Zoals de titel doet vermoeden, doet mijn laptop met 32-bit windows 7 sinds kort raar. Namelijk:
*als ik wil afsluiten blijft hij meestal steken bij de tekst "afmelden..." en heb ik geen andere keus dan gewoon de startknop induwen met dan bij het opstarten erna de melding dat windows niet correct werd afgesloten
*als ik hem in standby zet(dichtklappen) of zelfs gewoon het scherm afzet, krijg ik het scherm dikwijls niet meer aan door op een willekeurige knop te duwen
*Programma's openen niet goed, vooral als ik snelkoppelingen op het bureaublad probeer. Er komt dan soms zo'n draaiend cirkeltje dat zegt dat hij moeite doet, soms niet. Een gewone map op het bureaublad gaat wel, en programma's in het startmenu gaan meestal ook beter.
*Ik krijg dan soms melding "verkenner reageert niet"
*ook binnen een programma krijg ik last, vooral norton zelfs, een "gewone" scan gaat wel en er word niets gevonden, maar een "grote" scan start niet, als ik op die knop klik.(supervirus?)
*internet explorer loopt ook soms vast, chrome niet
*in veilige modus opstarten lost het niet op
Ik heb ook wel rond de tijd dat het is begonnen het programma maple geďnstalleerd, ik denk niet dat er een virus in zat want het is een legale versie die van de server van de univ komt en de systeemeisen van mijn laptop zouden ook genoeg moeten zijn. Maar na een keer een update te doen bij het starten hiervan leek het even beter te gaan.
Ik heb rond die tijd ook een nieuwe muis gekocht, misschien dat er daar iets mee mis is gegaan? Misschien nog tegenwerkende stuurprogramma's van de oude of zo, want die werkte ook wel wat tegen op het einde. Voor de rest ook nog wat adobe en java updates.
Iemand een idee voor een oplossing? Probleem: configuratiescherm opent ook niet, dus gewoon proberen een programma langs daar verwijderen gaat niet. Wat wel perfect werkt is cmd en taakbeheer.
|