Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2011, 16:45
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Hoi iedereen ,
beetje n flauwe titel, maar wist niet goed hoe ik het moest verwoorden.. De laatste maanden (of zeg maar 3/4e jaar) ben ik 'sochtends misselijk. niet meteen als ik opsta, meestal maar een halfuurtje tot een uurtje later .. dan kom ik plots misselijk zonder enige reden. Overgeven doe ik niet! Soms doet m'n buik dan ook wat irritant en wiltie wat tegenwerken..maw de buikloop is geen uitzonderlijke situatie.. ik heb dit wel alleen als ik vroeg moet opstaan.. (ik sta altijd op om 7u) als ik bvb kan uitslapen , of langer kan slapen tot 10u bvb, dan heb ik dit niet. het begint me wel wat te enerveren.. want dat kan je enorm ontmoedigen voor de dag... ik weet ook niet of het ermee te maken heeft, maar ik eet nooit iets sochtends.. (pas als ik drie uur wakker ben ongeveer) omdat ik simpelweg geen hap door m'n keel krijg, en moest ik het toch proberen, begin ik te kokhalzen.. ik eet al twee jaar sochtends niet en vroeger had ik dit probleem niet.. als ik dan vraag an iemand of ie dat ook heeft komt hij af met zwangerschapsmisselijkheid. dan zou ik toch een medisch wonder zijn als jt mij vraagt want ik ben helemaal niet zwanger.!
soms denk ik dat het een bijwerking is van m'n pil, maar ik neem mn pil savonds rondom 22uur.. dus waarom zou dat maar sochtends die misselijkheid in werking zetten? heeft het misschien te maken met te weinig slaap of stress? ik hoop dat iemand me verder kan helpen met tips ofzo. ben allezins van plan om ook eens naar de dokter te gaan
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 17:56
Verwijderd
Ik had het ook toen ik niet ontbeet, en ik dácht dat ik juist misselijk werd van eten, maar het tegendeel bleek waar. Ik moest er alleen wel énorm aan wennen om wél te ontbijten, dus ik kreeg in het begin echt niet meteen allemaal boterhammen naar binnen.
Ik ben het langzaam gaan opbouwen, eerst 's ochtends alleen iets van sap drinken (maar dan niet meteen sinaasappelsap, want dat irriteerde mijn nuchtere maag juist enorm), vervolgens ging ik over op drinkontbijt met zuivel tot dat ook goed ging. Daarna cornflakes met melk, vervolgens cruesli met yoghurt, vervolgens boterhammen. En het is echt wonderlijk hoe snel ik van die misselijkheid af was toen mijn maag eenmaal gevuld werd 's ochtends! Inmiddels eet ik 's ochtends ook echt super makkelijk, ik heb ook écht honger als ik wakker word (dat had ik eerst nooit, voor mijn gevoel, maar stiekem dus wel).

Dus mijn advies; probeer langzaam maar zeker te gaan ontbijten!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 19:10
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
Ik had het ook toen ik niet ontbeet, en ik dácht dat ik juist misselijk werd van eten, maar het tegendeel bleek waar. Ik moest er alleen wel énorm aan wennen om wél te ontbijten, dus ik kreeg in het begin echt niet meteen allemaal boterhammen naar binnen.
Ik ben het langzaam gaan opbouwen, eerst 's ochtends alleen iets van sap drinken (maar dan niet meteen sinaasappelsap, want dat irriteerde mijn nuchtere maag juist enorm), vervolgens ging ik over op drinkontbijt met zuivel tot dat ook goed ging. Daarna cornflakes met melk, vervolgens cruesli met yoghurt, vervolgens boterhammen. En het is echt wonderlijk hoe snel ik van die misselijkheid af was toen mijn maag eenmaal gevuld werd 's ochtends! Inmiddels eet ik 's ochtends ook echt super makkelijk, ik heb ook écht honger als ik wakker word (dat had ik eerst nooit, voor mijn gevoel, maar stiekem dus wel).

Dus mijn advies; probeer langzaam maar zeker te gaan ontbijten!
en was je direct misselijk als je opstond? bij mij komt dat maar op weg naar school en dan ben ik toch al een goed uur wakker.. echt raar als ik dan kan uitslapen heb ik het niet! tkan idd wel zijn door dat ontbijten.. maar ik ontbijd al twee a drie jaar niet sochtends en tis pas de laatste tijd dat ik er last van begin te krijgen..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 19:16
Pluis
Pluis is offline
Je kan ook misselijk worden van de honger he. ik heb dit ook jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren gehad, nu gaat het net een jaartje goed eigenlijk al heb ik het soms nog. Bij mij duurde het meestal een kwartiertje 's ochtends voor ik misselijk werd, en ik was ook tot kokhalzen aan toe misselijk. Nooit overgegeven. Toch altijd een boterham naar binnen gewrongen en daarna ging het ook vrij snel over. At ik niet, dan bleef ik veel langer misselijk. En door de stress rondom de misselijkheid kreeg ik er ook buikklachten van. Dat gaat nu ook veel beter.
Oud 03-10-2011, 19:17
Verwijderd
Citaat:
en was je direct misselijk als je opstond? bij mij komt dat maar op weg naar school en dan ben ik toch al een goed uur wakker.. echt raar als ik dan kan uitslapen heb ik het niet! tkan idd wel zijn door dat ontbijten.. maar ik ontbijd al twee a drie jaar niet sochtends en tis pas de laatste tijd dat ik er last van begin te krijgen..
Ik heb ook járen niet ontbeten en kreeg er pas na een aantal jaar last van. Als ik wakker werd, had ik gewoon écht geen honger (moest niet eens dénken aan eten), maar echt misselijk werd ik pas een tijdje later
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 19:24
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
Je kan ook misselijk worden van de honger he. ik heb dit ook jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren gehad, nu gaat het net een jaartje goed eigenlijk al heb ik het soms nog. Bij mij duurde het meestal een kwartiertje 's ochtends voor ik misselijk werd, en ik was ook tot kokhalzen aan toe misselijk. Nooit overgegeven. Toch altijd een boterham naar binnen gewrongen en daarna ging het ook vrij snel over. At ik niet, dan bleef ik veel langer misselijk. En door de stress rondom de misselijkheid kreeg ik er ook buikklachten van. Dat gaat nu ook veel beter.
klinkt me bekend! door die misselijkheid krijg ik dus ook krampen/buikloop etc... en idd ook stress omdat je denkt dat je heel de dag slecht gaat zijn (heb ik soms dus, zoals vandaag... )
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 20:03
Pluis
Pluis is offline
Ik heb het ook een tijd zo erg gehad trouwens dat ik écht niks wegkreeg 's ochtends en dan probeerde ik maar een beetje drinkontbijt (gewoon meenemen en dan steeds een klein slokje) want dan had ik toch wat energie. En beschuitjes met halvarine en suiker gingen er met wat moeite ook wel in. iig is met veel moeite wél eten toch beter dan niet eten.
Oud 03-10-2011, 20:05
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
Ik heb het ook een tijd zo erg gehad trouwens dat ik écht niks wegkreeg 's ochtends en dan probeerde ik maar een beetje drinkontbijt (gewoon meenemen en dan steeds een klein slokje) want dan had ik toch wat energie. En beschuitjes met halvarine en suiker gingen er met wat moeite ook wel in. iig is met veel moeite wél eten toch beter dan niet eten.
oei wat is dat allemaal? ken ik niet gewoon een beschuitje met wat boter op? zoals cracotten? en welk drankje drink je dan? tvalt eens te proberen (geloof je me als ik schrik heb ervoor mottig te komen op de bus opweg naar school ) ai ai. ik ben echt al zo slecht geweest dat ik bijna schrik heb om eten aan te raken sochtends
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 20:19
Pluis
Pluis is offline
Drinkontbijt heb je in allerlei varianten. Zo te lezen woon je in belgië, dus ik weet niet of ze het daar ook verkopen. hier in nederland verkoopt Hero een fruitontbijt variant ervan die in belgië misschien ook te koop is. en er is ook een zuivelvariant van ik dacht campina. Maar ik weet dus niet of ze dat in Belgie ook verkopen.
Beschuitjes zijn ook weer zo'n ultiem nederlands product maar volgens mij verkopen ze dat bij jullie wel toch? ik deed er gewoon een dun laagje boter op en dan strooide ik er suiker op (zonder boter blijft dat niet plakken ) En dan wist ik dat ik, zelfs al was het maar een klein beetje, ik toch wat suiker binnenkreeg want dat is eigenlijk de voornaamste oorzaak van de misselijkheid 's ochtends: lage suikerspiegel!
Oud 03-10-2011, 20:34
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
Drinkontbijt heb je in allerlei varianten. Zo te lezen woon je in belgië, dus ik weet niet of ze het daar ook verkopen. hier in nederland verkoopt Hero een fruitontbijt variant ervan die in belgië misschien ook te koop is. en er is ook een zuivelvariant van ik dacht campina. Maar ik weet dus niet of ze dat in Belgie ook verkopen.
Beschuitjes zijn ook weer zo'n ultiem nederlands product maar volgens mij verkopen ze dat bij jullie wel toch? ik deed er gewoon een dun laagje boter op en dan strooide ik er suiker op (zonder boter blijft dat niet plakken ) En dan wist ik dat ik, zelfs al was het maar een klein beetje, ik toch wat suiker binnenkreeg want dat is eigenlijk de voornaamste oorzaak van de misselijkheid 's ochtends: lage suikerspiegel!
ja ik woon in belgie tgog kzou niet weten waar, allezins niet dicht bij mij thuis... ja hoor ze verkopen dat hier ook (: ja ? hebdat ook al gehoord die lage suikerspiegel, nu, morgen ga ik eens naar de dokter ook wat uitleg vragen want 't kan eigenlijk allemaal ook komen van bijwerkingen van m'n pil dus zal eerst van pil veranderen wie weet heb ik het dan niet meer... zal ook wat tips vragen aan de dokter! ben blij dat ik niet de enige ben... ik voel me soms zoo dom he, ik sta daar dan aan die bushalte eventjes dood te gaan... maar dat beschuitje zal ik zeker eens proberen! echt bedankt! ik zal proberen hier ook opt topic te posten hoe het bij de dokter verlopen is. allesins al erg bedankt!! (: x
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 20:41
Pluis
Pluis is offline
ik ben benieuwd! als de misselijkheid is begonnen na het starten van de pil en als het in je stopweek over is dan zou het kunnen.
Oud 03-10-2011, 20:54
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
ik ben benieuwd! als de misselijkheid is begonnen na het starten van de pil en als het in je stopweek over is dan zou het kunnen.
het is juist erger in de stopweek.. ik ben dus echt iedere ochtend misselijk, en de laatste maanden ben ik gewoon echt ziek tijdens m'n maandstonden... had dit probleem een paar maand geleden nog niet, nogtans ik neem al een jaar en een half die pil.. echt een rare zaak !
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 09:43
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Juist terug van de dokter! die ochtendmisselijkheid heeft te maken met 'ochtendstress'. m'n dokter zei ook dat erg veel mensen kampen met dit probleem... hij zei ook dat het te maken had met dat ik niet zo veel slaap (4-5uur per nacht,vroeger had ik maar zo veel slaap nodig, nu blijkbaar meer) en dat dat de klachten verergert. heb nu een kuur gekregen van natuurlijke pilletjes, die ik drie weken lang elke avond in moet nemen. om m'n lichaam wat te kalmeren en duidelijk te maken dat het tijd is om te gaan slapen (het zijn geen slaappilletjes!), en ik moet gewoon ook zoveel mogelijk slapen, normaal na drie weken zou ik rustiger moeten slapen en frisser moeten opstaan!
en van dat 'ziek zijn 'tijdens m'n maandstonden, komt doordat ik wat heb gerommeld met m'n pil. heb ene keer twee maand doorgenomen,dan drie, dan maar 1 keer. en hij zegt dat ik nu me ziek voel door m'n hormonenschommeling die ik niet 'gewend' ben! (:
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 19:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, ik wou vragen of je 's ochtends vaak haast hebt als je vroeg op moet staan. Ik word namelijk misselijk als ik erg moet haasten of heel erg vroeg op moet. Bij mij heeft het niet te maken met m'n ontbijt want dat doe ik altijd.
Oud 04-10-2011, 19:39
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ja idd ik ben zowiezo iedere ochtend wat opgejaagd! ik moet m'n bus halen om 8u10. (het is een kwartier wandelen)
en ik sta op om 7uur, heb nochtans een uur tijd .. maarja ochtendstress is niet onbekend bij me! ik hoop dat die pilletjes wat zullen helpen!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 19:49
Pluis
Pluis is offline
heb je melatoninepilletjes gekregen?
Oud 04-10-2011, 19:57
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
neen , circaden noemt het. ik moet iedere avond rond 20u zo'n pilletje nemen, en een uur tot twee uur later in m'n bed kruipen. het is een kuur van drie weken. normaal gezien na die weken zou ik rustiger moeten slapen en frisser wakker worden... fingers crossed dat het werkt!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 19:57
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
aah maar blijkbaar is dat hetzelfde?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 20:22
Pluis
Pluis is offline
Jep, dat is idd hetzelfde.

Regels voor berichten