Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2012, 16:51
EvyRAI
EvyRAI is offline
Ik ben een HAVO-leerling en ik ga dit jaar afstuderen. Mijn voorkeur gaat uit naar een commerciele opleiding, maar ik weet niet wat. Op welke wijze maken jullie je studiekeuze? Waar moet ik opletten? Of is het misschien slimmer om hierna nog twee jaartjes het VWO te gaan doen en daarna naar de universiteit te gaan? Eerlijk gezegd ik weet het niet en ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2012, 17:01
Verwijderd
Ik keek naar het percentage meisjes op de opleiding.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 18:21
Verwijderd
Op gevoel
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 19:16
arPos
arPos is offline
ik werkte als CNC frezer en wilde dat niet meer, dus ben ik op 4 september de zeevaartopleiding binnen gestapt en heb me ingeschreven.
Oud 07-12-2012, 19:27
ExpoRules
ExpoRules is offline
Citaat:
Ik keek naar het percentage meisjes op de opleiding.
altijd lachen met Reverend hahahaha xD
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 23:30
Vice
Vice is offline
Als je het nog niet weet, is het misschien wel handig om nog twee jaar VWO te doen. Heb je twee jaar extra tijd om over je vervolgstudie na te denken en je hebt ook de mogelijkheid om een universitaire opleiding te volgen.

Het zou zonde zijn als je later achterkomt dat je de verkeerde studie hebt gekozen.
Oud 08-12-2012, 20:34
Verwijderd
Het kiezen van een verkeerde studie is zonde. Bovendien wordt dat ook steeds prijziger met alle wijzigingen die het kabinet doorvoert. Als je het echt niet weet, kun je dus inderdaad VWO gaan doen om de keuze uit te stellen.
Van de andere kant: wil je een universitaire studie doen? Ik wist zelf behoorlijk zeker dat ik dat niet wilde. Ik wilde niet alleen theoretisch maar ook praktisch bezig zijn tijdens mijn opleiding, zodat ik echt kennis kon maken met het beroep. Dat was voor mij de reden om naar het HBO te gaan.

Heb je al een beroepskeuzetest gedaan? Wat kwam daar uit?

Loop eens mee op de opleidingen die je interesse hebben. Vrijwel iedere opleiding heeft de mogelijkheid tot zulke meeloopdagen. Je kunt dan kennis maken met de opleiding en bepalen of het je wat lijkt. Je kunt studenten naar hun mening over de colleges en de school vragen, de inhoudelijke kant van de opleiding meemaken etc. Heb ik ook gedaan en mij heeft het geholpen. Op school geven ze je er vrij voor, bij mij tenminste wel. Overleg het met je decaan!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 23:26
dewit.jason
dewit.jason is offline
ik had precies hetzelfde als jij. Ben toen na de havo VWO gaan doen.
Het probleem was alleen dat ik na het VWO het nog niet wist. Ik ben me toen gaan orienteren op internet
op studiekeuzetrajecten bij adviesbureaus. Heb uiteindelijk gekozen voor www.pad-vinder.nl
Dat is me goed bevallen. Ik studeer nu WO Industrieel Ontwerpen en dat past goed bij me en ik weet nu ook waarom ;-)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Als je het nog niet weet, is het misschien wel handig om nog twee jaar VWO te doen. Heb je twee jaar extra tijd om over je vervolgstudie na te denken en je hebt ook de mogelijkheid om een universitaire opleiding te volgen.

Het zou zonde zijn als je later achterkomt dat je de verkeerde studie hebt gekozen.
Ben ik het mee eens.

En dan in de tussentijd wel alvast boekjes van universiteiten doorbladeren enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten