Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2012, 21:11
Marc2895
Marc2895 is offline
Hallo daar,

Ik zit al een tijdje met een probleem, en wil dat toch even kwijt.
Ik ben nu 16 jaar, zit in de 5e van havo, en ontdek het uitgaansleven; allemaal hartstikke mooi maar er mist nog iets.
Ik ben behoorlijk verlegen tegen meiden. En wat het nog erger maakt, is dat ik soms (in het algemeen) een beetje stotter, dit is normaal gesproken minimaal en is ook totaal niet vervelend, maar zodra ik zenuwachtig word, wordt het erger, het zoeken naar woorden en het struikelen over woorden, zelfs als ik gewoon heel rustig praat. En dat is het vervelende eraan.

Ik kan op zich met sommige meiden wel praten, vooral als ze niet in een groep zit, maar nog niet met alle, de wat populairdere.
Ik probeer het vaak maar dan loopt het vaak mis. En als ik dan thuis kom heb ik ook echt iets van

Nu is er een meisje waar ik vorig jaar mee in de klas zat. Mooi, heel aardig, gewoon leuk. Verder ook niks bijzonders tussen ons en voelde ook niks. Maar nu is ze blijven zitten.
Nu kwam ik haar wel eens tegen bij de kluisjes ofzo en zeg je wel eens wat tegen elkaar, maar dat is minimaal, door de drukte en tijdgebrek.

Maar sinds een paar weken begin ik iets te voelen wat ik nog nooit heb gevoeld(duidelijk, niet ). Dit kwam door een droom, een hele aparte maar het komt erop neer dat we op een gegeven moment knuffelde en dat voelde zeer fijn. Toen werd ik wakker en was ik pissed-off.(bekend?)
Elke keer als ik haar alleen al zie, gaat mijn hart al sneller kloppen.
Ik wil dit eigenlijk nog niet voelen, en vooral niet bij haar, omdat ik weet dat het toch niets wordt; ik ga volgend jaar de stad uit(Zwolle) en ga naar Groningen.(Als ik slaag eh) en ik ben eigenlijk nu alleen nog maar uit op het normaal kunnen communiceren met meiden. Ik zit nu ook thuis continue aan haar te denken en het houd me echt bezig.

Ik heb haar op MSN maar ze is nooit online. Wellicht heeft ze een nieuwe maar ik heb nog niet de kans gehad te vragen.
Ik durf niet via Facebook te vragen daarnaar, dat vind ik een beetje raar, nu ik haar sowieso al weinig spreek.

Ik weet dat ze ook el eens uitgaat en heb haar al een gezien, maar toen liep ze net de kroeg uit.
Ik wil proberen om dan eens met haar te praten, ik ben ook wat losser wanneer ik 1/2 biertjes op heb.

Ik heb echt behoefte om gewoon is met haar te praten even op de gang of zo, dat is al een tijdje geleden, en kijk elke dag of ze toevallig ergens alleen zit of staat. We hebben nou eenmaal een grote drukke school dus dat is een tegenvaller.

Ik weet dat ze mij op zich ook wel leuk vind, ze groet me zelf ook met een glimlach en dat vind ik fijn, maar weet wel zeker dat ze niet voelt wat ik voel en dat begrijp ik ook volkomen.

Tja, het voelt fijn om dit te zeggen, en heeft iemand nog tips o.i.d. hiervoor?
Thanks!

Marc
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2012, 21:22
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
De gesprekjes die jullie hebben zijn nu nog vrij bescheiden en klein. Misschien kun je het naar een iets hoger niveau tillen wanneer je haar vraagt hoe haar weekend was, of ze nog uitgaat binnenkort of iets anders? Toon een beetje interesse in haar leven en kijk hoe ze daarop reageert, dan merk je het vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 22:31
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Over dat stotteren: focus je gewoon niet te veel op wat je wil zeggen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 13:54
Marc2895
Marc2895 is offline
Pythagoras, Goed idee, bedankt.

Rainbow, klopt, dat is vaak wanneer het foutgaat, wanneer ik teveel focus op de woorden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 16:48
Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Vragen hoe haar dag is, wat ze van het weekend van plan is, of ze nog moeilijke toetsen heeftenz enz . Er zijn honderd dingen waar je over kunt praten en als zij je aardig vindt, zal het gesprek makkelijker gaan. Dan zal ze namelijk helpen het gesprek op gang te houden (lijkt me iig wel normaal als je iemand mag). Op die manier kun je al wat vaker contact met haar maken en op fb zou ik gewoon een berichtje sturen (privé) wat haar msn is. Je kan ook gewoon eens een mailtje sturen. En dat jij gaat studeren hoeft niks te betekenen. Als jij studeert moet je toch ook nog eens naar huis komen? Dus een relatie met een meisje wat nog op de middelbare school zit is helemaal niet onmogelijk of zeldzaam. Het komt super veel voor! Ga er voor. Je kan beter al wat ervaring opdoen nu je toch verliefd bent, dan denken van dat komt wel als ik straks aan 't studeren ben. Want de meiden zijn dan ouder en hebben meer ervaring.
Mijn tip, wees niet bang om een blauwtje te lopen en probeer er gewoon iets van te maken. Alleen vrienden met haar worden zou al een hele goeie stap zijn!!
SUCCESS
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 18:31
Marc2895
Marc2895 is offline
Bedankt voor je reactie, heb ik veel aan.

Het voelt erg goed nu ik het eindelijk kwijt kan en een last valt van me af.
Ik probeer nu gewoon, zoals je al zegt, normaal met haar over dingen te praten, en dan ben ik al tevreden genoeg.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 18:59
Omar207
Omar207 is offline
Je woont in Zwolle en gaat naar Groningen?
Mag ik weten welke school je zit? (het is namelijk zo dat ik heeeel toevallig ook in Zwolle woon en ik volgend jaar ook naar Groningen ga
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 20:14
Marc2895
Marc2895 is offline
Ik zit op Thorbecke,
Ja dat is inderdaad toevallig
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 20:18
Omar207
Omar207 is offline
Citaat:
Ik zit op Thorbecke,
Ja dat is inderdaad toevallig
Haha, okee dan! Ik zit op Van der Capellen
Maar ik hoop dat het je lukt man, met dat meisje! ^^
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 21:02
Marc2895
Marc2895 is offline
Haha, thnx
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 12:00
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
Over dat MSN gebeuren, daar kan je gewoon naar vragen hoor via facebook.
Natuurlijk niet openen met, Hoi, wat is je nieuwe msn. Maar gewoon, make it casual.
En naja, ik weet niet. Beter praat je met haar als je nuchter bent dan als je dronken bent.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 15:40
Marc2895
Marc2895 is offline
Haha, inderdaad.

Ik heb al een aantal tips gehad van anderen om me heen en dat slaat wel aardig aan, ik ga er maandag voor
Met citaat reageren
Oud 11-03-2012, 12:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Stotteren is soms heel sexy hoor dus daar zou ik me niet zo druk om maken. Probeer gewoon niet te hard en te veel en wees jezelf
Oud 16-03-2012, 16:23
Marc2895
Marc2895 is offline
Laatst was zij toevallig() online op msn, na 5 minuten te zitten twijfelen toch de moed gekregen om haar aan te spreken.
We hebben even gepraat over simpele dingen, school etc. Het was al laat en al gauw zei ze dat ze slapen ging.
Maar het was een fijn gesprek, ook al was het kort.

Nu weet ik alleen niet hoe ik verder moet, ik heb het idee dat ik opdringerig of zo wordt als ik telkens begin te praten op school of elders, maar dat ligt aan mijn slechte zelfvertrouwen, door vroegere omstandigheden heb ik daar een soort 'achterstand' in dan de meeste andere jongens.
Wellicht zie ik haar vanavond weer, we hebben iets met school, net zoals gisteren(een show avond waar leerlingen acts uitvoeren, zei doet ook mee, en de examenklassen ook), en probeer zal ik weer een poging wagen, zoals ik het gister ook probeerde(Toen kwam ze zelf naar me toe, maar ook dat duurde kort..ze werd geroepen dacht ik.). Maar ook elke keer als ik haar dan lopen zie gaat me hart echt tekeer, dat is fijn en vervelend tegelijk want dan stort ik bijna in..

Maar ik lees op internet inderdaad dat soms stotteren uit nerveusheid inderdaad aantrekkelijk kan zijn dus dat is op zich mooi meegenomen

Marc
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Stotteren is soms heel sexy hoor
Nee, dat zegt men alleen om aardig te zijn.

Als oplossing moet je gewoon niet zo verlegen meer zijn en niet teveel nadenken over wat je doet. Gewoon praten dus, zeker op msn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten