Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2012, 18:07
xVeerle
xVeerle is offline
Vinden jullie dat een jongen het initiatief moet nemen wanneer je seks hebt?
Of vind je dat het de rol van een meisje is om de jongen "te verleiden"?

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.

Ikzelf vind dat het een beetje moet variëren, maar bijvoorbeeld mijn vriend verwacht dat ik iedere keer het intiatief neem, omdat ik 'het meisje' ben. Heb hier verder absoluut geen problemen mee, maar ik vroeg me af wat andere mensen hiervan vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 18:14
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Veel meisjes vinden vaak dat de jongen het initiatief moet nemen, maar dat is dan puur omdat ze dat zelf eng vinden. Waarschijnlijk vindt jouw vriend het wel gemakkelijk als het niet van zijn kant hoeft te komen. Ik vind dat niets hoort, maar ik vind het wel fijn als het een beetje van beide kanten komt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 18:16
xVeerle
xVeerle is offline
Hm, ja volgens mij vindt hij het vooral opwindend, als het van mijn kant komt. Hij doet wel moeite voor me, zegmaar
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 18:26
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Ik zou het zelf niet echt tof vinden als het altijd van mijn kant moet komen, maar als het voor allebei geen probleem is is het geen probleem!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 20:12
Paula v
Paula v is offline
Het moet gewoon van beide kanten komen, als je samen seks zou willen, dan samen tot actie overgaan. want als je op elkaar gaat wachten, dan gebeurt er nooit iets.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 00:01
FrankB93
FrankB93 is offline
Nou de ene keer bespring ik haar en de andere keer bespringt zij mij.
Maar dat is ook al logisch als je al vaker seks hebt gehad met elkaar.
De eerste keer dat we het deden moest ik wel een beetje iniatief tonen.
Maar ze begreep me verleiding heel goed
Oud 18-05-2012, 07:20
En.Jay
En.Jay is offline
Ik vind niet dat het op een bepaalde manier 'hoort' te zijn.

In veel relaties zal het gewoon van beide kanten komen, maar dat is toch geen regel lijkt me. Sommige partners zullen gewoon een minder initiaitiefvolle persoonlijkheid hebben en anderen zullen juist gewoon graag wat dominanter zijn, en dat kan prima werken volgens mij.

En ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen minder behoefte hebben aan seks, dus ook minder vaak het initiatief zullen nemen.

Maar als we het gaan hebben over de 'rol' van de jongen en het meisje denk ik dat we echt een paar decennia terug in de tijd zijn waar de rol van de man was om brood op de plank te brengen en van de vrouw het huishouden te doen. En dat is gewoon onzin toch? ;-)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 14:47
Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ik vind niet dat het op een bepaalde manier 'hoort' te zijn.

In veel relaties zal het gewoon van beide kanten komen, maar dat is toch geen regel lijkt me. Sommige partners zullen gewoon een minder initiaitiefvolle persoonlijkheid hebben en anderen zullen juist gewoon graag wat dominanter zijn, en dat kan prima werken volgens mij.

En ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen minder behoefte hebben aan seks, dus ook minder vaak het initiatief zullen nemen.

Maar als we het gaan hebben over de 'rol' van de jongen en het meisje denk ik dat we echt een paar decennia terug in de tijd zijn waar de rol van de man was om brood op de plank te brengen en van de vrouw het huishouden te doen. En dat is gewoon onzin toch? ;-)
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Niks 'hoort' eigenlijk; zolang jij en je vriend/vriendin jullie je er allebei gelukkig bij voelen zoals het nu gaat, is 't toch goed?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 18:48
xVeerle
xVeerle is offline
Citaat:

Hm, ja dit vind ik ook wel!
Maar mijn vriend zit volgens mij nog steeds een beetje daar in
Maar ach, ik vind het fijn zoals het nu gaat en nu kom ik ook wat andere meningen tegen(A)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten