Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat herken ik wel. Hier op het forum zijn er wel mensen die ik met dingen over schrijven lastig kan vallen, maar bijvoorbeeld op school of zo kan ik dat men niemand. En dat vind ik wel jammer.
Maar ja, ik schrijf dan ook niet zo veel. Ik houd er wel van maar ik heb ten eerste nooit genoeg motivatie om een lang verhaal af te maken. Daarnaast heb ik ook steeds het gevoel dat er allerlei schrijftechnieken zijn waar ik niets van af weet. Dus dat werkt ook demotiverend.
|
Oh zo! Nou, ik heb vaak zat (nu) een writersblock, dus hulp kan ik altijd gebruiken. Ik vind het altijd makkelijk om te beginnen en weet vrijwel altijd hoe het gaat eindigen, maar dat hele stuk in het midden is moeilijk, want hoe hou je het spannend/interessant?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ja ik heb vaak een idee hoe het eindigt, dit keer is het einde zelfs al voor een deel geschreven. En dat vind ik ook niet moeilijk, want ik heb dit idee al jaren, daarom was het makkelijk om het plot te verzinnen. Het is alleen heel moeilijk om het tussendoor spannend te houden zonder dat het een gekkenhuis aan achtervolgingen en drama's wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb er zelf weinig tot nooit last van gehad dat ik mijn verhalen niet goed op kan bouwen. Wél breng ik mijzelf meer dan eens in de problemen met plottwists die ik helemaal niet wil hebben, maar ik schrijf vrijwel altijd uit de losse pols want plannen zijn killing. Soms helpt het dan om gewoon een hele tekst weg te gooien en opnieuw te beginnen. Dat geldt voor mij overigens niet alleen voor fictie, ik heb laatst, jawel, mijn hele tekst van mijn masterscriptie de prullenbak ingeflikkerd omdat het niet ging zoals ik wilde. Nu schrijf ik daar weer keurig minstens 1000 woorden per dag voor, dus het is niet eens een slechte greep geweest tot nu toe. Echter, meedenken en meediscussiëren doe ik wél graag. Letteren is de voornaamste reden dat ik weer op scholieren.com zit, immers. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|