![]() |
|
![]() |
Wij hebben een debat in VWO5 waarin wij gaan discussiëren over de stelling:
'Wie ongezond leeft, moet meer zorgpremie betalen.' In ons debat beschouwen wij ongezond als een persoon die een ongezonde levensstijl heeft en hierdoor vaker lichamelijke klachten heeft dan een persoon met een gezonde levensstijl. Onder een ongezonde levensstijl vallen geen half uur per dag beweging en ongezonde voeding. Zouden jullie deze enquete voor ons willen invullen? (Het is maar 1 vraag, dus nog geen halve minuut werk). http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=122996 Graag willen we jullie vragen om te reageren op deze stelling. Alvast bedankt, Milan & Paulien |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.rijksbegroting.nl/2012/vo...t160028_2.html er wordt bijna 9 miljard op jaarbasis aan infra uitgegeven. Veruit het grootste gedeelte daarvan gaat naar wegen. De inkomsten op motorrijtuigenbelasting zijn minder dan 4 miljard. WTF is je probleem nou precies?
|
![]() |
||
Citaat:
Verplichte verzekeringen horen voor iedereen betaalbaar te zijn. Als we voor iedereen apart gaan berekenen hoe duur de premie zou moeten worden, ben je sowieso veel tijd kwijt aan administratie, wat uiteindelijk ook weer kosten met zich meebrengt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Belastingen zijn dan ook tweeledig; geld in de kas voor algemeen gebruik en regulering voor het beperken van het gebruik van bepaalde goederen.
Zo hebben we een flinke accijns op benzine om o.a. de CO2 uitstoot te beperken en files te verminderen. Zonder effect; de benzineprijs is meer dan verdubbeld sinds die gedachte. Wat er ondertussen met de enorme inkomsten van accijnzen is gedaan blijft mij een raadsel; de staatsschuld bleef stijgen en het kwam bij geen enkel kabinet op om die eens wat in te lossen. Nee, ze strooiden liever met subsidies en negeerden een graaicultuur. Wat ik wilde zeggen; het gaat me allemaal te makkelijk. Niemand hoeft zich na september meer te verantwoorden, Europa verandert bijvoorbeeld halverwege nog even wat regels en daar gaan we weer. Laatst gewijzigd op 11-11-2012 om 18:00. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou zelfs durven zeggen dat als de overheid bepaalt dat ik voor een bepaald bedrag zorgpremieplichtig ben (inkomsten), ze ook de monopolie over de zorg (uitgaven) zouden moeten hebben. Maar ook daar heeft ongezond leven niet veel mee te maken... Ik.. eh .. denk dat het meeste hierover al gezegd is en sluit bij deze mijn betoog. |
![]() |
|
Dan moet je die ongezonde mensen ook niet behandelen omdat ze ongezond leven... Als je patiënten die veel te vet eten, niet bewegen en roken toch nog die hele medische molen in laat voor al de klachten die ze krijgen (cardiologisch, neurologisch, orthopedisch en oncologisch), dan kosten ze alsnog heel veel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Begint bij €60,- Misschien niet direct alle wilde verhalen die je op een feestje hoort geloven? ![]() Citaat:
||
Citaat:
Het is zo persoonlijk dat je er niet echt een zinnige uitspraak over kan doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Minder AOW, minder pensioenlasten met wel dezelfde baten, minder AWBZ, minder ziektekosten algemeen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Oh nee, het was mijn persoonlijke mening: ik vind dat mensen hun eigen rollator moeten betalen.
![]() Zo veel is het niet en het is meestal maar een eenmalige uitgave. Als je dan bijvoorbeeld ook nog een via de verzekeraar eentje kunt aanschaffen met korting omdat de verzekeraar in bulk afneemt bij de fabrikant is dat natuurlijk prima wmb.
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-11-2012 om 17:07. Reden: Yes we can. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Formatie 2012 Martiño | 80 | 06-11-2012 09:33 | |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 29-06-2006 13:47 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Hydrogen | 500 | 07-06-2006 14:17 | |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Rutte: Afstuderen onmogelijk na plagiaat fractuur | 111 | 29-09-2005 10:25 |