Advertentie | |
|
![]() |
|
Oef, het is moeilijk te zeggen wat we van elkaar hebben geleerd, omdat we elkaar al zo lang kennen. In elk geval heeft hij me vloeiend Duits leren praten, en leert hij me verschillende dialecten. En ik heb hem dan ook Nederlands leren praten. Dat gaat iets minder vloeiend.
Verder heeft hij me heel concrete dingen geleerd, zoals hoe een motor in elkaar zit, wat het verschil is tussen een benzinemotor en een dieselmotor, hoe een huis gebouwd wordt (fachwerk, dus met houten ramen die opgevuld worden - al is het principe ook op de meeste moderne technieken toegepast), hoe je dat tekent in een architecturaal tekenprogramma, en vast nog meer. Hij leert me ook exacter te werken, en meer tijd in te plannen voor alles. Ik denk dat het belangrijkste wat hij van mij leert is, dat hij niet alleen de dingen moet doen waarvan hij weet dat hij een perfect eindproduct zal afleveren, maar ook risico's te nemen of onbelangrijke dingen 'af te raffelen' (dus niet van een ontwerpschets alle afmetingen precies berekenen, want de klant gaat toch nog veranderingen willen en het kost alleen extra tijd en moeite). Oh, en ik leer hem koken. Ik heb geprobeerd me te beperken tot de leermomenten in de tijd dat we ook echt een relatie hadden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het ook een tof topic, maar ik moet er nog wel even hard over nadenken geloof ik. Er is nog veel meer wat we van elkaar leren, maar ik weet zo snel niet alles op te noemen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, hele praktische dingen ook! Ofja, hele praktische dingen.... Zaken als 'waarom gaat een land faillet' en 'waarom rijden de treinen hier niet als het sneeuwt en in België wel' legt hij me ook uit.
Daarentegen leer ik hem om handiger te zijn in sociale situaties die hij niet kent en dus moeilijk vindt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm... Hij heeft mij geleerd wat netter te zijn en ik heb hem geleerd iets minder netjes te zijn
![]() ![]() ![]() Verder hebben we ook echt veel van elkaar geleerd door samen te wonen, we wonen nu bijna 10 jaar samen en in het begin op 1 kamertje, vervolgens een aantal jaar op 2 (en inmiddels wonen we in een huis met vier slaapkamers). In het begin moesten we echt leren rekening met elkaar te houden, want als een van ons wilde slapen, kon de ander geen tv gaan zitten kijken bijvoorbeeld. Inmiddels zijn we daarin heel erg op elkaar afgestemd en gaat alles in huis eigenlijk vanzelf. Ik zal hier ook nog even over nadenken, want ik kan vast nog betere dingen noemen die ik niet vergeet ![]() |
![]() |
|
Hij heeft mij heel veel over muziek en gitaren geleerd. Over spellen en strategieën. Over koken, met bestek eten en hoe je bepaalde sociale situaties te gedragen. Ik heb ook veel geduld geleerd door hem. Hij heeft mij lekkere ommeletjes leren bakken. En hij heeft me vooral veel over mezelf geleerd. We houden elkaar graag een spiegel voor. Ik heb hem disipline geleerd, en dat hij wordt gehouden aan wat hij zegt. Heb hem geleerd zijn mening te uiten, en rationeel te zijn. En vooruitdenken, dat zit er nog niet helemaal in maar het begint wel te komen. De laatste tijd hoef ik steeds minder te vragen hoe hij van plan was iets aan te pakken en heeft hij het zelf al bedacht
![]() Hij heeft me geleerd dat veel mensen onzeker kunnen worden van woorden, en ik heb hem geleerd dat het onzin is daar onzeker van te worden. Ik heb hem geleerd fatsoenlijk zijn excuses te maken (had hij thuis ook al niet geleerd) We hebben elkaar geleerd elkaar als veilige haven te zien waar alles mag worden gedacht en gezegd zonder oordeel, we hebben elkaar geleerd een leven zonder ruzie te leiden. Hij leert mij nog steeds iedere dag hoe de "normale" mens dingen ziet en over het algemeen denkt. En hij leert mij lief te zijn. Niemand is zo lief als hij. |
![]() |
||
Citaat:
|
we hebben beiden van elkaar geleerd hoe we in elkaar steken, de positieve maar vooral de wat negatievere kanten.
![]() verder heeft hij me wat dingen over techniek en natuurkunde geleerd en ik hem over internationale politiek en taal. ik probeer hem te leren wat meer te plannen, vooruit te denken, en hij probeert mij wat meer relaxed om te gaan met dingen die 'moeten'. ik kan een online betaling bijv. niet laten liggen tot de uiterste betaaldatum. ![]() op een wat bewuster niveau ben ik hem nederlands aan het leren. ![]()
|
Ik heb iets heel bijzonders van mijn vriend geleerd. Ik heb van mijn vriend geleerd hoe belangrijk het is om elkaar te respecteren en om respect voor elkaar te tonen. Ook heb ik geleerd dat het heel belangrijk is om oprecht intresse in elkaar te tonen en naar elkaar te luisteren. Het geeft ook een goed gevoel als je elkaar regelmatig een compliment geeft. En dan niet in de zin van 'wat heb je mooie haren' maar ook gewoon 'Ik vind het echt knap van jou dat je altijd zo lief voor andere mensen bent'. Naja ik heb eigenlijk heel veel van hem geleerd. Maar we hebben allebei veel van elkaar geleerd tijdens onze relatie.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm ik kom hier vast nog wel uitgebreider op terug. Maar ik heb van mijn vriendin geleerd om wat zachter te zijn. Ik ben wat harder dan dat zei is. Daarnaast om niet meteen in rampscenario's te denken en meer in het hier en nu. De toekomst blijft namelijk altijd onvoorspelbaar. Overigens heb ik hier nog wel moeite mee
![]() Wat ik mijn vriendin geleerd heb ja dat mag ze zelf zeggen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Wat is seks? Dekaloog | 49 | 03-08-2016 22:46 | |
Liefde & Relatie |
Bi, lesbisch, hoe wat....? Verwijderd | 23 | 18-01-2010 23:02 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Beleidszaken |
ondemocratische benadering de abt van sion | 217 | 19-07-2003 11:03 | |
ARTistiek |
Harry Potter verhaaltje door juliette! juliettebinoche | 10 | 23-10-2001 17:38 |