Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2012, 19:32
Vrouw009
Vrouw009 is offline
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik met veel moeite, want ik vond de opleiding niet leuk mijn MBO niveau 4 opleiding afgerond. Dit jaar ben ik begonnen met een HBO opleiding, maar die heeft totaal niets te maken mijn mijn mbo opleiding. En het is een pittige studie. Ik had er echt heel veel zin in en voor mij zou dit een nieuwe start betekenen.

Nu heb ik in mijn eerste periode de belangrijkste toets van 8 studiepunten niet gehaald. De rest wel met een 7 en een 8. Alleen nu moet ik mijn volgende belangrijke toets halen om verder te kunnen.

Ik krijg voor iedere toets 2 kansen en ik haalde eerst net aan geen 6, dus een 5. Voor de tweede kans heb ik heel hard geleerd, maar werd het net aan een 5 , bijna een 4 dus. Het waren meerkeuzevragen en de volgende toets worden openvragen. Ik hoop dat dat beter gaat.

Ik kan alleen totaal niet onder druk presteren. Met sporten deed ik vroeger ook nooit mee aan wedstrijden, want die veloor ik altijd daardoor. Ik weet niet precies wat het is, maar door die vorige toets ik mijn motivatie al naar beneden gezakt en met die druk dat ik de aankomende toets moet halen, werkt het al helemaal niet. Ik zou zo graag even die motivatie terug willen hebben om er tegen aan te gaan. Alleen het zowiezo veel wat ik allemaal moet doen.

Ken je dit gevoel ook of heb je advies? Laat het even weten. THNX
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2012, 09:23
Verwijderd
Waar ligt het nou echt aan volgens jou? Want je noemt een te hoog niveau, faalangst, motivatiegebrek..

Kun je oefentoetsen maken? Met studiegenootjes overleggen/elkaar helpen? Langs je studieadviseur of een of ander mentorfiguur?

Wees je er wel van bewust dat je pas net begonnen ben en dat er wellicht nog heel wat die toetsen aankomen die qua niveau net wat hoog zitten voor jou. De overstap van mbo naar hbo is berucht. Misschien ligt het aan nog niet gewend zijn aan wat er nou precies van je wordt verwacht. In dat geval heeft het juist wél zin om nog even door te zetten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 15:16
Violina
Violina is offline
Even een nieuwsgierige vraag: om welk studie gaat het?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 13:55
Verwijderd
De meeste HBO's bieden faalangsttraining aan. Is dat niets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 21:20
ScholierNova
ScholierNova is offline
Neem een BBL opleiding, lekker makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 16:09
Violina
Violina is offline
altijd leuk als mensen vragen stellen en daarna totaal niet meer reageren...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 14:29
Verwijderd
Dan moet je 't topic ook niet meer onnodig upen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten