Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2012, 13:22
blondysuzy
blondysuzy is offline
hallootjes,
ik schrijf samen met mijn beste vriendin/tweelingzus een boek.. wat vinden jullie ervan?

Dinsdag 13 – 12 – 2011:

Het is tien over tien in de morgen. Dat betekent: Pauze, op het Varendonck College te Asten. Isabel en Alisha staan in de aula. ‘Staat hij op het podium?’ vraagt Alisha ongeduldig aan Isabel. ‘Uuhm..’ Isabel kijkt even rond. ‘Ja!’ roept ze dan. ‘En hij kijkt hierheen.’ Alisha draait vlug de andere kant op. ‘Alis, toe nou, hij is je aan het zoeken,’ roept Isabel haar vriendin toe. Alisha kijkt. ‘Hij keek me recht aan!’ gilt ze dan hysterisch tegen Isabel. ‘Wie keek je aan?’ vraagt Marleen, een vriendin van Isabel en Alisha. ‘Tom,’ zegt Isabel voor Alisha de kans heeft om iets te zeggen. Dan horen ze ineens een hard getril. ‘Dat is mijn mobiel,’ zegt Alisha lachend als iedereen verschrikt opkijkt om te zien waar het geluid vandaan komt. Ineens begint ze te gillen. ‘Ies!’ roept ze naar haar beste vriendin. ‘Wat is er?’ vraagt Isabel – die er helemaal niks van snapt – verbaasd. ‘Oh mijn god, dit ga je niet geloven!’ roept Alisha. ‘Het smsje is van Tom.’ ‘Whaaaat??’ roept Isabel verbaasd. ‘Wat staat er?’ Alisha leest het smsje hardop voor: ‘Kom samen met Isabel naar de wc’tjes langs lokaal 11. Ik wacht op jullie. Xxx Tom.’ Isabel en Alisha kijken elkaar aan en twijfelen geen moment. Snel lopen ze naar de wc’tjes. ‘Maar,’ zegt Alisha vlak voordat ze er zijn. ‘Ik zie er niet uit.’ ‘Dat maakt helemaal niks uit, kom nou maar mee,’ zegt Isabel ongeduldig. Even later komen ze bij de wc’s aan. Tom staat er al. ‘Hoi meiden,’ zegt hij. ‘Hoi,’ zegt Alisha met trillende stem en zwetende handen. ‘Waarom moesten we komen?’ vraagt Isabel. ‘Dat leg ik jullie zo uit, wacht hier even. Ik ben zo terug,’ zegt Tom en hij loopt weg. ‘Wat gaat hij doen?’ vraagt Isabel zich hardop af. Maar Alisha hoeft daar geen antwoord op te geven, want Tom komt alweer aanlopen. Hij heeft iemand bij zich. ‘Dit is mijn neefje, Bram,’ zegt hij. ‘Hij wilde Isabel graag ontmoeten, omdat hij haar een lekker ding vond.’ Hij grinnikt zachtjes. Isabel en Bram kijken elkaar aan en het is meteen liefde op het eerste gezicht. Ze gaan tegenover elkaar staan. Alisha en Tom doen hetzelfde en ze kijken elkaar diep in de ogen aan. Ze komen steeds dichter bij elkaar. Dan gaat ineens de bel. ‘Shit!’ roept Tom hard en ook Bram kijkt geïrriteerd. ‘In de tweede pauze gaan we verder waar we gebleven waren,’ zegt hij dan tegen Isabel. De twee lesuren die nog voor de pauze komen hebben nog nooit zo lang geduurd. Maar eindelijk is het dan pauze. Tom smst naar Alisha: ‘Kom naar de wc’s en neem Isabel mee.’ Ze gaan snel. Tom en Bram staan er al. Ze pakken de handen van Alisha en Isabel vast en zeggen dat ze hun gemist hebben. Ze komen weer steeds dichter bij elkaar. Ineens zoenen Isabel en Bram. Alisha en Tom staan en een beetje ongemakkelijk naast. Ze kijken eerst naar de zoenende Bram en Isabel, en dan kijken ze elkaar recht in de ogen aan. Dan gaan ze ook zoenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2012, 20:12
Verwijderd
Uhhmm...

Ik begrijp niet helemaal waar dit verhaal over ging.
Het was nogal langdradig en ik kon mijn aandacht er niet goed bij houden.

Het zou leuker zijn geweest als het niet allemaal in 1 dag afspeelde,
Misschien kon je aan het begin vertellen hoe Tom en Alisha elkaar kennen.
Het was namelijk niet zo logisch dat ze meteen begonnen te zoenen wat ook geldt voor Bram en Isabel.
Het zou opzich meer de laatste bladzijde in een boek kunnen zijn.

succes!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 17:19
blondysuzy
blondysuzy is offline
dankje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten