Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2012, 18:43
Biomedisch124
Biomedisch124 is offline
Hallo allemaal!

Over een dikke maand is het zover en start ik met de opleiding BML (biologie en medisch laboratoriumonderzoek te deventer). Ik heb getwijfeld tussen de lerarenopleiding Biologie en deze opleiding. Nou is mijn oog gevallen op een Master opleiding op Universiteit Twente. Wat ik ervan begreep is dat Saxion erg nauw samenwerkt met de UT, waardoor je in je minor een zogenaamde 'pre' master kan doen. De master Educational Science and Technology lijkt mij een hele goede master.

Ik vroeg me af of je bevoegd bent tot het lesgeven als je deze master hebt gedaan. Op internet staat dat wel genoemd alleen vraag ik me af of je met een master van 2 jaar echt les kan gaan geven..Weet iemand hier meer van af? En heeft iemand ervaring met een 'pre' master? En wat houd dit eigenlijk in?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2012, 21:12
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Een vriendin van mij heeft net het eerste jaar van BML gehaald in Enschede. Zij vind het een hele toffe studie, maar de uitval is wel heel groot. Meer dan de helft van haar klas is er mee gestopt. De pre-master bereid je voor op de master. Vaak om bepaalde dingen zoals wiskunde even op een wat hoger niveau te brengen. De pre-master als minor doen is heel slim, want dat scheelt je een heleboel tijd en geld. Verder weet ik er niet zoveel van af, daarvoor zou je naar een open dag moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 10:07
Verwijderd
Wat speelgoedgitaar zegt klopt. Ik was naar een open dag gegaan in Rotterdam en daar zeiden ze ook dat de helft uitvalt. Komt door de hoeveelheid stof I think.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 10:20
Axel11
Axel11 is offline
Aan wat speelgoedgitaar zegt over de pre-master kan ik weinig toevoegen. De wiskunde die je krijgt in de pre-master is vooral statistiek.

Educational Science and Technology is een 1-jarige master. Hiermee krijg je geen lesbevoegdheid. Je leert hoe je educatie/onderwijs/trainingen systematisch kunt analyseren en verbeteren. Niet hoe je zelf voor de klas moet staan. Veel meer dan in de lerarenopleiding (die heet overigens Science Education and Communication!) doe je kwalitatief en kwantitatief onderzoek en schrijf je wetenschappelijke artikelen.

College/les gaan geven op een universiteit of hogeschool kan natuurlijk wel: daarvoor heb je geen lesbevoegdheid nodig.

Ook kun je na de master Educational Science and Technology nog een 1-jarige master volgen waarin je wel een lesbevoegdheid behaalt, maar dat kan uitsluitend in het vak Maatschappijleer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten