat hij zn interesse verloren heeft...
Het ziet er nu wel naar uit dat dat miss zo is. Maar (hoe) is die nog terug te winnen? Want we hebben elkaar inmiddels alweer een tijd niet meer gezien.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 10:11
Verwijderd
Vraag het hem ofzo?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 17:51
Edelweiss
Edelweiss is offline
Praat er met hem over.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 18:39
Verwijderd
Hoe kom je aan die moed?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Hoe kom je aan die moed?
Kopen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 18:42
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Was het maar zo makkelijk.. Je moet jezelf denk ik gewoon overtuigen dat je het kan xD
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 20:49
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Hoe kom je aan die moed?
Nou dit:

Citaat:
Was het maar zo makkelijk.. Je moet jezelf denk ik gewoon overtuigen dat je het kan xD
En niet zo pussy ziejn en het gewoon doen anders heb je garantie dat er niks van komt...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 20:57
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Nou dit:

En niet zo pussy ziejn en het gewoon doen anders heb je garantie dat er niks van komt...
Niet iedereen is stoer of zelfverzekerd genoeg om zo maar even niet zo pussy te zijn. Toch bedankt voor je advies.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:35
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Niet iedereen is stoer of zelfverzekerd genoeg om zo maar even niet zo pussy te zijn. Toch bedankt voor je advies.
Als TS het niet doet, omdat die te bang is, gaat het natuurlijk ook nooit wat worden. Af en toe moet je wat risico's nemen met de kans dat je afgewezen wordt. Zo is het leven
Oud 26-08-2011, 21:37
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Als TS het niet doet, omdat die te bang is, gaat het natuurlijk ook nooit wat worden. Af en toe moet je wat risico's nemen met de kans dat je afgewezen wordt. Zo is het leven
Klopt klopt, dat snap ik ook wel. Maar ze doet net alsof het makkelijk is en iedereen zomaar even zichzelf kan vermannen en het lef heeft om zoiets te vragen en zo werkt het gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:40
Verwijderd
Het leven is gewoon hard dus moet je voor jezelf soms ook hard zijn anders bereik je vrij weinig in je leven.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:40
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
Als ie geen rekening met jou en je leeftijd houdt, is ie niet de moeite waard. (En vallen meisjes niet altijd op oudere jongens? Ik geloof dat dat vrij gebruikelijk is... en als 18-jarig-meisje mag ik best vinden dat 17-jarige-jongetjes niet zo volwassen zijn als iedereen ze hier doet voorkomen. =D)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:41
Verwijderd
Ik denk toch wel dat een jongen van 17 zich wat volwassener gedraagt dan een jongen van 14/15
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:42
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
Citaat:
Ik denk toch wel dat een jongen van 17 zich wat volwassener gedraagt dan een jongen van 14/15
Dat vraag ik me soms werkelijk af.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Dat vraag ik me soms werkelijk af.
Het ligt er maar net aan welke types je hebt, je hebt normale mensen en overdreven oeh stoer ik ga bier kopen types, die zijn ook behoorlijk tsja kinderachtig :')
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:47
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
Citaat:
Het ligt er maar net aan welke types je hebt, je hebt normale mensen en overdreven oeh stoer ik ga bier kopen types, die zijn ook behoorlijk tsja kinderachtig :')
In dat geval had ik pech op school. Wij hadden alleen de oeeeh stoer ik ga bier kopen typen! =) Maar wie weet wordt dat op de Universiteit wat beter. Ik ga er voor de lieve vrede maar wel vanuit!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 21:49
Verwijderd
Ik zit sinds mijn 16e op het mbo en daar waren alle jongens toch wel redelijk normaal, maar we wijken nu af van het onderwerp als ze hem echt ziet zitten en hij haar ook? Zal ze dat toch echt aan hem moeten vragen, ik kan het niet voor haar doen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 07:48
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Klopt klopt, dat snap ik ook wel. Maar ze doet net alsof het makkelijk is en iedereen zomaar even zichzelf kan vermannen en het lef heeft om zoiets te vragen en zo werkt het gewoon niet.
Nee ik doe helemaal niet alsof dat makkelijk is. Ik snap ook wel dat het moeilijk is en zou er zelf ook de grootste moeite mee hebben maar je kunt niet altijd blijven hangen in het verlegen zijn, anders kom je nergens, bij wijze van spreke.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 09:11
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
Citaat:
Nee ik doe helemaal niet alsof dat makkelijk is. Ik snap ook wel dat het moeilijk is en zou er zelf ook de grootste moeite mee hebben maar je kunt niet altijd blijven hangen in het verlegen zijn, anders kom je nergens, bij wijze van spreke.
En als 13-jarige heb je natuurlijk ook een enorm verleden.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 10:41
Verwijderd
Misschien dat ik dan maar is naar de Sligro moet om een overdosis moed in te slaan, en wachten tot ik hem weer een keer zie...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2011, 10:41
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat ze 13 is betekent nog niet dat ze ongelijk heeft.
Ik ben het helemaal eens Edelweiss.
Alsof je met 18 wel een enorm verleden kan hebben...
Oud 27-08-2011, 16:05
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Dat heeft er niets mee te maken. Ik heb wel gelijk. En ik ben zelf ook verlegen dus ja: ik heb er veel meer ervaring mee dan dat jij of wie dan ook zou denken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 16:49
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Dan zal ik nergens komen xD.. Maar ik ben het wel met je eens en voor de ts komt het erop neer dat ze inderdaad niet zon "pussy" moet zijn
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 16:51
Verwijderd
Edelweiss zegt trouwens dat ze niet moet blijven hangen in het verlegen zijn. Er wordt niet eens gesproken over het verleden :')
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 17:05
Verwijderd
mooi gezegd enzo, en ik ben inmiddels langs de sligro gegaan etc.
Maar hoe zeg je zoiets subtiel zonder hem een hartaanval te bezorgen (hij is minstens zo'n erge pussy volgens mij)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 17:06
Verwijderd
Citaat:
mooi gezegd enzo, en ik ben inmiddels langs de sligro gegaan etc.
Maar hoe zeg je zoiets subtiel zonder hem een hartaanval te bezorgen (hij is minstens zo'n erge pussy volgens mij)
Niet bij nadenken en gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 22:59
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Niet bij nadenken en gewoon doen
dit dus, zenuwen zijn niet nodig. Er zijn twee uitkomsten; Ja of nee, aan die uitkomst kun je als je het vraagt niks tot weinig aan doen.
Oud 28-08-2011, 08:05
hookee
hookee is offline
Je hoeft ook niet zo specifiek te vragen "wil je verkering?". Vraag gewoon een keer of hij een keer (met jou) mee wil naar iets anders dan de sportclub, Of roep het terloops; "ik ga zaterdag naar (de bioscoop, de bar, het zwembad, de slager), wil je ook mee?". Daarmee zeg je dat je samen met hem wil zijn maar is het niet direct een huwelijksaanzoek.

Het leeftijdsverschil is op die leeftijd helemaal geen issue; 3 jaar is prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten