Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2012, 21:37
justmexi
justmexi is offline
Hallo

sinds een jaar of 2 heb ik erg veel pijn aan mijn bindweefsel(?)
als ik me krab, of ergens licht aan stoot of ook maar op mijn armen en bovenbenen druk heb ik een helse pijn die zeker 3 minuten tot 5 minuten aanhoud. het zelfde gevoel als wanneer je hard op een blauwe plek drukt.
ook heb ik snel een spier verrekt of pijn in mijn gewrichten.

Mam zegt dat het komt omdat ik de af gelopen 3 jaar 10 kilo ben aangekomen (lengte: 1,76 gewicht: 81,3 kg.) en dat ik moet afvallen dat dan de pijn weg gaat. Maar hier ben ik het niet helemaal mee eens.. ze vind het onzin om er mee naar de dokter te gaan omdat ik gewoon moet afvallen..

is er iemand met ervaring hiermee en kan die gene mij helpen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 21:41
Em.
Em. is offline
Ik herken het niet, maar naar de dokter gaan is wel het beste idee. Je moeder is immers geen huisarts en mocht ze wel gelijk hebben, nou ja, dan geloof je het vast beter als de dokter je het vertelt (al moet ik zeggen dat ik zulke klachten niet ken bij overgewicht). En als ze geen gelijk heeft is het helemaal goed als je gaat.
Oud 05-08-2012, 21:42
Pluis
Pluis is offline
Zomaar pijn hebben als je niet eens hard ergens op drukt hoort niet en dat ken ik niet van gewichtstoename of overgewicht. Gewrichten kunnen wel pijn doen bij overgewicht, maar zo zwaar ben je nou ook weer niet voor je lengte.

Je moeder kan het wel onzin vinden, maar jij bent 18 en je mag dus gewoon zelfstandig een afspraak maken met je huisarts (als je 16 was geweest had je dat overigens ook gemogen). Dan vertel je haar maar niet dat je gaat tot je geweest bent.
Oud 05-08-2012, 21:53
justmexi
justmexi is offline
ik vind zelf ook niet dat ik te dik ben, ik ben niet te magerste, maar gewoon "normaal" .
maar mam is altijd met gewicht bezig, t is een obsessie denk ik.. ook naar andere mensen, ik vind het gewoon gemeen.

ik denk ook dat ik maar gewoon stiekem er heen ga..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 11:58
Pluis
Pluis is offline
Mja als we puur naar bmi kijken dan zou je iets te zwaar zijn. Maar bmi houdt geen rekening met je bouw, zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid spieren.
En dat je moeder zich daar zo druk over maakt zeg meer over haar onzekerheid over haar eigen lichaam dan over jou. Lekker laten.
Dus gewoon een afspraak maken en dan zie je wel hoe het loopt
Oud 06-08-2012, 14:41
bloodyb
bloodyb is offline
Lijkt wel een soort rheumatische klachten. Maar met 81 kg bij een lengte van 1,76 heb je wel degelijk overgewicht
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 01:20
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
ik ben ook oongeveer jouw lengte, maar ik ben wel 13, en weer maar ong 50 kilo xd
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten