Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoezo is het "xD" dat je nooit je diagnose volledig hebt gehad?
||
Citaat:
||
Citaat:
Uiteindelijk heb ik nog een half jaar op de wachtlijst gestaan, maar goed, ik heb dus nooit een 'labeltje' ontvangen. Is trouwens ook niet heel erg belangrijk voor de therapie die ik volg. zie je ertegenop?
||
Verwijderd
|
Citaat:
En negeren, nee, maar geef jij voor je iets hoort van de uitslag al aan dat het vreemd verliep, de medewerker je stoorde, je uit concentratiegebrek maar wat aanvinkte, dan verandert dat alles. Een diagnose wordt niet zomaar gesteld. Wellicht komt er vervolgonderzoek. Je kunt ook per direct bij een huisarts, psycholoog of psychiater een paar vragen krijgen (hoeveel nachten van de afgelopen zeven sliep je minder dan 5 uur?) waardoor hij een beter beeld schetst en dán pas een diagnose stelt. Oh en het vertellen van je levensverhaal, dat hoort niet bij een psychologische test. Dat hoort bij een intake. Of bij de liefde van je leven tegenkomen ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Blokjes, bouwen. Oke. Citaat:
![]()
||
Citaat:
Over een jaar of 2 ben ik koning van de wereld. ![]()
|
Verwijderd
|
Ok, je bent nu al bezig denk ik.
Maar weet je, je doet die test voor jouzelf. Als er iets uitkomt, dan is dat voor jou (en je psycholoog/psychiater) een handvat om te kijken wat jullie kunnen doen om jou te helpen. Stel dat blijkt dat alle behandelopties dingen zijn die jij absoluut niet ziet zitten, nou, dan doe je er lekker niets mee. Dat mag je echt helemaal zelf weten*. En zoals je zelf al zegt, het gaat niet 100% verklaren 'wie je bent'. Niet eens 20%. Ook als je een diagnose krijgt die daar dan zwart-op-wit staat, zegt dat maar iets over één aspect van jou. *behalve als je een direct gevaar voor jezelf of je omgeving bent, maar om dat vast te stellen hebben ze geen PO nodig, dus dat is niet aan de orde |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
- Flink onzeker met bepaalde zaken, durf sommige confrontaties niet aan te gaan die duidelijk een probleem zullen gaan vormen zoals werk, ik durf, en hierdoor wil, niet werken. "Het zal toch fout gaan." Om het nou meteen faalangst te noemen, geen idee maar wil niet meteen iets bestempelen. - Ik mis iemand om van te leren, ouders etc. Nu heb ik in ieder geval iets waar ik op terug kan vallen. Hulp vragen aan anderen en hun advies in acht nemen vind ik moeilijk. Dus nu forceer ik mezelf maar. - Als het een langere periode goed gaat ga ik vaak kut voelen, oei oei het gaat nu wel erg lang goed. Hoe hoger je komt hoe harder je zal vallen. Ook helemaal klaar mee. - Informatie verzamelen, ik ontwijk dit i.v.m. mijn vader. Hij is immers erin "doorgedraaid" Hij is de slimste man die ik ken maar zit nu helemaal gevangen in alle informatie die hij verzamelt heeft. Dit vond ik zo'n eng idee dat ik vanaf zijn psychose niet meer naar Discovery channel ging kijken, zo min mogelijk leren. Maar nu wil ik dus wel leren terwijl dat gebeuren van pa in m'n achterhoofd blijft hameren, het is natuurlijk niet zo dat als ik ga leren dat ik dan doordraai maar er komt een kakgevoel bij. - Mensen dichter bij laten, meer mezelf laten zien dan "leuk leuk" Dit gaat wel beter maar kan lekkerder. - Vervelende gebeurtenissen in m'n jeugd, ook hier ben ik ver mee gekomen maar nu nog even dat laatste beetje. Ik ga niet zeggen wat maar het was naar genoeg om hulp te zoeken. - Zodra ik vrij heb van school val ik in een gat, langzaam zwart voor de ogen en op een gegeven moment geloof ik er heilig in dat het zo altijd zal zijn. Overspoel mijn gedachten met het idee om mezelf maar van het leven te beroven. Dit is wel het meest lelijke nu, ben het helemaal zat. Enkele dingen, maargoed hier heb je dan in ieder geval iets.
|
Aha, dus vandaag was dan eindelijk de dag. Verwachte een test maar kreeg een vrouw voor me. Het was een ongemakkelijke ervaring.
Ze was net een robot, een machine. Analyseren en geen spatje emotie in het mens. Een zachte stem en zwaar afstandelijk. Niet alleen dat maar dit gebeurde ook: Ps- Dus de psycholoog van toen zei dat je misschien manish deprissief zou zijn? Ik- Ja Ps- Dat kan dus niet Ik- Hoezo? Ps- Omdat je niet in je eerste gesprek zei dat je je wel eens als een god zou hebben gevoeld, of op straat ging lopen zonder schoenen aan en zulk soort dingen. Ik- *denk w t f* Dus omdat ik bepaalde dingen niet heb gemeld bij mijn eerste, allereerste gesprek heb ik een bepaald iets niet? Later: Ze zei iets over dat als ik wil praten dat ik dan ook mensen moet gaan vertrouwen, dit raakte me gezien ik het lastig vind om zo open en bloot te zijn naar zo'n persoon. Dus ik zei "Dat raakt me wel wat je net zei" Ps- "Wat raakt je dan?" Ik kreeg het niet over m'n lippen, daar heb ik last van als ik iets wil zeggen wat emotioneel heftig aanvoelt. Al wou ik zeggen dat het niet over mn lippen wou rollen, zelfs dat kon ik niet zeggen. Kon geen 1 woord uitspreken voor een tijdje. Dus uiteindelijk lukt het weer een beetje, ik vraag tegen haar of het goed is om het gewoon op te schrijven. Ps- "Als je het niet wilt zeggen moet je het niet doen" Ik- "Hoezo? Ik vraag toch juist om pen en papier? Ik vertel het wel dan maar op een andere manier!" Ps- Als je het wil zeggen maar nu niet kan dan zeg je het volgende week Ik- "Ik wil het wel zeggen nu maar dan via een ander medium....." ..hiermee was de sessie dan ook afgelopen ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atheďsten Verwijderd | 500 | 12-07-2012 16:48 | |
Psychologie |
Psychiatrisch onderzoek en meer... girl-in-trouble | 50 | 07-09-2007 07:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Psychologie |
Grote angst die plots opzet.. Wekkerradio | 8 | 31-08-2002 11:25 | |
Psychologie |
Wat speelt er in je gedachte bij een depressie? Wasteland | 17 | 13-08-2002 18:30 |