Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2012, 11:31
Oculus
Oculus is offline
Het kleine "Alle Vragen Groot en Klein" topic!

Waarom krimpt wol als je het te heet wast? Dooft de zon ooit uit? Waarom is Ali B genomineerd voor de televizierring en Sterren Springen niet?

Deze en meer prangende en minder prangende vragen over alles kun je mooi in dit topic stellen! Hoera.

Originele vraag:

Juist, mijn neef en zijn vrouw zijn zojuist vader resp moeder geworden.

Wat ben ik nu van dat kindje?

Laatst gewijzigd op 04-10-2012 om 12:11. Reden: Fatsoenlijke OP
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2012, 11:33
Verwijderd
Achteroom!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2012, 11:43
Oculus
Oculus is offline
danku
Met citaat reageren
Oud 04-10-2012, 12:04
Martiño
Martiño is offline
Lekker nuttig topic dit. Dicht dus.

Edit: Toch maar open! Volgensmij hadden we ooit wel eens een vraag-en-antwoord-topic. Ik kan het niet vinden met de zoekfunctie dus dat kan bij deze wel weer eens opnieuw!
Oud 05-10-2012, 14:42
tuttebel
tuttebel is offline
in de categorie NS:

- Waarom wordt er omgeroepen waar je kunt overstappen? Iedereen die in de trein zit weet toch al waar hij/zij naar toe wil uiteindelijk? Kijk, als een vertrekspoor gewijzigd is dan is het handig, maar dat roepen ze weer niet om.

En meer een ergernis:
- Als het druk is in de trein en mensen blijven gewoon staan in het gangpad. Zoooo irritant! Loop gewoon door naar de coupe en ga daar staan. Op deze manier kunnen mensen moeilijk in- en uitstappen en krijg je vertraging. Snappen mensen dit gewoon niet of zijn denken ze niet na?
Oud 05-10-2012, 14:54
Carn
Carn is offline
ik vermoed omdat:
- er ook mensen zijn die misschien hun reis niet goed weten of niet goed hebben voorbereid (bijvoorbeeld ouderen enzo)
- Ja, die mensen denken niet na. Net als mensen die onder- of bovenaan een roltrap stil gaan staan om te kijken waar ze naar toe moeten.
Oud 05-10-2012, 14:56
Verwijderd
Citaat:
in de categorie NS:

- Waarom wordt er omgeroepen waar je kunt overstappen? Iedereen die in de trein zit weet toch al waar hij/zij naar toe wil uiteindelijk? Kijk, als een vertrekspoor gewijzigd is dan is het handig, maar dat roepen ze weer niet om.
Ik ken de officiële redenen niet, maar ik vermoed dat het is voor de mensen die wel weten waar ze heen willen, maar die niet precies weten waar ze dan het beste kunnen overstappen. Stukje dienstverlening dus. Overigens worden wijzigingen vaak ook wel omgeroepen.

Ik zou zelf trouwens ook graag zien dat ze omroepen aan welke kant uitgestapt dient te worden, net zoals dat bijvoorbeeld in Duitsland ook gebeurt. Dan weet iedereen namelijk bij welke deur hij/zij moet gaan staan.

Citaat:
En meer een ergernis:
- Als het druk is in de trein en mensen blijven gewoon staan in het gangpad. Zoooo irritant! Loop gewoon door naar de coupe en ga daar staan. Op deze manier kunnen mensen moeilijk in- en uitstappen en krijg je vertraging. Snappen mensen dit gewoon niet of zijn denken ze niet na?
Als je in de coupé gaat staan, sta je doorgaans juist in het gangpad en maak je het mensen juist moeilijker om uit te stappen, omdat je daar minder makkelijk aan de kant kunt gaan en je je door een lange rij mensen zult moeten wurmen. Waarschijnlijk bedoel jij echter de ruimte bij de deuren, en die wordt het balkon genoemd.

Hier denk ik trouwens dat het bij een niet al te grote drukte (beperkt aantal mensen dat staat), het beste is dat mensen toch op de balkons blijven staan. Wordt het echt heel druk, dan dienen de mensen ook door te lopen de gangpaden in, omdat er anders inderdaad makkelijk vertragingen kunnen ontstaan, of er mensen onnodig achterblijven.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 14:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik zou zelf trouwens ook graag zien dat ze omroepen aan welke kant uitgestapt dient te worden, net zoals dat bijvoorbeeld in Duitsland ook gebeurt. Dan weet iedereen namelijk bij welke deur hij/zij moet gaan staan.
Ja, dat is wel een goeie, ik merkte dat ze dat in de VS ook praktisch overal deden
Oud 05-10-2012, 19:40
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Ik ken de officiële redenen niet, maar ik vermoed dat het is voor de mensen die wel weten waar ze heen willen, maar die niet precies weten waar ze dan het beste kunnen overstappen. Stukje dienstverlening dus. Overigens worden wijzigingen vaak ook wel omgeroepen.

Als je in de coupé gaat staan, sta je doorgaans juist in het gangpad en maak je het mensen juist moeilijker om uit te stappen, omdat je daar minder makkelijk aan de kant kunt gaan en je je door een lange rij mensen zult moeten wurmen. Waarschijnlijk bedoel jij echter de ruimte bij de deuren, en die wordt het balkon genoemd.

Hier denk ik trouwens dat het bij een niet al te grote drukte (beperkt aantal mensen dat staat), het beste is dat mensen toch op de balkons blijven staan. Wordt het echt heel druk, dan dienen de mensen ook door te lopen de gangpaden in, omdat er anders inderdaad makkelijk vertragingen kunnen ontstaan, of er mensen onnodig achterblijven.
ja zoiets vermoedde ik al, maar ik vraag me echt af hoeveel mensen dit graag willen horen.

en over punt 2: ja ik bedoel ook als het echt erg druk is (ochtendspits)! dan stapt iemand in en loopt hij 2 passen door en blijft daar staan, zo van 'ik sta, de rest die buiten staat ben ik alweer vergeten'. en dan staan ze allemaal als sardientjes op elkaar op het balkon (dankjewel), terwijl er in de gangpaden nog genoeg plek is en soms ook nog wel zitplaatsen!

/frustratie
Oud 06-10-2012, 15:15
Lorelei
Lorelei is offline
Haha, herkenbare frustratie maar dan vooral in de bus. Vooral die volle studentenbussen. Loop gewoon door naar achteren
Oud 06-10-2012, 18:17
Verwijderd
Ik weet meestal niet naar welk perron ik moet voor overstappen, dus als ze me dat vertellen ben ik er erg blij mee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten