Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2012, 13:59
Henk the Tank
Henk the Tank is offline
hoi iedereen,

ik ben 19 jaar oud en ik vind het vriendinnetje van mijn zusje best leuk, zij flirt ook vrij veel met mij en wil afspreken, haar reputatie gaat haar voorruit dat ze met een paar breezertjes wel met iedereen aan de slag wil, klinkt als een ideaal verhaal. maar er zit een valkuil aan: ze is pas 14 (bijna 15) is dit leeftijdverschil acceptabel?
toen ik nog op het vmbo zat hadden wij hier een uitspraak voor, echter gezien mijn leeftijd heb ik die moeten bijstellen desalniettemin vind ik het leuk deze toch even te plaatsen:
if her age is on the clock, SHES TOO YOUNG FOR DA COCK
los van het bovenstaande is dit een serieuze post, ben geen moraalridder ofzo maar ik wil toch graag ergens een grens trekken.

TL DR; sex met een meisje dat 5 jaar jonger is, acceptabel of een NO GO?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 14:03
Carbi
Carbi is offline
hoeft toch niemand te weten als je het alleen maar voor de sex doet?
je gaat niet dood en je word ook niet ziek van leeftijdsverschil
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 14:03
Em.
Em. is offline
Ik vind het vooral niet kunnen om misbruik te maken van het feit dat zíj zo makkelijk is na een paar breezers. In principe mag je van mij best seks hebben met iemand van 15, als je een liefdevolle en respectvolle relatie hebt waarin je op haar wacht en haar niet opdringt - en dat is dus heeeel iets anders dan wachten tot ze dronken is en iedereen wel wilt hebben. Dat gaat dan ook niet over leuk vinden of verliefd zijn ofzo, dat gaat over makkelijk seks scoren.
Oud 13-03-2012, 14:47
Verwijderd
Op zich, 5 jaar verschil is niet erg. Seks hebben met een meisje van 14 terwijl jij 19 bent is niet toegestaan ( toch ?). Dus, niet doen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 14:54
Carbi
Carbi is offline
volgens mij wel hoor, of is dat dan teveel leeftijdsverschil?
anders was ik dus ook pedo bezig toen mijn vriendin 17 was en ik 18?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 14:58
rallone
rallone is offline
Volgens mij is het als je 5 jaar ouder bent dan de ander en jij bent boven de 18 en de ander niet. Moet je een pedo pas aanvragen en zij die ondertekenen.
Oud 13-03-2012, 15:01
Carbi
Carbi is offline
Dan heeft hij dus nog geluk, aangezien ze bijna 15 is
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 15:06
Axel11
Axel11 is offline
Seks met iemand van 15 jaar of jonger is verboden. Maar bij 19 - 15 zal er geen vervolging plaatsvinden, tenzij er bijv. sprake is van dwang.

Verder vind ik dat je geen misbruik van haar mag maken: ze "wil" blijkbaar alleen iets na drank...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 15:45
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Seks met iemand van 15 jaar of jonger is verboden. Maar bij 19 - 15 zal er geen vervolging plaatsvinden, tenzij er bijv. sprake is van dwang.

Verder vind ik dat je geen misbruik van haar mag maken: ze "wil" blijkbaar alleen iets na drank...
idd, dus of je moet haar gewoon beter leren kennen, en een relatie aangaan. Of je zegt van ik vind je leuk, wil best met je naar bed, maar geen relatie. Wat vind jij ? Dat kan ook. En dan is het aan haar zelf wat ze wil....
Oud 13-03-2012, 16:44
Verwijderd
Citaat:
haar reputatie gaat haar voorruit dat ze met een paar breezertjes wel met iedereen aan de slag wil, klinkt als een ideaal verhaal.
Nou!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 16:54
bassiebe
bassiebe is offline
denk daar niet zo aan... bij iedereen ligt dit verschillend. Ik ken namelijk ook iemand van 23 met een meisje van 16 en hun zijn enorm gelukkig samen. het ligt aan jou wat jullie willen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 17:05
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
denk daar niet zo aan... bij iedereen ligt dit verschillend. Ik ken namelijk ook iemand van 23 met een meisje van 16 en hun zijn enorm gelukkig samen. het ligt aan jou wat jullie willen
Ja maar dat is wel even iets anders dan een 19-jarige gast die een meisje van 14 wil gebruiken voor de seks.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 21:04
katinka1997
katinka1997 is offline
Citaat:
volgens mij wel hoor, of is dat dan teveel leeftijdsverschil?
anders was ik dus ook pedo bezig toen mijn vriendin 17 was en ik 18?
als jij zelf boven de 16 bent en je partner niet ben je strafbaar
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 21:32
Verwijderd
Citaat:
dus ik ga de kerker in omdat ik seks heb met mijn vriendin van 14 terwijl ik 16 ben?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 21:39
Em.
Em. is offline
Citaat:
dus ik ga de kerker in omdat ik seks heb met mijn vriendin van 14 terwijl ik 16 ben?
Volgens de wet zou dat wel kunnen, maar in praktijk zul je er niet voor veroordeeld worden als je gewoon haar vriendje bent en alles.
Oud 14-03-2012, 11:08
bambambam
bambambam is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 11:25
Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
haha ts is een loser die vrouwen misbruikt
Oud 14-03-2012, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Jij bent niet goed, als je meerderjarig bent (18+) dan is het pas strafbaar met minderjarigen seks te hebben (18-) Get your facts straight.

Daarnaast is het een optie om te overwegen, maar denk er wel bij na dat je een meisje in princiepe misbruikt / gebruikt voor de seks alleen maar omdat jij geen meid van je leeftijd kan krijgen En je zult haar nog vaker tegenkomen aangezien het een vriendin van je zusje is, wat een feest!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 15:10
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Jij bent niet goed, als je meerderjarig bent (18+) dan is het pas strafbaar met minderjarigen seks te hebben (18-) Get your facts straight.
Seks met een ander is in dit land echt legaal als beiden 16 jaar of ouder zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 15:32
Em.
Em. is offline
Citaat:
Iemand anders beschuldigen van z'n feiten niet kennen terwijl jij verkeerd zit, is wel een beetje stom. Een citaatje voor je:

Citaat:
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Een bron.

Je mag dus officieel geen seks hebben met mensen onder de 16 (óók niet als je zelf nog geen 16 bent). De enige uitzonder is geloof ik als één van beide (in praktijk zal dat de oudsten zijn) een machtspositie heeft, dan is het volgens mij wel 18.

Maar goed, in praktijk zul je niet veroordeeld worden als het met instemming van alle twee gebeurd en als het leeftijdsverschil niet heel erg groot is.
Oud 16-03-2012, 13:09
Verwijderd
Citaat:
haha ts is een loser die vrouwen misbruikt
Waar maak je dat nu uit op.

Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 17:32
Verwijderd
Ik vind het wel kunnen hoor, dit doen de meeste meisjes vaak.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 18:15
jongeboy16
jongeboy16 is offline
even voor de duidelijkheid:

als jij 18+ bent en zij is 15 en wil zelf sex met je hebben ben je niet strafbaar.
ben je 18+ en dwing of overleg je niet met iemand van 15 of die het wil ben je wel strafbaar.

voor de zekerheid kan je altijd een toestemming contract opstellen XD
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 20:11
Verwijderd
Citaat:
even voor de duidelijkheid:

als jij 18+ bent en zij is 15 en wil zelf sex met je hebben ben je niet strafbaar.
ben je 18+ en dwing of overleg je niet met iemand van 15 of die het wil ben je wel strafbaar.

voor de zekerheid kan je altijd een toestemming contract opstellen XD
Jawel, als je 18+ bent en zij is 15, ben je strafbaar ook als zij seks wil.
Of justitie je daarvoor zal straffen, is een tweede ding.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 06:56
hookee
hookee is offline
Citaat:
if her age is on the clock, SHES TOO YOUNG FOR DA COCK
Mijn klok gaat maar tot de 12, maar er bestaan ook 24-uurs klokken..
Ik zeg verder; leeftijd niet een erg groot bezwaar (de legaliteit niet in acht nemende) maar de toevoeging "breezer" maakt het voor mij een NO-GO, en helemaal in combinatie met het feit dat het om een vriendin van je zus gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Mijn klok gaat maar tot de 12, maar er bestaan ook 24-uurs klokken..
Ik zeg verder; leeftijd niet een erg groot bezwaar (de legaliteit niet in acht nemende) maar de toevoeging "breezer" maakt het voor mij een NO-GO, en helemaal in combinatie met het feit dat het om een vriendin van je zus gaat.
Een random ander 14-jarig meisje kon wel?

Het is een no-go. Een don't. Een nu-uh. Een alsjevandrhoudtkunjeprimawachten. En daar komt het dus nevernooit in de buurt dus nee, gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 12:36
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Een random ander 14-jarig meisje kon wel?

Het is een no-go. Een don't. Een nu-uh. Een alsjevandrhoudtkunjeprimawachten. En daar komt het dus nevernooit in de buurt dus nee, gewoon niet.
Lusi hij benadrukt het feit dat het een vriendin van het zusje is. Maar dat is een versterking geen: "als/indien"
Oud 23-04-2012, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Lusi hij benadrukt het feit dat het een vriendin van het zusje is. Maar dat is een versterking geen: "als/indien"
Katertje dat weet ik maar dat hij het uberhaupt noemt zegt genoeg over hoe bespreekbaar hij het nog vindt. Goede up hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 19:00
arPos
arPos is offline
je zusje gaat je haten.

Regels voor berichten