Advertentie | |
|
![]() |
|
@nightrise: voor geneeskunde heb je ook natuurkunde nodig, en vaak verplicht een school om er dan ook wiskunde b bij te nemen (hoewel het in principe ook met wiskunde a kan).
Maar je zou het kunnen proberen. Als het niet lukt, kun je waarschijnlijk nog overstappen - in mijn klas is destijds ook een meisje overgestapt omdat een NT/NG-profiel toch te zwaar was. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je er nu niet keihard voor werkt, en bereid bent om wel wat harder je best te doen, dan moet je het gewoon proberen. Ik blijf erbij dat ik een 7 helemaal niet zo slecht vind om te hebben. |
![]() |
|
Als je hard werkt is vrijwel alles nodig. Je moet gewoon de juiste dosis discipline en doorzettingsvermogen hebben.
Voor geneeskunde is dus inderdaad natuurkunde nodig, en dat lukt wat makkelijker wanneer je ook wiskunde B hebt. Dan snap je het allemaal wat sneller, maar zonder lukt het ook prima. Ik zou gewoon voor NG/NT gaan, gaat je wel lukken, denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik denk eerlijk gezegd dat je met veel discipline (=je huiswerk bijhouden) ver komt. Geen betere manier dan oefenen om erachter te komen of je het ook echt door hebt. Het is meer dat je voor de moeilijkere vakken gewoon wat moet doen dan dat het echt waanzinnig ingewikkeld is, al is het nog steeds niet te vergelijken met hoe je het tot de derde klas gehad hebt. Maar daarom lijkt mij gewoon NG/NT proberen ook de beste oplossing, en trouwens, als je bezig bent met iets wat echt je interesse heeft, is het bijna geen werken meer en gaat het zo veel makkelijker. Veel succes anyway! ![]() |
![]() |
|
Is het zo dat je NG/NT gaat doen, een gemengd profiel? Dan kun je zeker in de 4e klas nog gerichter gaan kiezen welke kant je op gaat? Als ik jou was zou ik gewoon proberen wat je wilt, als je het zelf ziet zitten, en alles goed bijhouden. De vierde klas is een hele overstap, dat heb ik zelf ervaren. Misschien kun je als keuzevak nog economie kiezen, dan houd je veel meer mogelijkheden over als het toch niet blijkt te lukken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Profielkeuze AafkeB | 8 | 17-06-2013 12:39 | |
Studeren |
Profielkeuze HAVO 4 CM/EM of NG flashingst | 2 | 14-06-2012 19:11 | |
Algemene schoolzaken |
profielkeuze Rose 3 | 12 | 15-02-2012 06:28 | |
Studeren |
Pff profielkeuze !!! xschatje16 | 13 | 12-03-2010 07:28 | |
Studeren |
Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken? iThink | 12 | 21-05-2006 13:54 | |
Studeren |
Profielkeuze probleem dark*dizzie* | 16 | 21-05-2005 11:43 |