Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2012, 17:18
allworthwhile
allworthwhile is offline
Hallo allemaal,
ik heb net mijn laatste jaar in het secundair gedaan,
en ben afgestudeerd in economie-moderne talen.
daar had ik 3 uur wiskunde en 4 uur economie, maar de nadruk lag vooral op de talen en de economie dus (zoals jullie wss wel weten).
nu twijfel ik wat ik volgend jaar zou studeren, maar ik moet dringend een beslissing nemen..

Ik zou graag Human Resources doen,
omdat je daar talen en menselijk/sociaal contact wat gemengd krijgt,
maar blijkbaar moet je daarvoor eerst handelswetenschappen studeren.

Het nadeel, en dus mijn twijfel, is dat de nadruk daar vooral op de economie en de wiskunde ligt! Het zijn twee vakken die ik niet zo graag deed in het secundair, en waar ik ook niet zo heel sterk in was.. Ik ben altijd heel sterk geweest in mijn talen, en doe dat ook graag, maar ik wil mij niet enkel en alleen op de talen toespitsen, zoals toegepaste taalkunde of taal en letterkunde ofzo...
Dus nu twijfel ik echt of het aan te raden is dat ik handelswetenschappen zou volgen?
Het zou dan 3 jaar mss nog 'tegen mijn zin' naar school gaan zijn, en hopen dat ik erdoor geraak, maar dan later wel een job vinden die ik graag doe..

Help mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2012, 23:01
Verwijderd
Vanwege je taalgebruik en je verwijzing naar het onderwijs ga ik er van uit dat je uit Vlaanderen komt. Misschien is het slim om toe te lichten waar je deze opleiding wil volgen, dit kan namelijk behoorlijk wat uitmaken. Als dit in Vlaanderen is, is dit denk ik niet echt een handige plek om naar je informatie te vragen, maar juist op een forum/subforum waar er meer ervaring is met het Vlaamse onderwijssysteem. Wat je in ieder geval kan doen is navragen naar het rooster/planner van de opleiding hierin hoort vermeld te staan wat het vak exact inhoud qua vakken en hoeveel uur hiervoor geplant staat.

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 12:24
allworthwhile
allworthwhile is offline
Ja, ik kom inderdaad uit Vlaanderen, en ik zou de opleiding volgen aan de hogeschool van Gent. Ik heb al brochures en informatie opgestuurd, maar daar krijg je niet de volledige uitleg van wat het inhoud, en zij kunnen/geven ook geen antwoord op de vraag of het aan te raden is of niet hé.. Zij willen hun leerlingen inschrijven gewoon.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik kom inderdaad uit Vlaanderen, en ik zou de opleiding volgen aan de hogeschool van Gent. Ik heb al brochures en informatie opgestuurd, maar daar krijg je niet de volledige uitleg van wat het inhoud, en zij kunnen/geven ook geen antwoord op de vraag of het aan te raden is of niet hé.. Zij willen hun leerlingen inschrijven gewoon.
Tja scholen blijven altijd enigszins commerciële trekjes vertonen. Het enige wat ik kan bedenken is om naar wat informatie te vragen die niet in de algemene foldertjes zit. Deze informatie is in ieder geval objectief. Ook gewoon vragen naar roosters wil nog wel eens helpen. Enige ervaring daarmee is de middelbare school dus niet 100% toepasbaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten