Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2012, 19:01
twvip1
twvip1 is offline
Hallo iedereen

Het is natuurlijk niet meer gebruikelijk om tegenwoordig geen twitter, hyves of facebook te hebben. Ik vind hyves persoonlijk geen succes, daarom ben ik er mee gestopt. Nu vind ik persoonlijk dat ik twitter of facebook moet hebben, maar ik wil ze niet alletwee. Ik wil graag jullie mening over beide social media en waarom ik twitter of facebook zou moeten kiezen. Waar kun je zo makkelijk mogelijk veel vrienden maken, maak je makkelijk contact met elkaar, behoudt je privacy en is niet te veel werk om bij te houden?
Geef je mening hierover.

twvip1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2012, 19:11
Martiño
Martiño is offline
Twitter en facebook zijn in essentie verschillend van elkaar. Twitter is een microblogsite, Facebook is een profielensite. Het een is niet voor het ander inwisselbaar.
Oud 28-03-2012, 19:16
twvip1
twvip1 is offline
Citaat:
Twitter en facebook zijn in essentie verschillend van elkaar. Twitter is een microblogsite, Facebook is een profielensite. Het een is niet voor het ander inwisselbaar.
Ik snap wat je bedoelt, maar dat is juist het probleem. Ik wil twitter of facebook gebruiken maar omdat ze verschillend zijn wil ik de voorkeuren van jullie weten. Ook heb ik er niet zoveel verstand van en daarom wil ik de nadelen van een microblogsite en een profielensite graag horen van jullie.

twvip1
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 19:26
Em.
Em. is offline
Kun je het niet gewoon alle twee uittesten en dan blijven bij wat je het beste bevalt? En waarom wil je per se maar één en niet allebei?
Oud 28-03-2012, 19:33
twvip1
twvip1 is offline
Citaat:
Kun je het niet gewoon alle twee uittesten en dan blijven bij wat je het beste bevalt? En waarom wil je per se maar één en niet allebei?
Uittesten wil ik niet. Je moet daarvoor allemaal vrienden maken, veel werk met ontdekken en vervolgens account verwijderen. De reden dat ik een van de twee wil kiezen is omdat je met twee elke dag lang bezig bent om het bij te houden.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 19:35
Verwijderd
Nee hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Hallo iedereen

Het is natuurlijk niet meer gebruikelijk om tegenwoordig geen twitter, hyves of facebook te hebben. Ik vind hyves persoonlijk geen succes, daarom ben ik er mee gestopt. Nu vind ik persoonlijk dat ik twitter of facebook moet hebben, maar ik wil ze niet alletwee. Ik wil graag jullie mening over beide social media en waarom ik twitter of facebook zou moeten kiezen. Waar kun je zo makkelijk mogelijk veel vrienden maken, maak je makkelijk contact met elkaar, behoudt je privacy en is niet te veel werk om bij te houden?
Geef je mening hierover.

twvip1
twitter!!! heb zelf twitter is veel leuker dan facebook
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Hallo iedereen

Het is natuurlijk niet meer gebruikelijk om tegenwoordig geen twitter, hyves of facebook te hebben.
Oh?

Citaat:
Nu vind ik persoonlijk dat ik twitter of facebook moet hebben
Waarom MOET je dat hebben?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 00:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het is natuurlijk niet meer gebruikelijk om tegenwoordig geen twitter, hyves of facebook te hebben.
Overstatement van de eeuw

Als je zonodig online vriendjes en contacten wil bijhouden, dan maar Facebook. Al schijnt je privacy niet zo gewaarborgd te zijn.

En het is maar net hoeveel werk je steekt in het 'bijhouden'. Zelf heb ik wel een Facebookaccount, maar is 99% van mijn wall oninteressant geleuter waardoor ik niet eens meer de moeite neem om in te loggen.
Oud 29-03-2012, 01:49
Verwijderd
Digitale privacy is trouwens per definitie een illusie. Althans; wanneer je 't over social media hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 12:00
Verwijderd
Wat doe je nou moeilijk om niets dan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 12:51
Vowel
Vowel is offline
Ik raad je aan om ontzettend afstand te houden van al die onzin. Werkt al jaren voor mij. Lekker rustig.

Verder snap ik ook niet waarom je denkt dat het moet. Je moet niets. Dus als je er geen zin in hebt moet je het lekker niet doen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 15:47
Verwijderd
Twitter als je veel gedachtes hebt waarvan je denkt dat anderen die boeiend vinden of als je wil weten waar beroemdheden en politici zich mee bezig houden.
Facebook als je graag wil dat mensen die je van vroeger kennen jou terug kunnen vinden of als je wil weten waar mensen die je persoonlijk kent zich mee bezig houden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 15:48
Verwijderd
Als je vindt dat het 'moet' omdat je denkt dat je dan beter kan netwerken voor je carrière, dan geen van beide maar LinkedIn.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 15:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
Als je vindt dat het 'moet' omdat je denkt dat je dan beter kan netwerken voor je carrière, dan geen van beide maar LinkedIn.
Want?
Oud 29-03-2012, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Want?
Dus?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 16:19
Carn
Carn is offline
Wantwantwant!

Maar goed, het is dus erg persoonlijk; ik ken praktisch niemand die voor zijn werk (of werkzoekende) echt iets aan LinkedIn heeft gehad; het is dus net een beetje in welke branche je zit en waar de mensen zitten die je zoekt.
Oud 29-03-2012, 16:34
Verwijderd
Nee ik ook niet. Wel mensen die erdoor op ideeën zijn gebracht voor sollicitaties. Maar ik ken al helemaal niemand die voor zijn werk ook maar in de verste verte iets aan Facebook of Twitter heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 16:51
Omar207
Omar207 is offline
Sws facebook.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 17:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee ik ook niet. Wel mensen die erdoor op ideeën zijn gebracht voor sollicitaties. Maar ik ken al helemaal niemand die voor zijn werk ook maar in de verste verte iets aan Facebook of Twitter heeft gehad.
Het komt zelfs vaak genoeg voor dat Facebook juist een averechts effect heeft.
Oud 29-03-2012, 17:50
Verwijderd
Facebook heb je als je vrienden hebt, twitter als je jezelf heel grappig vindt. Ik heb beide dus.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 17:57
Verwijderd
Citaat:
nou in mijn sector wel eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 18:13
Verwijderd
facebook, je kaqn er meer mee, en het is een dikke
en twitter is meer een zelfgesprek.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 18:22
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Facebook heb je als je vrienden hebt, twitter als je jezelf heel grappig vindt. Ik heb beide dus.
Facebook heb je als je ONLINE "vrienden" hebt. Twitter als je geen leven hebt en wil doen alsof.
Oud 29-03-2012, 18:25
Verwijderd
Nou iedereen van je vrienden heeft toch facebook, lijkt mij. Ik vind twitter wel leuk, beetje partypics/restauranttips van vrienden en bekenden. Mensen die om het kwartier vertellen wat ze op dat moment denken hoeft van mij ook niet, unfollow ik meteen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2012, 18:25
Verwijderd
Of van die mensen die elke dag vermelden dat ze naar werk en college gaan :')
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 19:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Of van die mensen die elke dag vermelden dat ze naar werk en college gaan :')
Dat, en nog erger, daar nog over vertellen Wie interesseert dat nou, op zn hoogst je moedertje.
Oud 29-03-2012, 19:14
xfollowme
xfollowme is offline
Facebook lijkt het meest op "hyves"
Twitter is wel steeds (naja "steeds" niet maar oke) even wat tweeten.
en Facebook is meer algemene berichtjes plaatsen.
btw. dit zijn mijn meningen.
Zelf heb ik mijn voorkeur naar Twitter.
It's up to you.
Oud 29-03-2012, 19:46
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Citaat:
twitter!!! heb zelf twitter is veel leuker dan facebook
Laat me raden: ''OMG! JB is SOOOO hunk!''
Oud 29-03-2012, 19:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Facebook lijkt het meest op "hyves"
Twitter is wel steeds (naja "steeds" niet maar oke) even wat tweeten.
en Facebook is meer algemene berichtjes plaatsen.
btw. dit zijn mijn meningen.
Zelf heb ik mijn voorkeur naar Twitter.
It's up to you.
Ik heb facebook en twitter, maar ben gestopt met twitteren.
Facebook heb ik vooral om op de hoogte te blijven van wat mijn vrienden zoal aan het doen zijn en om zelf af en toe mijn frustraties te uiten.
Twitteren deed ik een tijdje om bekende mensen te volgen en om live te tweeten tijdens een programma met een klein groepje andere fans. Dat was wel leuk en daar heb ik ook wat toffe mensen door ontmoet, maar nu dat programma is afgelopen boeit het me niet zoveel meer.
De celebrities die ik volg tweeten vooral om reclame te maken voor hun nieuwste projecten en de 'relevante' tweets zie ik toch wel langs komen op andere plekken.
Tumblr bijvoorbeeld. Dat vind ik wel heel vet. Dat gaat niet om het gezever van mensen (al zit dat er soms wel tussen), maar om het posten van plaatjes, teksten en muziekjes die je mooi/leuk vind.
Oud 29-03-2012, 19:58
Missy
Missy is offline
Facebook heeft ook mijn voorkeur. Voornamelijk om te zien wat mijn vrienden doen/bezig houdt.
Oud 29-03-2012, 20:00
xfollowme
xfollowme is offline
Citaat:
Ik heb facebook en twitter, maar ben gestopt met twitteren.
Facebook heb ik vooral om op de hoogte te blijven van wat mijn vrienden zoal aan het doen zijn en om zelf af en toe mijn frustraties te uiten.
Twitteren deed ik een tijdje om bekende mensen te volgen en om live te tweeten tijdens een programma met een klein groepje andere fans. Dat was wel leuk en daar heb ik ook wat toffe mensen door ontmoet, maar nu dat programma is afgelopen boeit het me niet zoveel meer.
De celebrities die ik volg tweeten vooral om reclame te maken voor hun nieuwste projecten en de 'relevante' tweets zie ik toch wel langs komen op andere plekken.
Tumblr bijvoorbeeld. Dat vind ik wel heel vet. Dat gaat niet om het gezever van mensen (al zit dat er soms wel tussen), maar om het posten van plaatjes, teksten en muziekjes die je mooi/leuk vind.
Ligt er ook wel aan of je veel mensen die je kent volgt ( en die jou terug volgen) of dat je alleen maar celebrities volgt of amuserende dingen (swag dingen, wat een meisje wil, perfecte jongen, perfecte meisje blablabla) volgt.
Tumblr heb ik zelf ook, dat is idd ook erg leuk maar lijkt wel veel op twitter vind ik.
Oud 29-03-2012, 22:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ligt er ook wel aan of je veel mensen die je kent volgt ( en die jou terug volgen) of dat je alleen maar celebrities volgt of amuserende dingen (swag dingen, wat een meisje wil, perfecte jongen, perfecte meisje blablabla) volgt.
Tumblr heb ik zelf ook, dat is idd ook erg leuk maar lijkt wel veel op twitter vind ik.
Als ik wil horen wat de mensen die ik ken te zeggen hebben, kijk ik wel op facebook. Ik wil 1 grote update, niet duizent kleintjes die me geen fuck boeien.

Overigens lijkt tumblr helemaal niet op twitter, want 1) op twitter wordt er alleen tekst gepost en soms een linkje en 2) twitter heeft een limiet van 140 karakters.
Je ziet/hoort er geen foto's, gifjes, kunstwerken, stripjes, gedichten, filmpjes, radioprogramma's of muziek. Door op tags te zoeken volg je mensen met dezelfde interesses, waardoor je dingen leert kennen die ook binnen jouw interesses vallen. Dat vind ik er leuk aan. Twitter is saai, want, nogmaals, de statusupdates van wat mensen doen boeit me geen hol.
Oud 29-03-2012, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 23:53
Uice
Uice is offline
Ik gebruik Facebook zelden, eigenlijk alleen voor als een van mijn bekenden zo mal is om enkel via Facebook een uitnodiging voor een feestje te versturen.
Oud 30-03-2012, 01:05
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik heb op beide sites een account maar dat alleen omdat ik dan beter mensen kan stalken. Ik zie er zelf niet zo het nut van in om dagelijks te melden wat ik allemaal uitvoer.
Oud 30-03-2012, 11:13
Verwijderd
Altijd aandoenlijk als mensen gaan vermelden hoe -weinig- ze facebook etc. ze eigenlijk gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 12:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb het idee dat twitter vooral door de generatie van onze ouders gebruikt wordt en facebook meer voor onze generatie is.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Altijd aandoenlijk als mensen gaan vermelden hoe -weinig- ze facebook etc. ze eigenlijk gebruiken.
Net als met tv kijken, moet ook altijd even vermeld worden.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 14:45
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
ik gebruik het forum
Oud 30-03-2012, 14:50
meidmeid
meidmeid is offline
*O ik vindt dit heel erg leuk en prachtig hoor mijn naam is safiya en ik ben 13 leuk om je te horen meid.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 18:02
Elmp
Elmp is offline
Ik heb alleen vrienden in mijn Facebook waar ik iets aan heb. Heb er dan ook maar 40 ofzo.
Oud 31-03-2012, 07:37
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Het enige vervelende aan twitter, is dat er om de zoveel tijd weer eens een oorlog uitbreekt tussen ''directioners'' en ''beliebers''... Behalve dat zijn er verder ook nog genoeg andere idiote trends.
Oud 31-03-2012, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Het enige vervelende aan twitter, is dat er om de zoveel tijd weer eens een oorlog uitbreekt tussen ''directioners'' en ''beliebers''... Behalve dat zijn er verder ook nog genoeg andere idiote trends.
daar kun je Twitter niet de schuld van geven, dat ligt eraan wie je volgt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 09:33
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Citaat:
daar kun je Twitter niet de schuld van geven, dat ligt eraan wie je volgt.
Ik heb twitter niet de schuld gegeven, en ik volg die mensen ook niet. Maar af en toe kijk ik eens naar de trends en dan schaam ik me voor het merendeel van de twitter-populatie.

Ik bedoel, het is leuk voor je dat je van je idool 'houdt'. Maar val mij of andere mensen daar niet mee lastig.
Oud 31-03-2012, 10:11
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Dit is wat ik bedoel:
Oud 31-03-2012, 10:22
Verwijderd
Maar hoe is dat vervelend of lastig? Je kunt daar gewoon niet op klikken
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 10:23
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Citaat:
Maar hoe is dat vervelend of lastig? Je kunt daar gewoon niet op klikken
Ik geef het op, jou overtuigen is lastig...
Oud 31-03-2012, 10:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik weet wat je bedoelt het is gewoon tergend.
Oud 31-03-2012, 14:17
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Citaat:
Ik weet wat je bedoelt het is gewoon tergend.
Eindelijk iemand die me begrijpt!
Reageren

Regels voor berichten