Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2012, 16:34
moontje5
moontje5 is offline
Hoi,
Ik zit in 6 vwo en zit er aan te denken om electrotechniek of technishce natuurkunde te gaan studeren. Nu is het zo dat ik weet dat er bij electrotechniek weinig meisjes zich aanmelden en daarom twijfel ik of dit wel een goed idee is. Wat is hierover jullie mening?

Laatst gewijzigd op 27-02-2012 om 17:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2012, 00:36
Linda Prins
Linda Prins is offline
Gewoon doen wat je zelf wil, niet afwachten, ik snap het wel, als er andere meiden zijn heb je onderling steun aan elkaar, maar als je het vak echt leuk vind moet je jezelf niet tegen laten houden, iemand moet de eerste zijn, je kent vast wel het spreekwoord: als één schaap over de dam is, volgen er meer. Wanneer andere meiden horen dat jij dat vak wil doen, melden die zich ook aan, jou keuze kan wel de aanzet geven, maar als je het leuk vind, zou het jammer zijn als je daarom zou afzien van je keuze, alleen omdat je denkt het enige te zullen zijn. sterkte in het maken van je keuze, wat die ook zal zijn
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 00:42
MiBe
MiBe is offline
Ik ben van mening dat je er juist respect mee afdwingt als je gewoon doet wat je leuk vindt. Ik weet zeker dat wanneer je een HBO of universitaire opleiding doet je omgeving er positief over zal reageren, zelfs wanneer deze hoofdzakelijk uit jongens zou bestaan. Een opleiding moet je kiezen omdat je erachter staat, niet om wat anderen erover denken of om bij 'geslachtsgenoten' te zitten.
Oud 28-02-2012, 05:55
KoalaBroodje
KoalaBroodje is offline
Als het jou leuk lijkt zou ik het zeker doen!
Beter een opleiding die leuk is met veel jongens, dan een opleiding waarvan je elke ochtend denk 'shit... niet weer' met meisjes?
Als je het écht zo'n groot probleem vindt kun je misschien even informeren naar de verhouding jongens / meisjes?
Succes!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 09:15
Verwijderd
Waarom zou het geen goed idee zijn? Je studeert om dingen te leren waar je de rest van je leven wat mee kan, niet om te kletsen tijdens colleges. Vriendinnen maken kan prima buiten je studie - eventueel zou je kunnen kijken of er een studentenvereniging is die bij jou past.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 09:44
Tink*
Tink* is offline
En je kan ook bevriend worden met jongens. Misschien is er nog wel een meisje of een paar die dat gaan doen. En dan nog zijn er heel veel opties buiten je studie om vrienden/vriendinnen te maken.
Oud 28-02-2012, 12:16
Em.
Em. is offline
Omdat andere meisjes het niet doen, zou het geen goed idee zijn? Dat slaat nergens op. Als jij goed bent in techniek, dan kun jij dat prima doen! Naar mijn idee zijn de meisjes díe zich bij zulke studies aanmelden, beter dan de meeste jongens die er zitten (omdat meisjes toch minder snel denken dat ze het kunnen oid).

En een studie kies je voor jezelf, niet voor je studiegenoten of vriendinnen of wat dan ook. Gewoon doen dus!
Oud 29-02-2012, 22:41
Serenaa
Serenaa is offline
Tis niet bepaaald een vrouwenstudie idd, maar als je het leuk vind gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2012, 22:42
Serenaa
Serenaa is offline
En sowieso hoef je niet bang te zijn weinig vriendinnen tegen te komen want op de uni ligt het sociale leven meer buiten het klaslokaal. Eg. verenigingen, uitgaan, huisgenoten...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 09:06
nightrise
nightrise is offline
Ik zelf ben ook van plan een technische studie te doen (5v) en ik zou je er niet door laten weerhouden dat er minder meisjes bij jou studie/uni zitten. Volgens de tu delft is 26% vd studenten vrouw (dat houdt in bijna 4500 vrouwelijk studenten) dus buiten de lessen om zullen er wel genoeg meiden zijn. En als je een andere studie doet waar je wel leuke meiden ipv jongens hebt maar geen leuke studie dan zit je vast aan een sector die je niks interesseert (dus gedoe voor een leuke baan).
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 13:54
cynthiaatje20
cynthiaatje20 is offline
Citaat:
Hoi,
Ik zit in 6 vwo en zit er aan te denken om electrotechniek of technishce natuurkunde te gaan studeren. Nu is het zo dat ik weet dat er bij electrotechniek weinig meisjes zich aanmelden en daarom twijfel ik of dit wel een goed idee is. Wat is hierover jullie mening?
als jij dat leuk vind dan moet je dat gewoon doen, ga je droom achterna en je vind de juiste weg!!
Oud 02-03-2012, 19:13
arPos
arPos is offline
Ja dat is een enorm goed idee.
Oud 02-03-2012, 23:00
Verwijderd
Waarom zou dat geen goed idee zijn En erger nog, zou je het níet gaan doen als iemand zegt "Dat is geen goed idee want meisjes doen geen techniek"?!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 08:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is misschien geen goed idee als je lesbisch bent en wanhopig op zoek bent naar een partner. Anders begrijp ik niet zo goed waarom het geen goed idee zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 20:05
arPos
arPos is offline
Het is vooral een goed idee omdat de technische sector zit te springen om jong volk en vooral jong vrouwvolk om al die ouwe mannetjes te vervangen die straks met pensioen gaan.

En destemeer omdat de technische sector enorm slecht is in het aantrekken van die doelgroepen omdat hun PR gewoon ronduit kut (pun intended) is.
Reageren

Regels voor berichten