Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2012, 15:12
A_D
A_D is offline
Hallo allemaal,

Ik heb me aangemeld voor het Art en Design opleiding. Ik kom zelf van elektrotechnische installaties (niv 2). Ik kan niet meer verder vanwege mijn kniepijn en vind het opleiding niet meer leuk. Sinds ik 11 jaar ben was ik al bezig met fotoshoppen en vind dit ontzettend leuk. (ik heb basis gedaan op het vmbo, maar mijn gemiddelde was altijd boven de 7,5 en hoorde op kader te zitten, maar dat hebben de docenten nooit geregeld voor me). Nou had ik me aangemeld voor Art en Design (niv 4). Kreeg ik een brief thuis waarop stond dat mijn vooropleiding niet toereikend genoeg is om Art en Design te doen. Mijn Nederlands, Engels en rekenen zijn allemaal goed genoeg om de opleiding te doen. Talent met fotoshop heb ik ook genoeg, maar dat wijf blijft door zeuren dat ik geen intake gesprek mag doen. (ze is het domeinleider van Art en Design) Kan ik hier niks aan doen om toch Art en Design te doen? Ik weet 100% zeker dat ik het aankan. En andere opleidingen boeien me niet zoveel.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

groetjes (ben trouwens nieuw hier)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2012, 17:27
brands
Avatar van brands
brands is offline
Vooraf heb even een vraag aan jouw: heb je van niveau 2 opleiding een diploma of niet? En hoelang heb je die opleiding gevolgd. Maar als ik jouw verhaal goed lees heb je die niet .

Even er van uitgaande dat je geen diploma heb van je niveau 2 opleiding. Je hebt VMBO-basis gedaan wat oplevert dat je op niveau 2 van je MBO opleiding moet beginnen. Vanaf VMBO-basis kun je dus niet beginnen met niveau 4 wat jij graag zou willen. Tevens is het ook zo dat je vanaf niveau 2 niet zo verder kan met niveau 4, daarvoor zul je eerst met niveau 3 doen en vervolgens nog niveau 4.

In dit geval moet jij de dus bewijzen dat jij niveau 4 aankan door eerst niveau 2 en 3 te doen. Tevens kan het wel zo zijn dat als docenten positief zijn over jouw en wat sneller een niveau hoger kan.

Dus opzich kan ik het wel eens zijn met de domeinleider dat je geen intake gesprek mag doen. Mocht je meer vragen hebt hoor/lees ik het wel
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 21:15
A_D
A_D is offline
Citaat:
Vooraf heb even een vraag aan jouw: heb je van niveau 2 opleiding een diploma of niet? En hoelang heb je die opleiding gevolgd. Maar als ik jouw verhaal goed lees heb je die niet .

Even er van uitgaande dat je geen diploma heb van je niveau 2 opleiding. Je hebt VMBO-basis gedaan wat oplevert dat je op niveau 2 van je MBO opleiding moet beginnen. Vanaf VMBO-basis kun je dus niet beginnen met niveau 4 wat jij graag zou willen. Tevens is het ook zo dat je vanaf niveau 2 niet zo verder kan met niveau 4, daarvoor zul je eerst met niveau 3 doen en vervolgens nog niveau 4.

In dit geval moet jij de dus bewijzen dat jij niveau 4 aankan door eerst niveau 2 en 3 te doen. Tevens kan het wel zo zijn dat als docenten positief zijn over jouw en wat sneller een niveau hoger kan.

Dus opzich kan ik het wel eens zijn met de domeinleider dat je geen intake gesprek mag doen. Mocht je meer vragen hebt hoor/lees ik het wel
Hallo,

Ik heb inderdaad geen diploma. Leraren van mijn niveau 2 opleiding waren zeer positief over me. En mijn andere neef kon van niveau 2 ICT wel een intake gesprek krijgen op een niveau 4 opleiding. (art en design is er niet in niveau 3) Mijn leraren hebben mezelf aangemoedigd om een andere opleiding te doen op een hoger niveau, mijn coördinator wist zeker dat ik het ook aankon. De toelatingseisen van de opleiding zijn vmbo-kader, vmbo-gl en andere hogere opleiding, maar dit staat er ook bij:
andere vooropleiding ter beoordeling van de domeinleiding. Tijdens de intakeprocedure zal bovendien aan de hand van een meegebracht portfolio worden gekeken of de deelnemer voldoende aanleg heeft om de opleiding te starten. Tijdens de intake krijgt de deelnemer een creatieve opdracht. Voor de intake voor een opleiding op niveau 4 wordt gevraagd een portfolio mee te nemen. Denk aan filmpjes, video's, foto's en tekeningen.

Betekent dat niet gewoon dat ik toch een kans hoor te krijgen voor een intake gesprek?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 21:47
Verwijderd
Iedereen kan niv.4. Stelt niets voor als je elke dag naar school gaat met de attitude ''ik ga inzet tonen''.

You can do it champ!

Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 23:08
A_D
A_D is offline
Citaat:
Iedereen kan niv.4. Stelt niets voor als je elke dag naar school gaat met de attitude ''ik ga inzet tonen''.

You can do it champ!

Dat leg ik haar steeds uit, maar blijkbaar wilt ze het niet begrijpen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 06:55
Verwijderd
Dit past beter op Studiekeuze, dus daar verplaats ik het naartoe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren "VAVO"
Girl92
79 20-06-2010 20:05
Algemene schoolzaken Van 4 VMBO-t naar 4 Havo?
monica.
14 03-06-2010 22:33
Algemene schoolzaken Niet over, wat nu?
Thanatios
19 20-08-2008 23:34
Algemene schoolzaken Intake-toets/gesprek
Nesi
2 13-04-2007 10:36
Studeren Hotelschool
Juda[NL]
499 03-12-2006 18:25
Algemene schoolzaken Weet iemand wat ze vragen bij intake op het GLU?
dreadlocks
1 23-04-2003 17:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.