Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2013, 20:17
JenAalsbergh
Hallo, ik wil voor natuurkunde een praktische opdracht doen over demping van geluid door bepaalde materialen. Hiermee wil ik antwoord vinden op de vraag welk materiaal het beste dient voor oordopjes (geluiddicht). Nou vind ik het nogal lastig om een hypothese te stellen. Weet iemand welke eigenschappen van materialen ik kan onderzoeken, die invloed hebben op hoe geluiddicht een bepaald materiaal is?

Alvast bedankt
Jen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2013, 09:20
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Misschien massa, want zware oordopjes is niet fijn denk ik. hoewel dit niet van belang is bij je onderzoek zie ik nu.. De mogelijkheid om het materiaal te vormen, hoewel je alles wel kan vormen tegenwoordig. En verder denk ik, moet je gewoon proefjes doen met verschillende materialen en dan bijv muziek afspelen en vlak voor de.box materiaal x, y en z houden en dan daarachter.meten hoe sterk het geluid is. Heb je geen toa op school die.kan helpen? Want wat je wilt onderzoeken is toch welk materiaal het beste gebruikt kan worden bij het maken van oordopjes zodat je oor van overig geluid wordt afgesloten en je dus alleen de muziek hoort? Of snap ik je onderzoek niet helemaal?
Oud 12-03-2013, 19:40
ThomasJu
ThomasJu is offline
Waarom massa?

Ik denk dat dichtheid handiger is.

wat heeft je docent/toa hier over gezegd? Experimenten met geluid zijn heel fout gevoelig. Heeft je school er wel apparatuur voor?

Ook moet je je realiseren wat er gebeurt met het geluid. Stel je houd iets voor een speaker. Een deel van dat geluid zal weerkaatsen, hierdoor zal het dus langs het object gaan, en komt zo nog steeds in de microfoon. (dit wordt veel meer als je het geluid hard zet)

Oplossing: Geluid zacht zetten. Wat gebeurt er dan als iemand dan 2 lokalen verder een deur dicht gooit?

Ik weet niet waar je woont, maar als je bij een Universiteit ofzo woont zou je die een mailtje moeten sturen. Als je een goed experiment bedenkt kunnen zij je misschien wel helpen met de faciliteiten. (Dan ben je iig verzekerd van een goed cijfer voor je PO)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten