Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2012, 17:39
belle_declercq
belle_declercq is offline
Ik ben belle en binnen een paar maand ga ik naar de middelbare school.
Iedereen van mijn klas kan nie wachten, maar ik, ik ben er bang voor !
Ik ben bang dat ik zo gepest ga worden.
En die eerste dag da moet toch verschrikkelijk zijn !

Hoe was jullie eerste dag en worden jullie gepest ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2012, 18:19
SecretDesire
SecretDesire is offline
Hey Belle.

Als brugwup ben je natuurlijk een makkelijk doelwit. + Op middelbare scholen gaat het vaak nog om indruk willen maken (al dan niet op vrienden), dus iedereen krijgt daar vroeg of laat mee te maken.
Probeer je plekje te vinden op school, ga met toffe mensen om die JIJ leuk vindt (maakt niet uit of die nu popi zijn of niet) en trek je niks aan.

Ikzelf ben alle jaren gepest geweest op het middelbaar, op de meest idiote manieren. Houd gewoon in je achterhoofd dat er niks mis met je is. Zo gauw je er echt last van gaat krijgen; Melden.

Mijn eerste dag was best vreemd. Allemaal klasgenoten die je eigenlijk niet kent,.. Probeer toch een beetje contact met ze te zoeken. Ze zullen je niet bijten (hoop ik voor je). Kijk bij wie jij een beetje aansluit qua interesse. Meestal ga je toch een van de eerste dagen een voorstelrondje doen. Wees niet bang voor vreemde mensen iig.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 19:02
nightrise
nightrise is offline
Als ze beginnen met pesten moet je gewoon de eerste keer een grote mond geven dan doen ze het daarna niet meer.
Tis soms moeilijk maar je zult zien dat ze er dan gewoon mee ophouden.

En bedenk dat je altijd wel aansluiting in een klas vind met 1 of (veel) meer klasgenoten,misschien niet voor thuis maar wel voor op school.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 19:04
Em.
Em. is offline
Ik ben hooguit twee keer brugger genoemd, dat was alles - en dan was ik nog superherkenbaar als eersteklasser omdat ik het huiswerkmapje meekreeg dat alleen de eerste klassen hadden. En ik heb zelf ook nooit meegekregen dat bruggers gepest werden, er wordt hooguit 'ahw! wat klein!' geroepen oid.
Oud 26-02-2012, 19:24
AmberHomework
AmberHomework is offline
Als iemand zegt: 'Brugwup/Brugbacil/Brugleuning.' Zeg dan: 'Jij bent zeker met het verkeerde been uit bed gestapt'. Simpel maar het werkt hopelijk.
Oud 26-02-2012, 20:04
Verwijderd
Hey Belle!

ik denk dat het per school anders is of je wordt gepest las brugmug, waar ik op school zat pesten ze me er niet mee . ik werd 1keer mug genoemd en voor de rest gewoon met mijn naam aangesproken. hooguit een paar bekenden die wilden grappen zeiden dat tegen me.

als je vrienden ook naar die school gaan en bij je in de klas zitten is het ook minder erg, want je ziet bekende gezichten.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 09:06
Verwijderd
Ik denk dat het heel erg aan de sfeer op een school ligt of brugklassers gepest worden. Bij ons is dat helemaal niet zo. Er wordt inderdaad hoogstens gezegd dat er een paar schattig zijn. Waarschijnlijk valt het bij jou ook wel mee! En voor iedereen uit de klas is het spannend, want je kent de anderen niet en moet nieuwe vrienden maken. De eerste week is dat misschien spannend, maar je gaat ook vast wel dingen doen waardoor je elkaar zo leert kennen. En als je elkaar leert kennen kan je zien welke klasgenoten een beetje jouw type zijn en maak je zo nieuwe vrienden. Dat komt echt wel goed allemaal!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 10:41
Silvano08
Silvano08 is offline
Om het kort en bondig te houden: de eerste dag op de middelbare school is een van de spannenste én leukste dagen in je hele schoolcarriére, en dat gepest worden en denigrerend gedrag vanuit de 'hogere-klassers' richting de brugklassers is de grootste schoolfabel die er is.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Als iemand zegt: 'Brugwup/Brugbacil/Brugleuning.' Zeg dan: 'Jij bent zeker met het verkeerde been uit bed gestapt'.
Ja, dat zal ze leren :')

Op mijn school werd niet gepest. Of nouja, als je geen slappeling was in ieder geval niet.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 15:03
Diamera
Diamera is offline
Als je een beetje een prettige school hebt uitgezocht, hoef je je echt niet zoveel zorgen te maken! Wees gewoon jezelf en heb het leuk met je nieuwe klasgenoten, precies zoals de posters voor me al zeggen!

En het is echt niet zo dat de hogerejaars elk jaar weer smachten naar de nieuwe lading bruggers om ze eens lekker het leven zuur te maken hoor. Als er al brugsmurf-varianten naar je geroepen worden dan hoef je daar echt niet meer mee te doen dan negeren. Het gebeurt amper, en als het gebeurt is dat alleen maar omdat je als een van de kleinsten nou eenmaal opvalt, daar bedoelen ze niets mee. Moet je later maar eens terugkijken naar je klassenfoto van de 1e hoe jullie er toen uitzagen

Veel plezier, want je eerste dag is zo leuk als je het zelf maakt!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 19:35
belle_declercq
belle_declercq is offline
Ok meci allemaal

Laatst gewijzigd op 03-03-2012 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 19:37
Verwijderd
Citaat:
krappultjes ?
que
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 19:59
astro-rock79
astro-rock79 is offline
dacht ik ook dat het eng zou zijn maar het stelt echt helemaal niks voor. maak je er gewoon niet druk om. zit nu in de derde klas en ben nog nooit gepest in de eerste 2/3 jaar
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 18:25
AmberHomework
AmberHomework is offline
Trouwens hun zijn brugpiepers. Moet je gewoon gaan piepen PIEEEEEPPPPP!!!!!!
Oud 08-03-2012, 06:02
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Trouwens hun zijn brugpiepers. Moet je gewoon gaan piepen PIEEEEEPPPPP!!!!!!
Wtf? Dit is nog wel het idiootste wat je kunt gaan doen. Dan kun je jezelf liever meteen weggooien...

Laatst gewijzigd op 08-03-2012 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 13:03
Carbi
Carbi is offline
Zoiezo piepen inderdaad. de enige reden dat je brugger word genoemt is omdat je jezelf als een kleuter gedraagt, door de gang rennen, elkaar liggen duwen (piepen?) enzo, dat is gewoon irritant. vooral als je er net probeert langs te lopen en er dan opeens een 'brugger' voor je langs komt vliegen waar je bijna overheen valt.
zo was dat op mijn school, het kan natuurlijk ook zijn, dat mensen die eindelijk in het 2e zitten, dus geen 'bruggers' meer zijn, nu de 'bruggers' gaan 'uitschelden' wat natuurlijk ook weer nergens over gaat..

oftewel, gewoon normaal doen en je hebt nergens last van
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 17:56
astro-rock79
astro-rock79 is offline
inderdaad en niet een te grote rugtas kopen want die krijg ik iedere keer voor mijn bakkes als ik in de gang loop!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten