Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2011, 19:44
Anoniem8888
Anoniem8888 is offline
Hallo,

Ik ga binnenkort samen met wat vrienden onze eerste spacecake maken met wiet.
Ik ben erg onbekend op dit gebied maar heb al veel gelezen en gezien over het maken van een spacecake. Ik weet dus in grote lijnen hoe je het moet maken. Ik ga de cake bij mijn vader maken die ergens anders woont, want mijn moeder mag er niet van afweten. Ik had een paar vragen:

1. Als ik de cake daar maak en hem luchtdicht verpak en in de trein met een paar zakken er omheen in mijn schooltas meeneem, ruik je dit dan ten eerste in de trein, en ten tweede thuis? Zit er dus een sterke lucht aan de cake?

2. We weten nog niet met hoeveel man wij het gaan eten, met 4 man of anders met 7 man. Dus wat raden jullie aan qua hoeveelheid wiet in de cake als we met 4 man zijn, en wat als we met 7 man zijn? Het is zoals gezegd onze eerste cake.

3. Ik heb gelezen dat als ik de cake met folie luchtdicht verpak dat ik het tot maximaal 2 weken kan bewaren. Ik vraag me af of dit op kamertemperatuur kan want ik kan als ik thuis ben de cake natuurlijk niet in de koelkast bewaren. Wat is de houdbaarheid met kamertemperatuur?

Dit waren mijn vragen. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Mvg!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2011, 20:14
Elecdruid
Elecdruid is offline
goed dat je je vragen hier stelt

1. nee dat ruikt niet opvallend veel of naar wiet. gaan je het met wietboter of wietmelk maken? zou ik in ieder geval wel doen, en dan zit ook het grootste deel van je wiet niet in de cake. lekkerder, en stinkt minder, maar werkt in theorie net zo goed

2. hoeveelheid is lastig, ligt eraan hoeveel jullie kunnen hebben, hoe stoned jullie willen worden. je kan het per persoon schatten als je de hele cake meteen opeten, het kan ook per plakje.
reken ongeveer de hoeveelheid wiet van een normale joint per persoon, of als jullie bijvoorbeeld met z'n 10en allen een plakje nemen, per plakje, ongeveer 0.3/0.4 gram wiet. laatste keer had ik 5 gram van de goedkoopste zero-zero hasj (zero kwaliteit ook) erin gedaan en met 1/5 van die cake pp waren we helemaal wasted. voor jullie met zijn 4en dus 2 gram ofzo.

3. ik zou het buiten de koelkast hooguit 4 dagen bewaren. als je het langer wilt bewaren kun je het het beste invriezen.

je moet het ook een beetje leren, door te proberen, dan weet je zelf een beetje hoe en wat en hoeveel en bla. veel plezier en succes
Oud 21-12-2011, 20:44
Anoniem8888
Anoniem8888 is offline
Citaat:
goed dat je je vragen hier stelt

1. nee dat ruikt niet opvallend veel of naar wiet. gaan je het met wietboter of wietmelk maken? zou ik in ieder geval wel doen, en dan zit ook het grootste deel van je wiet niet in de cake. lekkerder, en stinkt minder, maar werkt in theorie net zo goed

2. hoeveelheid is lastig, ligt eraan hoeveel jullie kunnen hebben, hoe stoned jullie willen worden. je kan het per persoon schatten als je de hele cake meteen opeten, het kan ook per plakje.
reken ongeveer de hoeveelheid wiet van een normale joint per persoon, of als jullie bijvoorbeeld met z'n 10en allen een plakje nemen, per plakje, ongeveer 0.3/0.4 gram wiet. laatste keer had ik 5 gram van de goedkoopste zero-zero hasj (zero kwaliteit ook) erin gedaan en met 1/5 van die cake pp waren we helemaal wasted. voor jullie met zijn 4en dus 2 gram ofzo.

3. ik zou het buiten de koelkast hooguit 4 dagen bewaren. als je het langer wilt bewaren kun je het het beste invriezen.

je moet het ook een beetje leren, door te proberen, dan weet je zelf een beetje hoe en wat en hoeveel en bla. veel plezier en succes
Bedankt voor je reactie!
Fijn dat het niet erg ruikt. Ik ga het met wietboter doen. Ik ga het doen zoals de persoon in dit filmpje het doen, alleen met een stuk minder wiet natuurlijk:

Ik denk dat ik dan met 4 personen iets meer ga doen, 3 gram. Dan heeft ieders 0.75 gram wat aardig veel is. We kunnen dan ook nog wat bewaren. Als we met 7 man zijn doe ik 5 gram, waardoor het ongeveer ook op 0.72 gram per persoon uit komt. Klinkt dat oke?

Ik bewaar de keek ook niet hooguit langer dan 2 dagen, dus dat komt goed!
Nogmaals bedankt voor je hulp.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2011, 23:22
MTpower
MTpower is offline
Ik weet niet of je wel eens eerder wiet hebt gebruikt (geblowd?), maar spacecake kan erg hard aankomen. Zelf vind ik het meestal een veel minder comfortabele high dan gewoon blowen (veel lastiger te doseren). Wat je ook kan doen als je anti-roken bent en misschien eerst eens voorzichtig wilt proberen wat het effect is is proberen een vaporizer te bemachtigen of zelf maken (internet instructies).

Hoe dan ook veel plezier .
Oud 22-12-2011, 13:24
Verwijderd
Ik maakte mijn eerste stoned-wording spacepannenkoeken samen met een vriendinnetje.

Daarna was ik zo naar de tyfus dat ik ook maar wiet ging roken
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 18:21
Anoniem8888
Anoniem8888 is offline
Citaat:
Ik weet niet of je wel eens eerder wiet hebt gebruikt (geblowd?), maar spacecake kan erg hard aankomen. Zelf vind ik het meestal een veel minder comfortabele high dan gewoon blowen (veel lastiger te doseren). Wat je ook kan doen als je anti-roken bent en misschien eerst eens voorzichtig wilt proberen wat het effect is is proberen een vaporizer te bemachtigen of zelf maken (internet instructies).

Hoe dan ook veel plezier .
Ik heb ervaring met blowen, doe het een paar keer per maand. Ik ga waarschijnlijk 5 gram doen voor 7 man en anders 3 gram voor 4 man. Lijkt me goed om mee te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 18:22
Anoniem8888
Anoniem8888 is offline
Citaat:
Ik maakte mijn eerste stoned-wording spacepannenkoeken samen met een vriendinnetje.

Daarna was ik zo naar de tyfus dat ik ook maar wiet ging roken
Hmm spacepannenkoeken, wel eens van gehoord ja. Maargoed, zo te zien ben je er niet tevreden over hoe het met je nu is.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 19:20
Verwijderd
Ik ben kaka tevreden hoe het nu met me is. Maar omdat jullie dus nog redelijk noob zijn kan ik alleen maar aanraden om een beetje rustig aan te doen. Als de cake eenmaal aanslaat ben je meteen een stuk higher dan je ooit bent geweest, waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 19:24
Anoniem8888
Anoniem8888 is offline
Citaat:
Ik ben kaka tevreden hoe het nu met me is. Maar omdat jullie dus nog redelijk noob zijn kan ik alleen maar aanraden om een beetje rustig aan te doen. Als de cake eenmaal aanslaat ben je meteen een stuk higher dan je ooit bent geweest, waarschijnlijk.
Sorry voor de misvatting. Ik begrijp je punt en zal hier voorzichtig mee omgaan.
3 gram/4 man lijkt me oké, en we eten rustig. Ieders dus 0.75 gram waar je wrs hard op gaat.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2011, 22:36
steffaboy
steffaboy is offline
Ik ga ook is een keer Spacecake bakken voor 2 personen, dan doe ik er ongveveer 2 gram in
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 13:13
Eigenhuis
Eigenhuis is offline
Ik heb pas toevallig spacecake gemaakt met thc-boter. En de boter gemaakt van knipafval (ik weet niet hoeveel want vriendin van me heeft het de dag van te voren gemaakt, zodat het een dagje kon staan).
Het was erg goede cake. Ben de halve avond kei gaar geweest. Laatste keer dat ik zo gaar was, was toen ik de eerste paar keer blowde. En ik blow al lang en heb tijden echt veel geblowd.

Ik hoor wel van veel mensen dat thc-boter beter werkt als wietboter. En dan heb je de wietsmaak ook minder.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2011, 16:34
EZBlade
EZBlade is offline
Thc boter = wietboter
Met citaat reageren
Oud 25-12-2011, 22:50
steffaboy
steffaboy is offline
Kan je ook gewoon de toppen er zo indoen?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 08:42
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Kan je ook gewoon de toppen er zo indoen?
Kan, maar het maakt de cake wel viezer. Als je toch de moeite neemt om een cake te bakken, dan kun je net zo goed ook even de boter maken
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 13:05
Eigenhuis
Eigenhuis is offline
Citaat:
Thc boter = wietboter
Uhm nee. Wietboter is wiet in de boter doen en klaar.
Thcboter is wiet (of knipafval in mijn geval) eruit zeven zodat de thc overblijft en de wietsmaak een stuk minder wordt.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Thcboter is wiet (of knipafval in mijn geval) eruit zeven zodat de thc overblijft en de wietsmaak een stuk minder wordt.
Het lijkt me niet mogelijk om met het gemiddelde keukengereedschap THC te isoleren uit wiet.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 20:17
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Het lijkt me niet mogelijk om met het gemiddelde keukengereedschap THC te isoleren uit wiet.
De THC hecht zich aan melkeiwit, dus zo heel moeilijk is het helemaal niet om THC uit wiet te isoleren.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 20:19
Verwijderd
Citaat:
De THC hecht zich aan melkeiwit, dus zo heel moeilijk is het helemaal niet om THC uit wiet te isoleren.
Oh.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 22:05
SacredRose
SacredRose is offline
het is eigenlijk verrassend makkelijk om met wat makkelijk verkrijgbare spullen thc te isoleren. hecht de thc zich niet aan de vetten in de boter (of zijn dat de melkeiwitten?). en anders is er altijd nog de methode om hasj/thc olie te maken. met pure drinkbare alcohol en nog een aantal stappen (het is niet aan te raden dit binnen te doen vanwege de licht ontvlambare alcohol dampen)
Oud 30-12-2011, 07:13
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Waarom zou je in godsnaam je boter smelten om er wiet in te gooien? Dat heb ik echt nog nooit gehoord
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 11:47
Verwijderd
En om al dit gezeik besluiten mensen dus gewoon een joint te roken in plaats van dat gekloot met cakes.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 11:58
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
En om al dit gezeik besluiten mensen dus gewoon een joint te roken in plaats van dat gekloot met cakes.
Oud 30-12-2011, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 12:21
Eigenhuis
Eigenhuis is offline
Citaat:
Waarom zou je in godsnaam je boter smelten om er wiet in te gooien? Dat heb ik echt nog nooit gehoord
Ja goede vraag. Lijkt me ook echt niet lekker. Maar er zijn blijkbaar mensen die dat doen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2011, 01:26
Chevy
Chevy is offline
Citaat:
Dat is dus omdat THC zich goed hecht aan het vet in de boter en dus effectiever sterker is (geloof ik) dan gewoon wiet in je cakebeslag gooien.
Oud 31-12-2011, 09:04
TeDaz
TeDaz is offline
Is Space cake ook lekker of eten jullie het puur voor het stoned worden?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2011, 11:27
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Dat is dus omdat THC zich goed hecht aan het vet in de boter en dus effectiever sterker is (geloof ik) dan gewoon wiet in je cakebeslag gooien.
Dan haal je uiteindelijk de wiet er alsnog uit en blijft de thc erin. De wiet laten zitten vind ik echt vreemd
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 12:43
Chevy
Chevy is offline
Oh sorry, ik dacht ook dat je dat bedoelde ja, de wiet erin laten zitten is ook een beetje raar..
Oud 01-01-2012, 14:39
Verwijderd
Mijn pa maakte vroeger trouwens nog weleens hasjcake en dat was een stuk smakelijker dan wiet, moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 17:11
imosed
imosed is offline
Hoe ik het altijd doe is gewoon boter + wiet in de magnetron tot de boter gaat "koken" en dan nog even 20 seconde door laten gaan en dan de wiet eruit filteren. Een brownie mix kopen (degene waar alleen water bij moet) iets minder water in doen en de wietboter erbij doen. Zo heb je in 20 minuten een spacebrownie, die ook echt lekker is, en waarbij je bijna niets ruikt.

Ik zou ongeveer halve gram wiet per persoon gebruiken (meestal iets van 5,- voor de betere soorten wiet).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten