Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2012, 13:30
angel1995
angel1995 is offline
Hallo

Ik weet wat ik later wil doen, maar niet wat ik er voor moet studeren Ik wil namelijk onderzoek doen naar ziektes/aadoeningen en aan de hand van dit onderzoek op zoek gaan naar een medicijn of een bestaand medicijn optimaliseren.

Is biomedische wetenschappen hiervoor een goeie studiekeuze?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 18-04-2012 om 13:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2012, 13:49
Croque
Croque is offline
Geneeskunde (zo heet dat in Belgie). Het zijn dezelfde studies als dokters.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 14:08
angel1995
angel1995 is offline
biomedische wetenschappen behoort ook tot de faculteit geneeskunde en ik zou graag die studie doen omdat ik denk dat geneeskunde te hoog gegrepen is voor mij
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 14:24
Epicurus
Epicurus is offline
Ligt aan je niveau, ik heb zelf één jaar HBO biologie en medisch gestudeerd, dit was wel redelijk ziekte --> medicijn gericht. Ik ga ervan uit dat je zo'n soort studie ook op WO-niveau hebt. Wat dacht je van farmacie?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 15:09
angel1995
angel1995 is offline
Ik studeer in België, dus ik begrijp niets van HBO of WO . Ik zit nu in het 5de jaar secundair onderwijs en volg ASO: wiskunde-wetenschappen. Bij ons is ASO het hoogste niveau in het secundair. Farmacie intereseert mij ook wel, maar ik denk dat dit meer medicijn gericht is en minder ziekte
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 09:16
Violina
Violina is offline
Dat laatste valt wel mee. Ik studeer farmacie in Nederland. Kijk bijvoorbeeld hier even naar de vakken: daar zitten nog best wat 'ziektevakken' tussen hoewel elk vak gericht is op de toepassing: het geneesmiddel. Je krijgt dan scheikundige vakken (waar kan een molecuul een binding aangaan) maar ook biologische/medische vakken (hoe ziet een celmembraan eruit, wat heb ik eraan om dat te weten om een geneesmiddel te ontwikkelen).
http://www.uu.nl/faculty/science/NL/...012_120301.pdf

In Belgie begin je met nog meer 'basis'. Voor zover ik weet: Biologie, Plantenkunde, Scheikunde e.d.
Maar je kunt het natuurlijk ook gewoon in Nederland studeren, de studie duurt hier alleen wel langer.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 09:31
JosC
JosC is offline
Hoi Angel1995,

Ben je inmiddels al wat verder in je studiekeuze? Een opleiding die goed aansluit bij jouw wens om later onderzoek te doen naar ziektes en hiervoor een medicijn te ontwikkelen is Farmaceutische wetenschappen. Met deze studie leer je geneesmiddelen ontdekken en ontwikkelen en bestaande medicijnen te verbeteren. Farmaceutische wetenschappen bevat veel scheikunde, en ook biologie, medische vakken en wiskunde. Het verschil met Farmacie is dat je bij Farmaceutische wetenschappen echt onderzoek gaat doen naar hoe een ziekte ontstaat en hoe je daar met een medicijnmolecuul op kunt ingrijpen. Bij Farmacie word je opgeleid tot apotheker en houdt je je dus bezig met de voorlichting en uitgifte van medicijnen die al op de markt zijn aan patiënten.

Je kunt Farmaceutische wetenschappen studeren aan de Vrije Universiteit Amsterdam (vu.nl/far) en Bio-Farmaceutische wetenschappen in Leiden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 10:10
Saartje1991
Saartje1991 is offline
Kijk eens bij de tu delft. Een vriend van mij studeert daar biochemical engineer en die doet volgens mij ongeveer wat jij beschrijft.

http://home.tudelft.nl/en/study/mast...l-engineering/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten