Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2011, 22:08
Trollerd
Trollerd is offline
Hallo,

Ik ben een jongen van 16 jaar en zit met een probleem waar ik al geruime tijd mee loop. Ik heb namelijk last van een witte aanslag op de tong:

Zoiets:

Het probleem is, ik heb er een ontzettend slechte adem door, nu is dit natuurlijk niet het fijnste wat je kan hebben op deze leeftijd Heeft iemand een soort gelijk probleem [gehad] en weet je hoe het op te lossen is?

Je zou me er heel erg mee helpen! Ik durf nu namelijk niet eens altijd mensen recht aan te praten, hou vaak een hand voor m'n mond etc. Je word er erg onzeker van.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 02:43
DmCraanen
DmCraanen is offline
ga naar je tandarts en vraag een tongschraper. Tot die tijd met je tandenborstel ook even je tong poetsen.
Oud 19-10-2011, 06:13
Trollerd
Trollerd is offline
http://flowerinurhair.files.wordpres...rper.jpg?w=300

Zo'n tongschraper heb ik (van plastic) , maar daarmee kom ik niet op het achterste gedeelte van de tong. Dan blijft het witte nog zitten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 08:49
Verwijderd
http://www.tandwinkel.nl/index.php?i...id=748&lang=NL Doe zo eentje dan, is veel makkelijker te hanteren.

Weet je trouwens zeker dat de slechte adem door het tongbeslag komt?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 08:55
Verwijderd
Ik zou 't idd eens met een tongschrappertje en mondwater proberen, kijken of dat die aanslag kan verwijderen. Maar als je het blijft houden, even bij de tandarts of huisarts informeren.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 15:40
DmCraanen
DmCraanen is offline
die 2e moet je hebben, die LaReine aanwees. En tongaanslag is wel de primary oorzaak van slechte adem. Ook, niet zeuren als je moet kokhalzen, daar moet je even aan wennen als je dat de eerste paar keer goed doet.

(edit: tenzij je liters koffie zuipt en kettingroker bent)
Oud 19-10-2011, 15:45
Verwijderd
Witte tong kan je ook hebben omdat je organisme afgezwakt is,heb ik ergens gelezen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 15:52
Em.
Em. is offline
Citaat:
Witte tong kan je ook hebben omdat je organisme afgezwakt is,heb ik ergens gelezen
... je bedoelt niet toevallig weerstand oid?

Organisme is namelijk een levend wezen (planten, schimmels, bacteriën, dieren), dus je vertelt 'm volgens mij dat hij een witte tong heeft omdat ie afgezwakt is.
Oud 19-10-2011, 15:56
Verwijderd
Citaat:
... je bedoelt niet toevallig weerstand oid?

Organisme is namelijk een levend wezen (planten, schimmels, bacteriën, dieren), dus je vertelt 'm volgens mij dat hij een witte tong heeft omdat ie afgezwakt is.
Ja,datweerstand,ik mixte het met russisch.
Ja jekan een witte tong hebben omdat je immuunsysteem afgezwakt is.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 21:07
Trollerd
Trollerd is offline
Bedankt voor de reacties! Zou het door een verlaagde weerstand kunnen komen ja? Ik heb er al een aantal jaar last van, dus dat lijkt met het dan niet, het is niet alleen dit moment ofzo... Ik zal morgen even langs de apotheek gaan en de schraper die LaReine post halen.

Ik zal laten weten hoe het gaat!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 19:41
DDM
DDM is offline
Citaat:
Bedankt voor de reacties! Zou het door een verlaagde weerstand kunnen komen ja? Ik heb er al een aantal jaar last van, dus dat lijkt met het dan niet, het is niet alleen dit moment ofzo... Ik zal morgen even langs de apotheek gaan en de schraper die LaReine post halen.

Ik zal laten weten hoe het gaat!
Neen, dit komt niet door een verlaagde weerstand. Een verlaagde weerstand plus uitslag uit zich als een schimmelinfectie in de mond en dat is dit zeker niet. Dit is gewoon aanslag op de tong vaak veroorzaakt door eet -en drinkgewoonten of de "bouw" van de smaakpapillen. Deze zijn dan vaak wat te grof zodat er resten tussen blijven zitten. Die tongreiniger is zeker aan te raden. Je hebt ook een tongreiniger van Meridol en daar krijg je speciale tandpasta bij voor halitosis (vieze geur), waarmee je dan je tong kan reinigen. Deze is te koop bij elke drogist.
Oud 23-10-2011, 14:03
Verwijderd
Citaat:
die 2e moet je hebben, die LaReine aanwees. En tongaanslag is wel de primary oorzaak van slechte adem. Ook, niet zeuren als je moet kokhalzen, daar moet je even aan wennen als je dat de eerste paar keer goed doet.

(edit: tenzij je liters koffie zuipt en kettingroker bent)
Nee hoor je kunt ook een slechte adem, door problemen in je mond dan, krijgen door bijvoorbeeld gingivitis (tandvleesonsteking) en parodontitis (verder gevorderde tandvleesontsteking, dus met botafbraak)!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2011, 20:52
AnneElise
AnneElise is offline
Ik heb er ook last van gehad, het zijn de bacteriën die op je tong achterblijven (heb je ze ook vaak bij het opstaan heftig)? Verwijderen is inderdaad de enige manier, met zo'n tongschraper!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 18:56
lindsey1991
lindsey1991 is offline
er zijn standaart bacterien in de mond aanwezig, worden er dit teveel ( door eventueel een lage weerstand) dan kan je witte aanslag en vieze adem krijgen. ga hiermee naar de huisarts, deze zal je een kuur geven die het aantal weer normaliseert. dan moeten je problemen verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 20:16
Verwijderd
Citaat:
er zijn standaart bacterien in de mond aanwezig, worden er dit teveel ( door eventueel een lage weerstand) dan kan je witte aanslag en vieze adem krijgen. ga hiermee naar de huisarts, deze zal je een kuur geven die het aantal weer normaliseert. dan moeten je problemen verdwijnen.
Nee
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 09:47
Hellraider
Hellraider is offline
Iedereen heeft bacterien op de tong, als dat er te veel worden krijg je een witte aanslag. Dat kan je ook gewoon weghalen met de achterkant van je tanden borstel
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten