Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2012, 19:40
Duvelke_024
Duvelke_024 is offline
Hoi allemaal,
Mijn vriend doet heel eng. Hij knakt met zijn handen, rug, benen, voeten, armen, kaak, borst eigenlijk alles. Hij kan er niks aan doen zegt hij. Wat moet ik doen? Hij kan zelfs geen massage geven omdat zijn vingers kraken. (ik wil het niet omdat je steeds krak hoort en zijn vingers voet kraken) En hij is zo eigenwijs dat hij niet naar de dokter wil. Help!!!!!

Thnxxxxx
Oud 19-11-2012, 19:50
bierkoning
bierkoning is offline
heeft ie wat losse gewrichten ofzo.... niet goed om altijd maar te knakken, dan slijt het allemaal wel wat sneller dan normaal volgens mij.
Oud 19-11-2012, 19:57
Pluis
Pluis is offline
Klinkt alsof je vriend was los in z'n banden zit. Al is knakken ook vaak een gewoonte die lastig af te leren is. Je lichaam heeft het iig niet nódig om te knakken, maar het kan zijn dat je vriend die drang heel sterk heeft omdat die gewoonte er zo sterk in zit. De dokter doet er iig vrij weinig aan, tenzij hij er echt pijnklachten van krijgt of dat er dingen uit de kom schieten. Knakken zelf kan overigens geen kwaad.
Oud 19-11-2012, 20:00
Verwijderd
Ik heb ook periodes dat ik continu loop te kraken, zonder dat ik daar iets voor doe. Mijn heupen en pinken hebben het het ergst en mijn kaak doet het ook vaak tijdens het eten. Meestal hoor je het niet, maar af en toe is het heel luid. Mijn vader kijkt dan verwijtend als ik probeer te kauwen, maar ik kan het niet vermijden ^^
Bij mij is het te wijten aan hypermobiliteit, maar ik heb er niet zo heel veel last van. Er is wel een periode geweest dat mijn heupen veel pijn deden, maar ik weet niet meer wat ik heb gedaan daarmee.

Persoonlijk denk ik niet dat het erg veel kwaad kan als hij geen pijn of last heeft. Als hij pijn heeft, zal hij vanzelf wel naar de dokter gaan?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2012, 21:51
Duvelke_024
Duvelke_024 is offline
Zelfs als hij pijn heeft gaat hij niet naar de dokter! Maak me echt zorgen om hem. Want tijdens het eten altijd..maar ook echt altijd knakt zijn kaak!!! Maar iedereen bedankt voor reactie!!!!
Oud 19-11-2012, 22:23
Martiño
Martiño is offline
Het knakken kan geen kwaad, maar als hij er pijn aan heeft moet hij natuurlijk wel naar de dokter. Maar dat moet hij zelf doen.

Een beetje bot wat ik nu ga zeggen, maar als zijn vriendin constant zeurt dat hij naar de dokter moet gaat hij echt niet sneller. Laat het aan hem zelf over: het is zijn lichaam en zijn verantwoordelijkheid. En jij moet proberen jezelf daar wat minder druk over te maken.
Oud 20-11-2012, 12:45
Duvelke_024
Duvelke_024 is offline
Haha is zo moeilijk...hihi
Oud 20-11-2012, 13:03
Verwijderd
Bij mij knakt ook altijd alles . Is echt niet erg. Ten minste, ik kan het ook niet echt tegen houden, behalve in mijn heup, maar als ik die niet genoeg knak dan gaat het pijn doen. Waarschijnlijk is hij gewoon wat hypermobiel en in dat geval moet je er gewoon aan wennen .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten