Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2011, 08:23
Jurrian_N
Jurrian_N is offline
Hoi,,
Ongeveer een half jaar geleden ontmoette ik Laura, een super leuke gezellige meid. Dit gebeurde via het internet (zo'n Habbo retro ).. Het klikte eigenlijk gelijk en niet veel later hadden we dan ook verkering.. Al snel volgde de eerste ontmoeting en dat was een groot succes.. Heb haar tot nu toe al 7 keer gezien.

Zij woont in Eindhoven, ik in Zwolle.. En dat is echt mega lastig, want ik kan haar maar 1x per maand zien en als ik haar dan gezien heb mis ik haar enorm erg.. Ik barst dan vaak in tranen uit en voel me te ziek om dingen te doen (zoals naar school gaan).

Ik kan mijn ouders niet overhalen om me eens per 2 weken op de trein te zetten, dat word dan ook te duur een retourtje is al €40.. Ik ben weer bezig om een folderwijkje te krijgen, dat zou het misschien al makkelijker maken om daar naar toe te gaan.

Vaak vinden mijn ouders me maar een onvolwassen kleuter, omdat ik Laura zo erg mis..

Hebben jullie misschien tips en ideeën zodat ik haar vaker kan zien/minder hoef te missen? Alvast bedankt!

X een wanhopige jongen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2011, 08:29
Verwijderd
Hoe oud ben je? Want als je ouder bent dan vijftien kun je gewoon gaan werken, vakken vullen, kassa werk, bij een boer, kranten. Ik vind het een beetje raar dat je zegt dat je ouders je niet op de trein willen zetten. Want ij wil graag naar haar toe, zorg dan ook zelf dat je geld hebt om op de trein e stappen. Beetje kinderachtig, als je het mij vraagt. Daarnaast kan zij ook naar jou komen, dan kunnen jullie elkaar al twee keer per maand zien.
En verder is een NS-kortingskaart misschien een idee. Er zijn verschillende speciale kaarten/acties van de NS waarmee je met korting kunt reizen. Dan kost een kaartje nog steeds brutaal veel geld, maar is het el een stuk goedkoper dan 40,-.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 08:32
EZBlade
EZBlade is offline
Misschien is het handig om te vertellen hoe oud je bent.
Maar had je al verkering voordat je haar in het echt hebt gezien? Dat begrijp ik niet goed.

Je zegt dat je haar maar 1x in de maand kan zien, omdat de trein zo duur is. Je ouders betalen dat? Het is goed dat je zelf een baantje zoekt. Maar hoe zit het met haar, kan ze niet naar jou toe komen? Dat zou net zo eerlijk zijn en dan is het al gelijk twee keer in de maand

Ik had eerst altijd een kortingskaart, dat scheelde 40% op de treinreis (dan is het nog maar 26 euro), maar volgens mij zijn die abonnementen niet meer zo chill als eerst.

En zo erg missen is niet goed. Beter zet je je daar over heen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 08:32
Jurrian_N
Jurrian_N is offline
@secret agent
Helaas, moet nog een jaartje wachten voor ik een baantje kan nemen, ben namelijk nog maar 14 :$

Je hebt wel gelijk, alleen hebben mijn ouders ook het gevoel dat ik geen interesse meer in hun heb en daar kunnen ze denk ik ook niet zo goed tegen

Ik zal is kijken naar zo'n kortingskaart, alvast bedankt

@Ez_Blade
Ja, sorry, 14 dus..
Ik heb haar daarvoor al heel vaak op de webcam gezien, en vaak met haar gepraat en ook haar familie al een beetje ontmoet op de webcam.. Vandaar dat we allebei zo'n gevoel hadden dat dit wel wat kon worden..
Oud 01-11-2011, 08:34
EZBlade
EZBlade is offline
nog steeds een beetje raar maar goed

Maar waarom komt ze niet naar jou toe?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 08:37
Jurrian_N
Jurrian_N is offline
Citaat:
nog steeds een beetje raar maar goed

Maar waarom komt ze niet naar jou toe?
@Ez_Blade
Komt ze soms wel, alleen is het hier allemaal wat lastiger in 't gezin, zitten midden in een verhuizing hier dus is niet het ideale moment om haar hierheen te laten komen..
Toch is ze hier al wel een keer geweest, vlak voor de verhuizing

1 januari volgend jaar hopen we klaar te zijn met de verhuizing, dan kan ze wat vaker komen..
Ze komt nu de 18e ook, om ons nieuwe huis te bekijken (ze blijft dan ook 'n nachtje slapen )
Oud 01-11-2011, 08:55
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Jullie zouden ook in een stad die mooi tussen jullie twee in ligt kunnen afspreken, dat jullie allebei iets van 20 euro voor een kaartje betalen en dan een hele dag samen een stad kunnen verkennen ofzo.
Oud 01-11-2011, 08:57
EZBlade
EZBlade is offline
Ja dan doe je de ene keer den bosch en de andere keer nijmegen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 09:01
Jurrian_N
Jurrian_N is offline
Zou ook nog kunnen, alleen slapen we ook wel is bij elkaar en dat maakt het toch wat moeilijker.
Heb even bij de NS lopen neuzen, daar heb je toch wel abbonomentjes die redelijk wat opleveren.

Met wat rekenwerk, zou ik zonder korting of wat dan ook en 2 bezoekjes per maand, 4 x 18 = 72 euro moeten betalen.
Met zo'n weekend vrij abbonoment betaal ik €40 per maand.. Lijkt me al een goed begin toch?

Maar ik moet naar school Tot laters..
Oud 01-11-2011, 09:35
Verwijderd
Ga geld verdienen en regel zo'n kortingskaart van de n$
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 13:49
MVP
MVP is offline
Ooit had ik ook zoiets als dit.
Maar ik heb mezelf eroverheen gezet (lees: ik probeer mezelf eroverheen te zetten) (;
Oud 01-11-2011, 14:00
Lente
Lente is offline
Citaat:
Zou ook nog kunnen, alleen slapen we ook wel is bij elkaar en dat maakt het toch wat moeilijker.
Heb even bij de NS lopen neuzen, daar heb je toch wel abbonomentjes die redelijk wat opleveren.

Met wat rekenwerk, zou ik zonder korting of wat dan ook en 2 bezoekjes per maand, 4 x 18 = 72 euro moeten betalen.
Met zo'n weekend vrij abbonoment betaal ik €40 per maand.. Lijkt me al een goed begin toch?

Maar ik moet naar school Tot laters..
bedenk wel dat je een jaar aan zo'n abonnement vastzit. Waarom ga je niet gewoon één keer per maand naar haar en dat zij één keer bij jou komt? die verhuizing is over 2 maanden al klaar, dan kan ze toch gewoon naar jou toe komen?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 14:49
Jurrian_N
Jurrian_N is offline
Bedankt voor alle reacties
Ik ga het er eerst maar met m'n moeder over hebben, zij moet me ook los kunnen laten. Als ik daar heen wil moet ik dat toch zelf kunnen beslissen?

Met een folderwijkje moet die €40 per maand bij elkaar sparen wel lukken.. Laura en mij lijkt zo'n kortingskaart (weekend vrij van de NS) in ieder geval een goed idee.

Nogmaals bedankt
Oud 01-11-2011, 17:32
EZBlade
EZBlade is offline
Je sig is wel te kazig
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor alle reacties
Ik ga het er eerst maar met m'n moeder over hebben, zij moet me ook los kunnen laten. Als ik daar heen wil moet ik dat toch zelf kunnen beslissen?
Nou, met het risico als een oud wijf te klinken vind ik dat 14 wel erg jong is om al te spreken over "zelf kunnen beslissen."

Maar inderdaad, ga maar een baantje zoeken en als je je ouders laat zien dat je je verantwoordelijk kunt gedragen zullen ze vast ook minder moeilijk doen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 20:53
Yougie
Yougie is offline
Ik woon zelf zo'n 2 uur van mijn vriendje af, de reiskosten voor mij zijn gratis aangezien ik student ben maar ik heb wel een paar tips voor je om goedkoper te reizen! Deze heb ik zelf gebruikt toen ik nog geen 18 was en het heeft me erg geholpen!

-Je kunt aan een student vragen op stations of je met hem/haar mee mag reizen, een student mag namelijk 3 mensen met zich mee nemen die voor 40% korting mee in de trein mogen. (Vergeet niet een treinkaartje te kopen met 40% korting). Voor deze methode heb je wel wat lef nodig om zomaar iemand aan te spreken.
-Jumbo/HEMA/Kruidvat/Albert Heijn hebben vaker acties waar je voor 13.50 een NS dagkaart kunt kopen, zo bespaar je je ook erg veel geld!
-Voordeeluren abbonementje of weekend abbonementje op je OV Chipkaart laden!

Eventueel zoek je je een bijbaantje en vraag je kleedgeld aan je ouders dat je vervolgens kunt uitgeven aan treinkaartjes i.p.v. kleding (als je niet iedere maand kleding hoeft).

Hopelijk helpt het je! :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten