Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2013, 15:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
De komende periode moet ik een dag per week (avond)eten op mijn werk. Nu zoek ik tips voor (avond)eten wat je makkelijk mee kunt nemen en ook. Ik moet helaas net te vroeg van huis vertrekken om tussen de middag warm te kunnen eten. Ik heb op mijn werk alleen een waterkoker tot mijn beschikking (geen koelkast of magnetron).
Wat zou ik mee kunnen nemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2013, 18:07
Elin3
Elin3 is offline
Ik zou zeggen: noodles. Niet super gezond, maar voor één dag in de week kan het geen kwaad denk ik. Gewoon heet water erbij en tada: avondeten.
Anders kan je altijd brood met cup-a-soup eten of gewoon een lekker belegd broodje, maar dat is natuurlijk niet echt een warme vullende maaltijd.
Oud 11-02-2013, 18:24
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Lust je pasta's koud? Misschien dat je de dag ervoor pasta klaar kan maken, macaroni of zo en dat de volgende dag mee nemen. Of een salade/ koude schotel. Elke week noodles word je ook gek van. Of een lekker belegd broodje of zo met een toetje toe? Wat lastig zeg. geen magnetron of koelkast..
Oud 11-02-2013, 18:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maaltijdsalades zijn ideaal. Kijk eens rond bij een supermarkt zoals de Albert Heijn of Jumbo wat voor salades ze daar hebben en maak ze desnoods zelf na (goedkoper). Verder kan je makkelijk pasta-, rijst- of couscoussalade maken met een restje gekookte pasta, rijst of couscous van een dag eerder. Als je hier recepten voor wilt, kan ik je er wel aan helpen

Koude pannenkoeken vind ik ook lekker (wel het liefst zelfgebakken). Af laten koelen, beleggen en oprollen in aluminiumfolie (of als je meer tijd hebt, beleg meenemen).

Een stokbroodje thuis afbakken en beleggen met mozarella, tomaat, pesto, pijnboompitjes of ham/kaas/sla/tomaat/komkommer of een luxe salade oid is ook lekker als avondeten. At ik vroeger vaak in de trein naar huis toen ik nog op kamers zat. Je kan hier eventueel een cup a soupje bij eten.

Heb je geen mogelijkheid om in de buurt van je werk iets te halen? Bij mijn werk achter zit een toko en die verkopen ook Turkse pizza's, in een half uur kan ik daar heen lopen, een Turkse pizza halen en die opeten. Er zit ook een Chinees waar we wel eens wat afhalen of we bellen van te voren dat we met een x aantal een loempia komen eten en dan staat alles klaar als we komen en kunnen we binnen een half uur ook weer aan het werk Een bakker met verse broodjes of een supermarkt kan ook al fijn zijn.

Oh, nu is het misschien nog niet zo nodig omdat het niet zo warm is maar als het straks warmer weer wordt kan je natuurlijk een koeltas/koelbox met koelelementen meenemen om het fris te houden.

Laatst gewijzigd op 11-02-2013 om 19:26.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 19:24
Verwijderd
Waarom niet gewoon broodjes? Je bent toch min of meer genoodzaakt iets kouds te eten.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 19:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een poos geleden ook een paar keer 's avonds moeten werken en toen at ik inderdaad noodles of pastasalade. Cup a soup, salade en pannenkoeken (of wraps, bedenk ik me nu) is ook een goed idee.
Alleen brood eten vind ik zo saai, dan eet ik drie keer per dag hetzelfde. Maar dat zal vast ook wel eens voor gaan komen.

@ Daantje: ik wil je succesrecepten wel horen, want ik ben niet zo creatief.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 20:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Couscoussalade is lekker met paprika (kleur maar niet zoveel uit, doe meestal twee kleuren), aubergine, courgette, studentenhaver, eventueel extra rozijnen en noten, citroenrasp. Ik neem zo'n pak gekruide couscous, dat wel je in kokend water (staat wel op de verpakking hoelang en hoeveel water). De aubergine, courgette en paprika's snijd je in blokjes en bak je even aan totdat ze een beetje zacht geworden zijn. Dan gooi je de studentenhaver/noten/rozijnen er doorheen en de couscous roer je er door. Citroenrasp naar smaak erdoor en eventueel verse kruiden (peterselie of koriander ofzo). Je kan het ook warm eten en invriezen gaat ook goed. Ik had hier een grote bak van gemaakt voor een buffet met iets met het werk en daar heb ik toen later ook nog een keer van gegeten.

Pastasalade maak ik vaak met restjes. Je kan het maken met blokjes salami, doperwtjes, paprika. Zo'n worst in stukjes snijden, diepvriesdoperwtjes even kort koken, paprika in stukjes snijden en dan met yoghurt en wat mayo, ketchup, peper en zout een dressing maken.

Wat ook heel lekker is, is met zo'n zakje sladressing van Calvé (salad mix tuinkruiden heet het, lichtgroenzakje, per drie verpakt waar nog olie en water bij moet). Penne koken en koud spoelen of laten afkoelen (of een restje nemen). Diepvriesdoperwtjes kort koken en afgieten en koud spoelen, paprika en komkommer in blokjes snijden en cherry tomaatjes halveren. Pakje kipreepjes erbij. Alles door elkaar mengen, dressing er door en een zakje rucola er door heen mengen. Ook erg lekker

Geitenkaas hield je niet van toch? Anders is geitenkaassalade ook lekker met uiteraard geitenkaas, veldsla, komkommer, appel, walnoten, avocado en appel/honingdressing en dan eten met zo'n bruin triangelbroodje
Oud 12-02-2013, 12:07
Verwijderd
Wat koud heel erg lekker ook is, is rijstsalade! Heel simpel, rijst koken (of gebruiken wat je eventueel over hebt), perzik, paprika, lente-ui, salami en cashewnoten erbij en klaar. Ook heel erg lekker om een beetje stokbrood nog bij te eten.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 20:07
AzN
AzN is offline
Stamppotten:
- Boerenkool met rookworst
- Zuurkool met spekjes
Etc.
Oud 12-02-2013, 20:07
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Stamppotten:
- Boerenkool met rookworst
- Zuurkool met spekjes
Etc.
Ik zou er niet aan moeten denken dat koud te eten, brrr, koude zuurkool!
Oud 12-02-2013, 21:16
Verwijderd
Spinaziestamppot vind ik koud wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 19:03
AzN
AzN is offline
Citaat:
Ik zou er niet aan moeten denken dat koud te eten, brrr, koude zuurkool!
Oh, TS heeft geen magnetron tot haar beschikking: had ik over heen gelezen, sorry. Oké, dat maakt 't idd 'n stuk minder smakelijk .
Oud 13-02-2013, 19:45
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat koud heel erg lekker ook is, is rijstsalade! Heel simpel, rijst koken (of gebruiken wat je eventueel over hebt), perzik, paprika, lente-ui, salami en cashewnoten erbij en klaar. Ook heel erg lekker om een beetje stokbrood nog bij te eten.
Oh, wat simpel en lekker klinkt dat. Echt nog nooit bij nagedacht Miekje naamzoek terugvindpost.
Oud 13-02-2013, 19:58
Verwijderd
Het is vooral in de zomer bij heel warm weer lekker .
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 20:05
Hawahaai
Hawahaai is offline
Klinkt lekker, ik doe een boel ideeën voor nieuwe salades op. Koude stamppotten is niet echt mijn ding, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 21:37
Verwijderd
Als ik dit zo lees, heb ik geluk dat ik als bijbaan in een supermarkt werk. Is er ten minste genoeg warm te eten.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 11:41
Verwijderd
Een idee voor een salade: blokjes mozarella, blokjes serrano, cherrytomaatjes en groene pesto er doorheen. Als dat niet vullend genoeg is kun je er wat pasta bij doen en wat gesneden sla.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 15:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het ook wel een beetje karig dat als je werk zo is ingericht dat als je vaker dan éénmalig op je werk moet eten er helemaal geen voorzieningen zijn zoals een koelkast of een magnetron. Kan natuurlijk best één van de kringloopwinkel zijn ofzo. Wij hebben ook een koelkastje en in principe eten we 's avonds nooit hier maar dat is ook wel handig als je iets van melk ofzo meeneemt.
Oud 15-02-2013, 17:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
Even voor de volledigheid: op mijn gewone werk is een koelkast, en als je er moeite voor wilt doen ook een oventje. Dit gaat om mijn bijbaantje en ik word niet verplicht om daar te eten, maar i.v.m mijn reiskosten en reistijd vind ik het niet de moeite om op en neer te rijden als ik zowel voor etenstijd als daarna moet werken. Dus het is mijn eigen keuze om daar te blijven en te eten.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 18:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, dan begrijp ik het
Reageren

Regels voor berichten