Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2011, 14:01
Catch
Catch is offline
Ik was van plan mijn benen en billen eens te trainen om ze wat strakker te krijgen. Ik loop al een tijdje lekker hard, 3 keer in de week en dat gaat prima. Ik wil dus wat oefeningen voor mijn benen en billen maar de spieren wel zo lang mogelijk houden. Ik heb al te korte beenspieren van mijzelf en wil ze niet nog korter trainen. Iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2011, 16:42
Verwijderd
berg op lopen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Ik was van plan mijn benen en billen eens te trainen om ze wat strakker te krijgen. Ik loop al een tijdje lekker hard, 3 keer in de week en dat gaat prima. Ik wil dus wat oefeningen voor mijn benen en billen maar de spieren wel zo lang mogelijk houden. Ik heb al te korte beenspieren van mijzelf en wil ze niet nog korter trainen. Iemand een idee?
SQUATZ SQUATZ SQUATZ!

en lunges

En intensieve trainingen zoals bijv met gewichten aan de enkels(indien die er zijn) sprinten en de knieen zo hoog mogelijk optillen. Dit doe je rond de 90% intensiviteit 8x
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 21:50
Verwijderd
Squats zijn alleen voor de quadriceps (bovenbenen). Er wordt aangegeven om spieren zo lang mogelijk te houden. daarbij is berg op hardlopen goed, hierbij train je ook meten de bovenbenen en billen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 14:09
Catch
Catch is offline
Ok, we hebben een berg in het park dus dan ga ik die wel oprennen. Dankjewel voor de tips En squatten hoera
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 14:50
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Als je in een korte tijd dikke spieren maakt met zware trainingen die je niet lang volhoudt (zoals squats), dan word je vanzelf minder flexibel. Strakker maken en lenig blijven kan je het beste doen door een lichtere oefening vaker te doen. Bijvoorbeeld door te zwemmen of te fietsen. Bij het zwemmen zorg je dat je meer je benen gebruikt dan je armen en bij het fietsen trap je het beste sneller (lichter) in plaats van langzamer (zwaarder) met je benen.

Het is ook belangrijk om voor en na je sport goed te stretchen.
Denk er ook aan dat als je beenspieren traint dat je dan niet meer vet op je benen aan het verbranden bent in vergelijking met de rest van je lichaam. Dat lijkt wel zo omdat wanneer je spieren groter worden (dat wel vooral op die plek gebeurt), ze steeds meer de vorm van je lichaam bepalen. Je genen bepalen de verhouding van vet zoals dat verspreid is over je lichaam. De hoeveelheid in totaal heb je vaak zelf in de hand.
Nog niet zolang geleden over gehad met mijn leraar
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 20:12
honkballertje
honkballertje is offline
Stretchen is maar net afhankelijk van wat je precies wilt.
Bij mezelf heeft het nooit geholpen om vooraf te stretchen, dan was ik de explosiviteit kwijt die ik juist nodig heb met honkbal. Het is dus maar net waar je uiteindelijk voor gaat.
Ze wilt alles weer wat strakker krijgen, dat betekent niet automatisch zoveel mogelijk stretchen.
Oud 28-11-2011, 20:26
Catch
Catch is offline
Ja, maar ik heb er wel bij gezet dat mijn beenspieren al te kort zijn en ik ze absoluut niet korter wil want dat levert weer problemen op met mijn heupen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 20:33
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ja, maar ik heb er wel bij gezet dat mijn beenspieren al te kort zijn en ik ze absoluut niet korter wil want dat levert weer problemen op met mijn heupen
oh whoops, dan heb ik niks gezegd .
In dat geval werkt veel stretchen wel om je spieren langer te maken.
Reageren

Regels voor berichten