Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2013, 22:56
MisterLobaLoba
MisterLobaLoba is offline
Ik denk dat ik last heb van een vaginale schimmelinfectie, maar ik durf niet naar de huisarts.. Is het ook mogelijk op gewoon bij een drogist/apotheek medicijnen ofzo hiervoor te halen? Want ik wil hier namelijk wel vanaf..
En stel dat ik nou geen schimmelinfectie heb en zo'n medicijn gebruik, gebeurd er dan wat?
Graag serieuze reacties..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 23:11
Martiño
Martiño is offline
Wat zijn je symptomen? Hoe weet je zo zeker dat je een schimmelinfectie hebt?

Beter ga je gewoon naar de huisarts en niet zelf dokteren. Niet alleen moet je niet zelf experimenteren met medicatie, het kan ook heel goed zijn dat je iets anders hebt of een vorm die niet met het standaardmiddel te behandelen is. De kans is aanwezig dat je een onverwachte reactie krijgt of dat je onbehandelde aandoening ergere klachten of complicaties veroorzaakt. Onbehandelde SOA kunnen o.a. onvruchtbaarheid tot gevolg hebben.
Ik wil je hiermee geen angst aanjagen, maar duidelijk maken dat het dus echt belangrijk is om de schaamte opzij te zetten en even langs de huisarts te gaan.

Het is ook heel begrijpelijk dat je het vervelend vindt en je een beetje schaamt, maar je huisarts is een professional die echt niet opkijkt van dit soort klachten en ook niet van ontklede mensen (misschien hoef je jezelf niet eens te ontkleden - je kunt aan je huisarts vertellen dat je je ongemakkelijk voelt, dat zal zeker begrepen worden, en dan zal hij of zij niks meer of minder doen dan noodzakelijk is), je klachten zullen serieus worden behandeld en je zult echt niet worden uitgelachen.
Oud 14-02-2013, 23:13
Pluis
Pluis is offline
Je kan als het alleen aan de buitenkant zit bij de apotheek zonder recept een tubetje miconazol creme halen en dat erop smeren. Als het over is nog even een dag of 2 doorgaan met smeren zodat het wegblijft.
Overigens zal je huisarts op het verhaal wel kunnen stellen dat het schimmel is dus hij hoeft niet per sé je van onderen te bekijken, als dat is wat je tegenhoudt om even te gaan. Voordeel van even naar de dokter gaan is namelijk dat ie je dan hetzelfde middel in de vorm van een vaginale capsule kan voorschrijven en dat helpt net ietsje beter dan de creme.
Als je geen schimmelinfectie hebt maar wat anders dan gaat het gewoon niet over met die zalf.
Oud 14-02-2013, 23:23
MisterLobaLoba
MisterLobaLoba is offline
Ik heb heel erg witachtig uitscheiding, mijn afscheiding heeft ook nog een wat vreemde geur. Ik had dat gegoogled en daar kwam uit dat ik een schimmelinfectie heb.

Maar zo te lezen kan ik, ondanks dat ik me er voor schaam, inderdaad even langs de huisarts gaan..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 23:27
Pluis
Pluis is offline
slimme zet!
Oud 14-02-2013, 23:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb heel erg witachtig uitscheiding, mijn afscheiding heeft ook nog een wat vreemde geur. Ik had dat gegoogled en daar kwam uit dat ik een schimmelinfectie heb.
Google is géén dokter. Het kan ook een andere SOA of ontsteking zijn, afscheiding is niet uniek voor candida.

Maar heel verstandig dat je naar de huisarts gaat inderdaad.
Oud 15-02-2013, 12:49
Verwijderd
Soms hoef je er zelfs niet voor naar de dokter. Als je opbelt en zegt "hoi ik denk dat ik een vaginale schimmelinfectie heb, want mijn afscheiding is veranderd en ruikt raar en het kan geen soa zijn want ik ben maagd" (alleen zeggen als het ook echt zo is, natuurlijk) dan zullen veel assistentes zo al wel een receptje voor een antischimmelcapsule voor je maken, afhankelijk van de assistente en van hoe ze jou inschatten. Als die capsule dan niet helpt zal je wel sowieso een afspraak moeten krijgen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten